• t0va
    Sessan 83 K skrev 2011-04-21 19:59:51 följande:
    puffar
    vad puffar du?
  • t0va
    Uliise skrev 2011-04-21 22:11:55 följande:
    Du vi skulle kunna göra det tillsammans, tycker också att det här är löjligt intressant! Vagnar, bilstolar - bring it on!
    Ett eget testcenter ;) 
    Uliise skrev 2011-04-21 22:21:35 följande:
    Menar du Emmaljungan? Det är en Cross Way, föregångaren till city crossen.
     Japp, var den jag menade. Tänkte ha lite koll på marknaden och se ifall något intressant dyker upp. Funderar på ifall vi ska kolla efter något sådant liknande eller sulky istället. Vill helst inte ha sonen frammåt men det är mest tänkt när vi ska ut i skogen, nitron är kanon men på stigar med rötter är den mindre bra. Verkar som om det kommer bli endel sånt i sommar om jag håller mig så frisk som jag är nu. :) 

Hoppas på att EL gör en sulky med svängbara hjul snart.  
  • t0va
    stor grön drake skrev 2011-04-22 07:55:52 följande:
    får jag oxå jobba där? Jag är fenomenal på vagnskruvande
    Klart du får, vem ska annars laga allt vi kör sönder Flört

Glad påsk på er förresten. Nu drar vi ut till landet några timmar och testar hur vagnen funkar bland alla galna djur hos sambons moster, sen ska den få lite kärlek hade jag tänkt mig. 
  • t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-25 22:59:13 följande:
    Jaa, d va så jag tänkte med parasoll, den ska skydda mot solen men inte va ivägen när bebisen e vaken o vill se ut jue :P   Nån som vet om man ska smörja bebisen med solkräm? läste i en annan tråd att man inte skulle det. men jag har ju shorts på snart 10 mån. sonen o då tycker jag solkräm kan va bra om han får lite sol på sig jue eftersom jag inte har parasoll hehe
    Tunna heltäckande kläder och sen vara i skuggan är bättre än att smörja. Har en 8månaders som inte heller vill sitta still och är jättevarm så vi får väl se hur det går. Tror vi kommer vara inne så mycket som möjligt så han kan gå i blöja när det är som varmast och sen vara ute. 

Vi har köpt en solskyddsdräkt också som skyddar 50+ så den får han väl ha på sig ifall vi måste ut. Jag ska också sy ett draperi och ha som soltak, parasoll går helt bort för det skulle inte sitta kvar i 2 sekunder, han river ner allt, men ett soltak kanske kan få vara kvar ett tag. Solkyddet över bilstolen river han ner och sitter och leker med är liknande den skärmen som var i en länk tidigare så det går inte heller.  
  • t0va
    Bobbylina skrev 2011-04-26 11:13:06 följande:
    Hej!

Behöver lite råd från Emmaljunga experter!

Har en nitro city -10 men saknar liggdel, väntas föda barn vilken dag som helst och har tittat som en hök på blocket efter en citykorg men bara för att jag behöver en så verkar ingen villja sälja =)

Men ialla fall nu börjar jag fundera på att köpa en ny, men frågan är då vad ska jag köpa?? citykorg, quadrolift eller hårdlift? vad passar en sommarbebis bäst?  
    ( vi kommer snart att bo i lägenhet med 1/2 trappa upp, det finns barnvagnsförråd inne i porten.)
    citykorg skulle jag säga, jag köpte quadroliften åt våran augustibebis och det fungerade bra tills han blev 3månader då blev det trångt. Så vi köpte en begagnad korg och det är bra mycket mer utrymme. Är det så liten trappa upp så funkar nog korgen bra, vi använde liften när vi var hos svärmor för där är det trappor upp, hemma så klarade vi oss med korgen. 

Nu var vi inte ute så mycket i början efersom jag var så sjuk, men han sov ofta i vagnen. Tror det är lättare att sälja en korg också, verkar lite så. Våran lift har jag tänkt sälja för den ligger bara här och tar plats. 
  • t0va
    2små2stora skrev 2011-04-26 17:42:47 följande:
    Vad är det för dyna i ceroxen i bildtråden, är det en EL? 
  • t0va
    Hoppfullheten skrev 2011-04-29 07:16:21 följande:
    Hej!
    En liten fråga, hur bäddar ni i duoliften ni som har det? Jag tycker den verkar lite hård som den är, men madrass går ju kanske inte riktigt i. Skulle vilja ha något mjukare runt om på sidorna oxå. . .
    Vi hade quadroliften men la i en vikt handduk i, lite för att få det mjukare men även för att skydda den från kräk. 
  • t0va
    stor grön drake skrev 2011-04-29 21:51:10 följande:
    det som skrämmer mig mest är att de säljer ett babyskydd som är lååångt över 10 år gammalt (de har livslängd på 5-7 år, max, om de är varsamt hanterade...)
    Det reagerade jag också över, det vi har är från 07 och det där är ju jättegammalt. Fast folk gör vad som helst för att få sålt saker verkar det som. 
  • t0va
    Madebyday skrev 2011-05-02 11:18:47 följande:
    Har haft och tror den var 65cm,inte smalare iaf. Ok, tack!! Någon som har åsikter om CityJeten, pos/neg? Visst kan man fästa CityCross sittdel på Jeten?
    Det ska man kunna, jag har jetens sittdel på min nitro, så tvärt om borde funka. Har för mig någon här i tråden kör med den kombinationen. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5