Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

tror min jet sittdel vägde 4,2
    Kan tänka mig att citykorg skulle kunna passa just för isärplockandet

Hittade en i norrtälje nu (så nära mig man kommer i sverige så att säga) men den var från september. Får nog maila dem nästa gång jag vet att jag ska över och fråga om den är kvar. Gamla vagnar (men ej vintage) är ju inte högvilt precis

• stor grön drake
    Mammas V skrev 2010-11-06 18:18:04 följande:
    Och en sak till...hur fungerar en fotsack?
    va är de för skillnad på de oc åkpåse? aldrig sett de...vad är varmast?
    footsacken träder man över fotstödet över knäbygeln och knäpper fast vid sufletten, medans en åkpåse ligger i vagnen, man träder igenom selen, och beroende på modell kan locket tas bort eller inte, om inte så har den en dragkjedja på var sida, går den att ta bort har den en lång som kan öppnas i båda ändar.
    Footsacken är (oftast) vindtät och vattenavstötande medans en åkpåse är mer vadderad
  • stor grön drake
    Överbandsfürern skrev 2010-11-08 18:36:43 följande:
    Hej hej.
    jag har köpt en beggad EL Cangaroo (eller vad den nu hette. )
    Sufletten är dock väldigt slapp, finns det något sätt man kan spänna åt den så den stannar kvar i sitt läge?

Kram
    Paraflaxen
    Hm, desta att ta bort "plopparna" vid gångjärnen med en matkniv och se om det hjälper att skruva åt skruvarna, det har det gjort på mina edge (men vet ej om det är likadana fästen på sufletten, men misstänker då jetten ser likadan ut)
  • stor grön drake
    30maj skrev 2010-11-10 11:28:00 följande:
    har en liten fråga ja behöver hjälp med :)
    är i vecka 12 just nu och jag och sambon har börjat kika lite efter barnvagn.. är sugen på en Emmaljunga,  antingen Mondial (som vi är mest intresserade av) eller Edge, fast den ser så klumpig ut? Sen har vi hört om en som heter Smart, men den finns inte med på deras hemsida??
    är det värt att köpa Mondial för 7000kr? och hur ser de ut med "mellandagsrea" på dessa barnvagnar?

KRAM 
    Smart görs inte mer, och edge/mondial är samma vagn, bara olika klädsel eftersom man kan fritt välja chassi till dem. Edge är en underbar vagn (kör en -06:a) men varukorgen är ett stort minus, den släpar i för minsata lilla.

Mannen är borta denna vecka, vilket resulterar i att jag behöver köra bil för att hinna till jobbet (är cyklist i vanliga fall) och STÖN säger jag bara... Igår hämtade mormor, och idag farfar, och det är ju jättebra, men då kör de hem sonen i vagnen, vilket betyder att jag på kvällen måste böka i ca 20kg vagn i bilen... slaskig vagn dessutom eftersom den måste köras yttre vägen...
    Funderar seriöst på att göra mig av med edgen (för jag söker ju ett chassi till gamla liggdelen jag har) men vet inte vad jag skulle ha istället... Alla de mindre vagnarna har ju tygkorgar, och det är jag väldigt negativ till just nu (var ut och "plogade" snö med edgens igår... hade regnskyddet, en regnrock och en keps i...)
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-11-10 22:25:32 följande:
    Smart görs visst fortfarande! Jag skrev om det för någon vecka sedan, att jag sett en smart som var chokladbrun med an lapp som stod Smart Pro Coffe 2011, på Babyproffsen i Örebro.

Här är bildbevis, även om vagnen tyvärr ser svart ut, jag lovar den är BRUN:

varför har då emmaljunga själva gått ut med att smart och cangaroo har utgått ur sortimentet 2011?
    Vet ej varför det ännu görs vagnar, men det är den info emmaljunga själva släppte
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-11-11 12:19:54 följande:
    Såg igår när vi var ute att city jetsitsen var lite glapp i plasten, så nu har jag skruvat isär den och satt ihop igen. Blev så mycket bättre så nu är det inget glapp i plasten, bara lite gung i easy fix-fästet men inget som stör. Så nöjd. 
    samma här. Vi ska även ha farfar att löda ihop den metallbit som hade gått av när de har fällt ihop vagnen med sittdelen i annat än liggläge....
  • stor grön drake

appropå lur-annonser:
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_combi__03__Bra_skick_30673010.htm&w=111
    ej min annons...

För det första skulle jag tycka det var hutlöst att begära 2000,- för en -03:a, men detta är ju inte ens en emmaljunga! Vete sjutton vad det är, handtaget på chassit påminner lite om äldre brio, men har ärligt talat inte en susning...

Spanar lite på vagnar, men såklart vill de jag hittar att man ringer (och utlandssamtal är hutlöst dyrt) så jag ska testa att maila iallafall

• stor grön drake

GAH!
    Hatar blocket just nu! Av någon anledning vägrar den 90% av gångerna att visa bilder på våran stora dator, på laptopparna är det "bara" 50%... Bölir så knäpp, kan inte söka vagn enbart på beskrivningarna, de är oftast hopplöst informationslösa "en fin vagns om använts till två barn" säger inte mig något om modell, år, fästen, hjul eller skick. Och som annonserna länkade har visat, man ska inte lita på det man läser...

• stor grön drake

provkörde det nya gamla chassit jag köpte idag, för att använda som extra till gamla liggdelen m.m. samt när maken far ut på sjön och jag behöver en vagn på dagis och en hemma (är cyklist till vardags)
    Visst var det lite svaj, men maken höll med om att det endå kändes "tryggt" att köra. Såg ut som värsta hillbillysena med gammal smutsig vagn, med trasig knäbygel (fick sittdelen gratis, så att den var trasig och smutsig var ok, jag har ju reservdelar hemma ) när vi spatserade en sväng inne i en stor stockholmsgalleria sonen och jag. Han med ett fågelholksliknande ansiktsuttryck dessutom

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5