Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Emmaljunga tråd, Vol 5

semesterbebis skrev 2010-05-26 20:45:56 följande:
    Har du fått hem vagnen än? Hur är den? Jag ska hämta min på fredag och längtar! Här blev det en Dark Grey.Har du även köpt till fotsack? Jag har inte bestämt mig än, vill klämma lite på den i affären först.
    Jupp, nu står den i hallen och glänser, helt underbar fint, längtar tills dottern får premiär åka den imorgon, hon kommer sitta som en prinssessa i den.

Dark grey är fin, vi hade en Scooter i den färgen.

Nä, ingen fotsack, men jag kommer köpa en till hösten, hade en till Scootern och den vill jag inte vara utan, kanon att ha höst/vinter/vår.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

semesterbebis

Ja den är verkligen hur fin som helst, love it

Jupp, idag har vi provkört både promenad och i köpcentrat och den är verkligen kanon, smidig och bekväm att köra.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Madebyday skrev 2010-06-06 08:28:10 följande:
    Tack!
    Det har du ju rätt i, att CityKorg och hårdlift är "samma sak".
    Men har läst att CityKorg + mjuklift gör mjukliften till en Coocoon, tänkte om det var bra med tanke på den kommande vintern?!
    Men det kanske inte är värt det i kostnad att köpa både sitt och fast liggdel?

Är lite sugen på hårdliften för att den har "sufflett", men den kanske är fast och inte kan fällas ner?
    Är mjukliften (quadroliften heter det va?) hård i botten? Eller "skålar" den sig runt bebis när man lyfter upp den?
    MadeByDay - väntar November bebis
    Jag tycker du ska köpa en quadrolift. Vi hade mjuklift i våran, fanns inte quadrolift då, men den var ialla fall super smidig att plocka ur och bära. Vet inte hur den är nu men i våran är det ialla fall en platta i trä i botten så den skålar sej inte.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Madebyday skrev 2010-06-06 08:38:17 följande:
    Det börjar pötsligt kännas som att hårdliften ligger långt bort i mitt tankesätt och att quadroliften är den som vi borde satsa på. Tack vare er!
    Undrar vad skillnaden är på mjuklift och quardolift?
    Det tycker jag absolut, quadroliften går ju även att göra om till åkpåse sen, så slipper man köpa det också
    Enda skillnaden är väl att den heter quadrolift nu, men det är samma sak som mjuklift.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Madebyday skrev 2010-06-06 10:40:00 följande:
    Okej, då har jag fåt det klart för mig!
    Det där lät verkligen mysigt!! Tack för tipset!
    ängeln83 skrev 2010-06-06 09:56:14 följande:
    Det tycker jag absolut, quadroliften går ju även att göra om till åkpåse sen, så slipper man köpa det också
    Enda skillnaden är väl att den heter quadrolift nu, men det är samma sak som mjuklift.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
    Ja, jag läste mig till det straxt efter att jag frågat. Jätte smidigt ju!
    Quadrolift är inte långt ifrån givet!
    Tusen tack tjejer, ni har varit till stor hjälp.
    Ska ta med sambon till Babyproffsen så ska han få se vad jag hela tiden pratar om ;)

Nu väntar jag bara på svar på min bilfråga! :)
    Ja den är kanon
    Ingen aning om hur den får plats i bilen dock, vi har bara haft kombi bilar och i dom har CC:n fått plats, men det har inte blivit mycket plats över.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Zelmilainen skrev 2010-06-06 13:44:29 följande:
    tänkte bara påpeka att en mjuklift och quaddroliften inte är samma sak. quaddroliften har ju fler funktioner än mjukliften, därav sitt namn...
    Vill ha bebis nuuu!!!
    Det vet jag Det jag ville säga var bara att det inte finns nåt annat än quadrolift
    Och ja, den är mycket bättre än mjukliften som var innan.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    mammaveronica77 skrev 2010-06-06 17:14:11 följande:
    Eller, näe, kanske måste ha en syskonvagn ialla fall.... Är de klumpigt med dubbelvagn?? Drar det snett när den 'r ojämt lstad??? Nitro är ju uteslutet för oss som bor på landet med bara en massa grusväg...
    En dubbelvagn är ju alltid en dubbelvagn = klumpigare än en enkel. Bor ni på landet tror jag dock inte det har nån större betydelse, däremot har man ju sett folk på stan som haft problem att komma in i en del affärer med dubbelvagn.
    Men jag tycker du ska testa syskonsitsen i nån affär, tror dock inte man kan luta ryggen nåt, så det blir ju svårt om det stora syskonet vill sova i vagnen.

På vilket sätt funkade inte Phil & Teden? Vi hade en sån vagn innan och var super nöjda med den, förutom att min stora pojk var för stor då
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    the M Bitch skrev 2010-06-12 07:52:56 följande:
    Classic 2011 säljs inkl. myggnät. Jag förmodar att det är integrerat i suffletten.

Det är roligt att så många tycks gilla starka färger, men också lite märkligt. Detta eftersom min erfarenhet som säljare är att typ 90 % av alla vagnar som går iväg är i tyger som har svart som bas.
    Varför kan inte ni färgglada komma till mig, så det blir lite roligare?  
    Lovar att komma till dej nästa gång vi ska byta vagn Dock blir det nog inte än på ett tag då dotterns Candy Pink slår alla nya färger med hästlängder
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Nån som tvättat klädseln i maskin?
    Dotterns candy pink klädsel blev något grisig efter en vecka på semester. Tvättade upp den i badkaret enligt anvisningar i bruksanvisningen men jag tycker inte den blev ren.
    Tror ni det är nån fara att köra den i maskin i fintvätt 30 grader?

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    CookieDough skrev 2010-07-24 11:40:44 följande:
    Såg din fina vagn i bildtråden, ställer min fråga här till dig istället; Glad

"Är det den åkbrädan man kan köpa på Ullared? Sitter den bra? Är den lätt att sätta på och av?
    Har precis köpt min förtsa El (!) ozone lime -10 till lilltösen som är drygt 6 månader och funderar på en ståbräda till min tre-åring."
    Ja visst är den fin *love*

Nä det är en Buggy Board Maxi vi har på vagnen. Den är kanon bra, smidig att fästa upp med snöret till handtaget när den inte används, och även smidig att ta bort helt.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5