Inlägg från: MammaTillFelicia |Visa alla inlägg
  • MammaTillFelicia

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hörni, som vet så mycket =) Jag har en dege med sportchassi, som jag tycker är så väldiugt tung, har haft en edge förut med classoc chassi som jag gillade bättre, funderar på att köpa en billig och ful emmaljunga med classic chassi och byta, men är de lika breda även om det är ett äldre chassi?

• MammaTillFelicia

fast jag vill inte köpa ett nytt, de är så ruskigt dyra! men visst kom det ett nytt fäste typ 05/06, alltså där man fäster sitt/liggdelen i chassit byttes väl, går det med 06:as sittdel på en 02/03as chassi?

• MammaTillFelicia
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-06-07 10:14:13 följande:
    Vad kommer då lättvikts chassit till edgen att väga? Vilka hjul? varukorg? Bredd?
    Blev många frågor nu
    Är även nyfiken vilka modeller som kommer försvinna.
    cangaroo och twin city cross vad det väl som tas bort
  • MammaTillFelicia
    Makimaki skrev 2010-06-07 12:19:19 följande:
    Kan man använda Nitro chassit till scooter sittkorgen? Och vet någon vart man kan köpa bara chassit?
    det går inte att ta ta lös sittdelen på scootern, tyvärr
  • MammaTillFelicia
    Fru T skrev 2010-06-07 18:58:23 följande:
    eh skitsamma blev precis erbjuden en Race -08 för 700:- så det får nog bli den...
    klokt! sittyn har bara ett mini viloläge, ingenting att sova i!
  • MammaTillFelicia

ursäkta om jag är tjatig, men frågar igen; passar fästena på ligg-7sittdelen en 06:as edge på ett äldre chassi? visst byttes fästena typ 05/06 till nån enklare variant? men det kanske går ändå?

• MammaTillFelicia
    LitenpåG skrev 2010-06-07 20:30:13 följande:
    Den är ljusare än candyn, mer babyrosa. Och med det vita chassiet är den ännu mer baby, riktigt fin!
    oj vad gulligt det låter! fast det hade varit ännu snyggare med en riktigt knallrosa vagn och vitt chassi..
  • MammaTillFelicia
    Zelmilainen skrev 2010-06-07 20:59:09 följande:
    tycker jag med. det är synd att de tar bort alla knalliga färgerna... jag hade varit sugen på att mixa dark grey med nån av de knalliga om det hade blivit aktuellt.
    säljer väl inte så bra kanske? vi är väl en minoritet som vill ha knall färger =) fast lime skulle väl vara kvar väl?
  • MammaTillFelicia
    Zelmilainen skrev 2010-06-07 21:03:23 följande:
    som jag förstått på prat här och vad jag sett på stan och på ställen annars så är det mkt av de knalliga färgerna... och eftersom mkt av de sålde slut ganska tidigt trots att fler verkade intresserade efter d, så tyckte ja d lät konstigt...
    ja då är det ju väldigt underligt att de tar bort dem, eller så kommer det nya knalliga färger, läste inte färglistan så noga..
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5