Bobbylina skrev 2011-04-26 11:13:06 följande:
Hej!
Behöver lite råd från Emmaljunga experter!
Har en nitro city -10 men saknar liggdel, väntas föda barn vilken dag som helst och har tittat som en hök på blocket efter en citykorg men bara för att jag behöver en så verkar ingen villja sälja =)
Men ialla fall nu börjar jag fundera på att köpa en ny, men frågan är då vad ska jag köpa?? citykorg, quadrolift eller hårdlift? vad passar en sommarbebis bäst?
( vi kommer snart att bo i lägenhet med 1/2 trappa upp, det finns barnvagnsförråd inne i porten.)
citykorg skulle jag säga, jag köpte quadroliften åt våran augustibebis och det fungerade bra tills han blev 3månader då blev det trångt. Så vi köpte en begagnad korg och det är bra mycket mer utrymme. Är det så liten trappa upp så funkar nog korgen bra, vi använde liften när vi var hos svärmor för där är det trappor upp, hemma så klarade vi oss med korgen.
Nu var vi inte ute så mycket i början efersom jag var så sjuk, men han sov ofta i vagnen. Tror det är lättare att sälja en korg också, verkar lite så. Våran lift har jag tänkt sälja för den ligger bara här och tar plats.