Inlägg från: MammaTillFelicia |Visa alla inlägg
  • MammaTillFelicia

Emmaljunga tråd, Vol 5

Zelmilainen skrev 2010-06-07 21:45:28 följande:
    hittade inga som lät som de va som de de hade nu. men å andra sidan så har ja ju inte sett de. jag gillar ej alls bleka/pastelliga färger... hehe
    nä ska det va så ska det ju va knalligt tycker jag med, men det ska helt klart bli spännande att se de nya färgerna även om jag inte ska köpa nån vagn... men drömma får man väl? =)

ingen som kan svara på frågan i 1301?? please!
  • MammaTillFelicia
    lilla snöflingan skrev 2010-06-07 23:28:50 följande:
    05:orna och tidigare har inte easy fix-fästen men 06:orna och framåt har det. De går inte att kombindera. Du ser på bilder på vagnarna vilken sorts fästen det är. Easy fix fästena har stora svarta plastbitar på sidorna (som här) och de gamla är bara som metallpinnar (så här).
    tack så mycket! då är det easy fix på min vagn... hoppas ngn har en solblekt och ful typ 06:a med classic chassi som de vill sälja mig billigt då, haha
  • MammaTillFelicia

kollade jämförelse på emmaljunga och classic sport är ju en cm smalare, har lufthjul som är större och det är ju bra, MEN den väger 16.7 mot citycrossens 14.4 så det är ju en nackdel, även om det inte är så mycket. bortsett från vikten verkar ju classic vara superbra,

• MammaTillFelicia

har också tänkt på det med att byta hjul mellan modeller, det borde ju vara samma fäste? och både cc och edge har ju kugghjulsbroms med...

fast huir ofta får man punktering? har aldrig fått det och haft tre vagnar med kufthjul, varav två begagnade ocg med flera år på nacken... stålkorg är ett ganska stort plus med tycker jag!

• MammaTillFelicia

cykelvagn? =) dy får väl  åka och provköra och känna vilken va dem som känns bäst! man brukar ju alltid fastna för ett alternativ mer, sen kan jag tänka mig att claccis sport är billigare, eller?

• MammaTillFelicia
    lilla snöflingan skrev 2010-06-08 12:24:00 följande:
    Du har rätt, jag skrev fel. 04:orna har de gamla och 05:orna du nya fästena.
    åh perfekt, då blev ev utbudet lite större! tur det alltid finns ngn som har koll!
  • MammaTillFelicia
    annakohler skrev 2010-06-08 15:49:45 följande:
    vill med veta när man kan se det på deras sida
    i juli var det ngn som skrev för nån sida sen.
  • MammaTillFelicia
    stor grön drake skrev 2010-06-08 20:25:27 följande:
    Solig

Såg en sunset scooter "live" igår, guuud vad snygg den var!
    Annars ägnar jag mig åt emmaljunga spotting på vagnpromenaderna. Det finns alla möjliga (och omöjliga) vagnar i denna stad. Har sett flera olika city jet tex, oxå många edge ute.
    åh vad kul! som jag sagt 1000ggr väntar hag på att de ska ringa och säga att min sunset scooter kommit! men jag har nju inte sett den live så jag är lite nervig över om den är fin =) så det låter bra!
  • MammaTillFelicia
    Sofi 83 skrev 2010-06-08 20:49:24 följande:
    På vilket sätt menar du att scootern är för liten? Är inte scootern ganska rymlig?
    jag tycker den är rymlig, min ganska långa 3½-åring fick utan problem plats, enda som det stöp i var fotstödet, det är ju uppböjt på slutet så det hamnade obekvämt på henne, men hon kommer ändå inte åka vagn, förmodligen.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5