Ellie84 skrev 2010-09-13 09:16:30 följande:
Har skrivit en egen tråd tidigare men vill få lite hjälp här oxå då detta verkar vara expert emmaljunga tråden
Har skrivit ett brev till emmaljunga om att häva mitt köp av vagn då denna vagn under mindre än tre månader varit gått sönder två ggr..
Ska lämnas i för reparation som ska ta 4 veckor då det är beställning på reservdelen.
Får man bråka mycket med dom för att häva köpet??
Det är en edge med sportchassi..
Det står på deras sida att man få reklamera för fel som varit dp man köpte vagnen och att fel som uppstår under de första sex månaderna räknas som att de fanns vid leveransen..
Måste jag godta att dom ska reparera trots att detta kommer ta fyra veckor eller kan jag kräva hävning av köpet??
JAg skulle få låna en kombivagn under tiden men vill juh inte ha det, då hade jag köpt en kombivagn samt att man vill juh inte ha någon annans vagn i en månad bara för att man inte kan använda sin som man köpt ny för massa pengar och inte ens använt tre månader :/'
Vad tror ni?
vad jag hört innan kan du inte kräva ny vagn eller liknande innan samma fel uppstått TRE gånger och du lämnat in den varje gång. så med andra ord, om det skulle uppstå igen så har du rätt att byta vagn...