30maj skrev 2010-11-10 11:28:00 följande:
har en liten fråga ja behöver hjälp med :)
är i vecka 12 just nu och jag och sambon har börjat kika lite efter barnvagn.. är sugen på en Emmaljunga, antingen Mondial (som vi är mest intresserade av) eller Edge, fast den ser så klumpig ut? Sen har vi hört om en som heter Smart, men den finns inte med på deras hemsida??
är det värt att köpa Mondial för 7000kr? och hur ser de ut med "mellandagsrea" på dessa barnvagnar?
KRAM
Smart görs inte mer, och edge/mondial är samma vagn, bara olika klädsel eftersom man kan fritt välja chassi till dem. Edge är en underbar vagn (kör en -06:a) men varukorgen är ett stort minus, den släpar i för minsata lilla.
Mannen är borta denna vecka, vilket resulterar i att jag behöver köra bil för att hinna till jobbet (är cyklist i vanliga fall) och STÖN säger jag bara... Igår hämtade mormor, och idag farfar, och det är ju jättebra, men då kör de hem sonen i vagnen, vilket betyder att jag på kvällen måste böka i ca 20kg vagn i bilen... slaskig vagn dessutom eftersom den måste köras yttre vägen...
Funderar seriöst på att göra mig av med edgen (för jag söker ju ett chassi till gamla liggdelen jag har) men vet inte vad jag skulle ha istället... Alla de mindre vagnarna har ju tygkorgar, och det är jag väldigt negativ till just nu (var ut och "plogade" snö med edgens igår... hade regnskyddet, en regnrock och en keps i...)