Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

stor grön drake skrev 2010-09-26 20:47:20 följande:
    vet jag väll, och tydligen annonsören med numera, för annonsen är borta (det stod emmljunga -08 som rubrik, och därmed även som länknamn)
    menar att jag vet att den är äldre, men att det är lättare att mista sig på en vagn med easy fix, och kan även ah blivit "lurade" när de köpte den.
  • stor grön drake
    lilla snöflingan skrev 2010-09-26 20:56:41 följande:
    Ja fast när fästen byttes är väl inte så många fler än "experter" som har koll på. Vad jag inte kan förstå är hur man kan mista sig på fyra år när man köpte vagnen. Om de nu inte blivit lurade förstås...
    sant, men har man ögon att se med...
    Nå, det är väll onödigt att diskutera egentligen, det är bara att inse, alla är inte lika insnöade på (emmaljunga) vagnar som vi är
  • stor grön drake

skulle igår piffla lite på jet sittdelen medans mannen körde hem sonens gudfar. Tänk er mannens min när han kom hem (jag skulle bara surra fast knäbygeln med ståltråd där låsningen var borta) och jag ahr plockat ner den i beståndsdelar, dvs skruvat bort allt som går, enbart popnitarna var orörda. Fördelen med en beggad vagn är att man inte behöver oroa sig för att förstöra så inte garantin gäller
    fixade det krånglande easyfix fästet (enkelt) samt upptääckte varför den tippade.Bände lite där, så nu funkar liggläget (gjorde det före med) samt viloläget (det trillade ner till ligg) medans sittläget inte funkar och inte gjorde det innan heller, men en vända till svärfar och hans svets borde kunna ordna det
    Tycker att duoliften passade acceptabelt i jetten, men får se hur vi gör, kanske bökar dit fårskinnet istället senare.

bytte "kläder" på edgen, tillbaka till strike, och det tar verkligen emot att använda edge orginal footsacken, den är ju bara sladdertyg. Är den ens i protex som resten av vagnen? känns inte så... Och vindkanten är så löjligt låg. Hoppas jag blir nöjd med dark gray footsacken till jetten  så kan han få sova i den på dagis istället.

• stor grön drake

gnuffe knubbskrutt, 22,5 kilo och 10,5 månader (en riktig knibbis) har massor av midjebälte kvar på sin sele, och då har har han både fårskinn och åkpåse som de ska igenom. Iof en edge, men det borde ju vara samma sele på alla

• stor grön drake
    stor grön drake skrev 2010-09-28 19:58:53 följande:
    gnuffe knubbskrutt, 22,5 kilo och 10,5 månader (en riktig knibbis) har massor av midjebälte kvar på sin sele, och då har har han både fårskinn och åkpåse som de ska igenom. Iof en edge, men det borde ju vara samma sele på alla
    22??? 11,5 kilo ska det vara...
  • stor grön drake
    mammaveronica77 skrev 2010-09-28 20:04:40 följande:
    Jag hade en city jet för ett tag sen, det där med sittläget gjorde att jag gav upp den... Den där kuggen för sittlägetknäcks om man inte har vagnen i liggläge när man fäller ihop den... Skitkonstruktion så att säga. Jag älskade vagnen, men det där blev för mycket att komma ihåg för min mjuka ammningshjärna *lol*, mannen svetsade den titt som tätt. Droppen blev en dag när jag anlände till köpcentrat, endast liggläget funkade... Mannen lagade och sen blev det blocket för min fina city jet i färgen elk,,,, Snyft...
    Aha, var det därför undrade oxå hur en unge kunde väga så mycket att det skulle ge sig. Är det pga chassit, dvs är det samma problem om man har den på ett annat chassi?

Jag frågade ju för ett tag sen om ozone tillbehör till jetten, för en väninnas räkning. När jag frågade om deras sittdel hade samma fel, så visade det sig att det hade den, och de visste inte hur det blivit så, men antagligen så visste de väll inte heller om det med fällningen.
    Men hon har börjat fundera på att köpa en ozone istället, och undrar nu om jet klädseln passar på den för tydligen vill inte maken ha annat än en svart vagn, medans hon gärna skullle ha lite färg, och skulle svarta jet klädseln passa så skulle ju problemet vara ur världen

Så, passar en city jet klädsel på en ozone?
  • stor grön drake

tror det inte dröjer länge innan tillverkarna får på näsan om inte konstruktionen klarar det, precis som de fick med att man inte skulle få dra vagnar i trotoarkanter/trappor/dylikt. De fick ju reprimand om att de får inte "förbjuda" det då sånt  ingår i vanligt användande, om inte vagnarna klarade det skulle de få göra bättretåligare vagnar...
    Ibland funkar konsumentkraft/plus (Sverker)

• stor grön drake
    Nomen skrev 2010-09-29 20:35:13 följande:
    Jag har också så'na tvångstankar Tungan ute... Jag tänker: "jag BEHÖVER ju ingen ny vagn, men jag MÅSTE bara titta om det har kommit någon superfin vagn med superpris som ingen nappat på..."
    Janå, jag kan alltid skylla på att jag söker ett CC eller classic chassi, och måste ha koll ifall någon säljer bara det, men egentligen är det bara för att få se vagnar ur olika vinklar, gillar inte att allt är ur samma vinkel på hemsidan, vill ju se hur de ser ut "på riktigt"
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5