Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

hoppas ni får ordning på vagnköp och att både du och sambon blir nöjda...

nehepp...
  • Zelmilainen
    svea87 skrev 2010-12-04 22:41:12 följande:
    Nu har jag pratat med min kompis och hon ska sälja sin vagn. En Emmaljunga  duo edge : )
    Tänkte passa på om hon ger ett bra pris det kan vi tjäna på. Nån som har något att säga om den? nPosotivt negativt? : )
    alldeles för stor och otymplig och tung för att jag ska gilla den *L* men det beror ju på vilka behov man har.
    nehepp...
  • Zelmilainen
    BeautifulFlower skrev 2010-12-06 09:54:05 följande:

Hej

Jag ska köpa en Emmaljunga och är inne på antingen en City Cross eller en Cerox. Nu såg jag även en Classic Sport som jag tycker var fin, men den verkar bara ha lufthjul? Skulle helst vilja ha punkteringsfria..

Men iaf.. vilka av dessa tycker ni fungerar bäst? Det är inte tänkt att vagnen ska in och ut ur bilen så om den är tung att lyfta spelar inte så stor roll.. men jag vill att den ska kännas lätt att köra med :)

city cross helt klart. har för mig att cerox är både tyngre och bredare, även om det kanske ej är så mkt. det vändbara styret känns bara onödigt eftersom man kan vända sitsen på city cross. på cerox kan du inte ta bort sittdelen, så vill du ha en liggkorg får du isf ta en city cross. i cerox måste du ha lift...
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Eddam skrev 2010-12-11 17:20:47 följande:
    Okej, vad var det som var dåligt med 09ornas varukorgar?
    Ser själva sittdelen likadan ut eller?
    tror att varukorgen på nyare vagnar är mer lättillgänglig.
    nehepp...
  • Zelmilainen
    svea87 skrev 2010-12-18 11:33:23 följande:
    Tänkte fråga nån som haft citykorgen...Är dem bra? Är dem tunga? Jag har ju en hårdlift också så jag kan ju variera om jag vill. Men jag kände att jag ville ha citykorg för dem är större och rymligare : ) Min son fick iförsej plats i sin hårdlift tills han va 6 mån. Men endå. Vilken är bäst... Citykorgen eller hårdliften?
    beror nog lite på behovet. citykorgen går bort för mig då jag vill ha en lift som enkelt bara kan lyftas i/ur vagnen och tas med. men har man inte det behovet förstår jag om man väljer citykorgen
    nehepp...
  • Zelmilainen
    enlitenbitkaka skrev 2010-12-18 14:38:56 följande:
    Någon av er som har koll på hur Nitron funkar i snö? Bor i Göteborg och är ute och går flera gånger om dagen....enbart på asfalt. Men är ju rätt knöligt och väldigt slaskigt frampå vårkanten...
    några sidor tillbaka står det från iaf 1 eller 2 hur den har fungerat. ifall du vill kolla innan de kanske vill skriva igen. tova är en som skrivit om det vet jag. testa att läsa bara hennes inlägg så hittar du iaf ett svar
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-12-18 14:54:28 följande:
    Jag tycker själv att det är såå mycket bättre med en liggdel än en lift!

Bebisen kommer högre upp med en liggdel, man slipper böja sig ner så mycket. Man får en mer ombonad sufflett som skyddar (sittdelssuffletten är ju så stor), bebisen får mer plats att röra sig på än i quadron som blir urväxt på någon månad, vagnen blir dessutom lättare, den blir mindre, det är snyggare...
    Jag ser bara fördelar.

Dessutom känns det tyvärr som att  Emmaljunga har gjort en vanlig lift med lite "extra funktioner" som egentligen inte är så värdefulla, och tar ut ett högt pris för detta. Jag menar, som vi vart inne på här förut så vill många ha en mjuk och ordenlig åkpåse på vintern, quadron blir lite stel och kantig för det ändamålet kan jag tycka. Och 4 funktioner tycker jag är att överdriva, cocoon och lift är ju samma sak...

Men smaken är ju som baken.
    cocoon är ju funktionen att du kan ha den i en liggdel. förvisso att det är en lift, men långt ifrån alla liftar går ner i en liggdel *L* sen är det ju olika hur länge man kan använda de resp delarna.
    nehepp...
  • Zelmilainen
    enlitenbitkaka skrev 2010-12-18 17:27:46 följande:
    Vad bra! Har ju hund så kommer köra mycket med en hand....därför vill jag ha en vagn som är lättstyrd i alla väder!
    så blir det för oss med den dagen vi behöver vagn bara det att vi har två hundar
    nehepp...
  • Zelmilainen
    enlitenbitkaka skrev 2010-12-18 17:50:40 följande:
    Dubbelt så svårt då Är ju så svårt att hitta en vagn som matchar alla behov....även om vi på vintern går i modd, is och packad snö så går vi ju bland folk, hus osv. Skulle ha två chassin....
    ett alt e ju att göra som tova pratade om. dvs att kanske köpa en nitro och sen ett citycross chassi beg. nytt kostar drytg 3000 har jag för mig... så får man ju på sätt och vis tvp vagnar.
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Beccih skrev 2010-12-21 13:34:46 följande:
    Någon som har koll på pris för nya shassin? Kanske får gå in på min barnvagnsbutik och höra med dem.. hittade inget på emmaljungas hemsida.
    dyrt, har för mig att ett nytt iaf kostar 3000:-
    nehepp...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5