Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-08 10:59:37 följande:
Svårt o säga. min son verkar gilla både ozonen och nitron. men han får ju mer plats o sova på i nitron. men han har ju sovit i ozonen oxå. så d kanske e mest jag som tror att d e bättre med nitron. han sitter ju bättre i ozonen när han e liten, den följer ju kroppen på ett helt annat vis. d e nog skönt. så d e nog en smaksak :P
Vi har ju föregångaren till ozone och sen nitro, upplever också att han sitter bättre i den ergonomiska sittdelen, är först nu när han är 6månader som vi skiftar mellan de 2 delarna för sittläge. Men han har också sovit i vagnen för han har hatat sängen och i den ergonomiska har han sovit jättebra fram tills nu när han kan vända sig själv åt bägge håll. För han försöker komma över på sida/mage och i fredags hade vi en helvetesnatt, han vägrade säng men låg och vred sig i vagnen för att hitta en bra ställning.
Så nu har vi lyckats få honom att sova i sängen istället, när vi är ute så upplever jag nu att han inte sover lika bra i den ergonomiska delen. Var därför vi köpte en nitro för att han skulle kunna välja att ligga på sida/mage och sova tror det var ett bra val för oss. Sen får vi se, jag är nöjd med den ergonimiska jag fick tag på begaganat också men som enda sittdel vet jag inte.
Fast man kan ju alltid köpa en vanlig sittdel begagnat, är lättare att få tag på än tvärt om.