Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

ängeln83 skrev 2010-12-23 13:40:13 följande:

Har just nu en Ozone till dottern, älskar vagnen men den är väl ingen ultimat vintervagn kanske, ganska så kämpigt att ta sej fram i all snö, har en CC från 07 stående i garaget, nån som vet om det går att fästa Ozone sittdelen på CC chassit? Hade ju varit helt underbart isf, CC är ju kanon på vintern men jag gillar inte sittdelen på den.

Eh, har du helt missat diskussionen högre upp på denna sida? Den avhandlar EXAKT det du frågar om...
  • stor grön drake
    Tjatte skrev 2010-12-30 15:18:53 följande:
    Hallå i tråden, får man kika in med en fråga? Jag har precis bokat en Ozone City till min lilla sladdis som kommer i april. Vi tänkte köpa ett beggat babyskydd med adapter att klicka på chassit, och som jag har förstått det passar Britax BabySafe. Men är det skillnad på årsmodellerna? Hur gammalt babyskydd kan man köpa?
    sök på t0va's inlägg, hon hade en grundlig genomgång tror jag, eller var det någon annan? Iaf någon i tråden som butiken sa fel till, så de köpte fel, men det fanns tydligen extra adapterfästen att köpa så det ffunkade endå.
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2011-01-02 14:14:24 följande:
    att tänka på bara är att syskonsitsen enbart är för max 15kg.
    är inte det samma maxvikt på ståbrädorna?
    Nej, kollade hemsidan och såg att det var 20kg, hmmm, hade precis för mig att det var 15 förr...
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2011-01-02 17:40:07 följande:
    inte alltid de tillåter det, beror lite på butik till butik, men ja det ska gå. bara himlans dyrt...
    och då återstår ju problemet med att få köpa en sittdel, de säljs ju inte direkt som "reservdelar" som chassina gör...
  • stor grön drake
    eec82 skrev 2011-01-02 19:26:26 följande:
    Ja tycker med man borde få plocka ihopp sin egen variant. De svarta e superfint har jag på min vagn å har en dark grey liggkorg till superfint. =)
    jamen precis! Och så tycker jag de kan fixa egen suflett till edge/mondial liggdelen, för det är inget snyggt när det är dags för #2 och sufletten är solblekt men inte liggkorgen... Dessutom skulle man då kunna ha olika färg, som man kan på citykorgen. Och en vettig footsack med för den delen, när jag nu en gång gnäller/ställer krav
  • stor grön drake
    MammaTillFelicia skrev 2011-01-02 21:22:40 följande:
    Hej alla emmaljunga-tokiga =)
    Har lite chassi funderingar.. passar duo edge-ligg och sittdel på citycross och/eller smart duo chassit?
    Det är easyfixfästen på dem.. Hoppas nån vet!
    jadå, de passar. liggdelen ser antagligen vettigare ut på en smart, men båda funkar
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-01-07 23:47:33 följande:
    Ja numera finns bara Twin Nitro.

Dessa är några av de som funnits:

Twin City Cross
    Twin City cerox
    Twin Scooter
    Twin Cerox
    Har även funnits twin cangaroo, som man kunde ha med en sittdel och en citykorg. den är den som skulle passa min familj bäst, om man hade kunnat använda liggdelsadaptern till vanliga sittdelar och därmed  fått en vagn man kunde pussla precis hur som helst *drömmer*
  • stor grön drake

Nu bara måste jag få berätta vad jag såg idag

En cerox 360, inget fel i det, snygg var den. Matchande duokift hade den oxå. Och vinteråkpåse i den. Blev något full i flin, vi har nämligen plusgrader här idag. Vad gör de när det blir -10 eller -20 grader? lägger i värmefläkt?

• stor grön drake

Men, inte har ni väll en vinteråkpåse i duoliften endå? Det är ju för det första extremt trångt, för det andra tårta på tårta i en redan ombonad vagn med footsack. bara åkpåsen i vagnen förstår jag, och filtar i liften förstår jag, men vinteråkpåsen i duoliften, nej, jag har lite svårt att förstå det faktiskt.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5