Inlägg från: mammaveronica77 |Visa alla inlägg
  • mammaveronica77

Emmaljunga tråd, Vol 5

Sissi82 skrev 2010-07-26 22:27:41 följande:
    ville meddela om att jag ff inte fått min fotsack av babyland 2veckor har det snart passerat åååh!Demon
    Beställde en footsack i pro titan till min förra vagn, det tog fyra veckor och den är fortfarande oanvänd och vagnen är såld.... Nu ska jag vara ute  god tid denna gången, footsacken ska beställas så den är här innan kylan... För inte kan jag ha en pro titan på min pro bordeaux  vagn... *skratt*
  • mammaveronica77
    Madebyday skrev 2010-07-27 11:06:20 följande:
    Tycker jag absolut att du kan.
    Jag kommer, när tiden är inne för sittdel och fotsack, att blanda Pro Bordeaux Quadrolift/Fotsack med Pro Coffee sittdel. Har svårt att tro att lila och svart/grå inte skulle passa ihop Glad
    Har du ju rätt i! Kanske ska ge det en chans iallafall, fastän jag gillar inte det svart/gråa....
  • mammaveronica77

Hej!
    Är det nån som vet om det går att sätta syskonsits på ceroxen? Vet att det står på hemsidan att det inte går, men tänkte att det har med det svängbara styret at göra... Om jag vet att styret inte ska svängas över på ett tag, går det då rent praktskt att fästa? Har stor bil så jag får in vagnen där utan att fälla ihop den då med så jag behöver aldrg fälla ihop den heller... Skulle verklgen behöva en...

• mammaveronica77
    mammaveronica77 skrev 2010-07-28 17:59:46 följande:
    Hej!Är det nån som vet om det går att sätta syskonsits på ceroxen? Vet att det står på hemsidan att det inte går, men tänkte att det har med det svängbara styret at göra... Om jag vet att styret inte ska svängas över på ett tag, går det då rent praktskt att fästa? Har stor bil så jag får in vagnen där utan att fälla ihop den då med så jag behöver aldrg fälla ihop den heller... Skulle verklgen behöva en...

Ingen som testat?
  • mammaveronica77
    alezay skrev 2010-07-30 11:02:36 följande:
    Min man är väldigt intresserad av barnvagnans köpet. Vi har nyligen beställt en edge celabration efter mycket övervägande och diskusssioner med folk som har barn. Det stod mellan Edge och Mondial..alla rekomenderade teutonia men när vi började fråga hur det var att köra i snö o grusvägar så var den inte lika bra. 
    Min man tycker att jag är barnvagnstokig! Men låter mig hållas än så länge...*skratt*
    Har haft classic, edge, cerox, babytravel dublin, nu har vi en ny cerox och Phil&ted syskonvagn. Tycker att emmaljunga är oslagbara i terrängen, komfort både för barnet och den som kör... Bt var okej, men jag köper den aldrig mer... Phil&Ted duger, är nödvändig på långpromenader med barnen funderar på att byta ut den mot en dubbel EL, men tvekar pågrund av att den är så smidig... Vill ha en dubbell EL oxå, men det får jag aldrig igenom, då måste nog en vagn bort...
    Önskar man kunde knäppa ihop två vagnar, då skulle Phil&Teden ryka och en skoter i samma färg som ceroxen införskaffas!  Jag menar att man skulle kunna sätta ihop dem när man är ensam så man kan köra bägge men enkelt ta varsin om man bara har ett barn med eller stora kan gå....
  • mammaveronica77
    myran82 skrev 2010-08-01 00:18:46 följande:
    Någon mer än jag som tycker att regnskydden inte är bra?

Mot lite regn (duggregn) funkar det bra, men har man oturen och befinna sig utomhus när det kommer en rejäl skur så blir det vått på insidan. När vi var ute i lördags överaskades vi av ett rejält regnväder och det dröjde inte länge innan det började bli vått på insidan och droppa ner på sonen trots att vi "skakade" bort vattnet som la sig på.

Kan det vara så att skyddet är slitet eller är emmaljungas regnskydd dåliga?
    Jepp, emmaljungas regnskydd är skit, fick tillochmed höra det av en återförsäljare då jag ville köpa ett extra... Han gav mig tullsas istället, tunnt smidigt och med dragkedja det med. Det är liksom ett gummiskikt innanför, kan inte bli slitet verkar det som! Det har överlevt alla el regnskydd jag haft sen-04. Såg att det som följde med nya vagnen var annorlunda, med reflexer oxh sånt, men samma tunna nylon.... Tur att jag har kvar mitt Tullsa... Det finns ju även att köpa i olika färger nuförtiden har jag sett!
  • mammaveronica77
    eec82 skrev 2010-08-01 10:01:59 följande:
    vet att regnskydden varit skit fram till för något är sedan då de gjorde om dem. Så de som är från de senaste 2 åren ska vara i bättre kvalite än de tidigare. Jag fick iaf ett superbra till min 2010 vagn jag köpte. Även om jag bytte till ett knallgult/neongult men de var för jag ville synas mer där jag går.
    amen va bra, då kanske mitt nya oxå är bra då? oxå 2010....
  • mammaveronica77

Kollade  på el hemsidan efter syskonvagn då jag tror jag ger upp vår phil&ted, barnen gillar den inte och terängen här hemma kräver fyra hjul med vår last... Men är jag helt snurrig eller? Hittar ingen "vanlig" fyrhjuling som syskonvagn, de har väl inte slutat med dem? Visst fanns det både twin cerox och city cross?

• mammaveronica77
    lolo21 skrev 2010-08-01 21:00:59 följande:
    Jag har gjort samma skrämmande upptäckt.. Vill också ha en vanlig 4-hjulig med fasta hjul. Verkar vara blocket som gäller.
    Men skit oxå! Jag som ville iväg och känna på en och eventulellt låta barnen provsitta... Kanske ska ha kvar phi&teden då... Men ne, det kan jag ju inte.... Eller, vad svårt det blev, måste ju skynda då om man ska få tag på en bra samtidigt som jag inte vill förhasta mig...
    Fru T skrev 2010-08-01 23:43:10 följande:

så här ser det ut...
    kanske lite dyrre än vanliga regnskydd men JÄVLAR va värt det...
    Ser bra ut!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5