• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

stor grön drake skrev 2010-11-15 21:03:12 följande:
    appropå lur-annonser:
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_combi__03...
    ej min annons...

För det första skulle jag tycka det var hutlöst att begära 2000,- för en -03:a, men detta är ju inte ens en emmaljunga! Vete sjutton vad det är, handtaget på chassit påminner lite om äldre brio, men har ärligt talat inte en susning...

Spanar lite på vagnar, men såklart vill de jag hittar att man ringer (och utlandssamtal är hutlöst dyrt) så jag ska testa att maila iallafall
    jo ser ut som en brio, å skulle absolut inte ge mer än någon hundring el två. Tycker man ser liknande annonser då de står bortskänkes.
  • eec82

ni som sålt vagnar precis vad har ni fått för dem? är bara nyfiken av mig, har/ska inte sälja just nu men känner att mycket som ligger på blocket har otroligt höga priser.

• eec82
    Eddam skrev 2010-11-20 09:10:16 följande:
    Någon som vet när dom brukar rea ut vagnarna?? Har dom "mellandagsrea" eller är det när dom byter årsmodell? (som är på sommaren eller?)
    när de nya kommer in. Finns vissa kvar i en del butiker fortfarande.
  • eec82
    svea87 skrev 2010-11-22 20:37:47 följande:
    Jag vet...Det e ju säkrast har kollat på blocket varje dag men hittar typ inga citycrossar som har allt jag vill ha. eller färgen jag vill ha :S Och dem flesta har så sjukt höga priser på vagnarna!

du har ju försäkring mot sånt, om de händer något får du ju lämna tillbaka i butik. Du kan ju lägga handpenning med å låta den stå kvar tills de är dags. Så gör vi iaf där jag arbetar.
  • eec82
    Carlosmami skrev 2010-11-24 01:53:31 följande:
    Min quadrolift var feltillverkad!!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m55787061.html

Har någon vart med om det förut? Vad har ni fått för det i såfall... så ledsen.. just nu sitter jag bara hemma och inte kan gå ut :(
    har sett de en gång tidigare, tog en vecka för den kunden att få en ny. Men beror ju på emmaljungas lager. Häva köpet kan du inte kräva, ska vara samma fel 3 gånger iaf.... men trist då de händer men alla är mänskliga.

Men ut kan du väl gå, man måste ju inte ha en åkpåse, kan ju ta en tjock filt el liknande. Troligen om de inte skickar den till skräddaren får du en helt ny lift.
  • eec82
    Oleanna skrev 2010-11-24 08:22:15 följande:
    Ska äntligen få hämta min edge duo idag med tillbehör och babyskydd Skrattande

Nu ska jag bara hitta ett bar regnskydd,är det någon som har tips på regnskydd som klarar mycket nederbörd.
    tycker brios är helt ok, lite mer plastade på insidan än de som ingår till emmaljungas.
  • eec82

Å idag hämtade jag ut min fina nitro pp black/blue är så nöjd. En lift med i de nya "fluff" tyget som e ljust å inte lika fluffigt. haha svårt att beskriva. HAr monterat på syskonsitsen å Emil verkar tycka om att åka där i, iaf den lilla testrundan han fick nu.

Nu längtar jag tll måndag då bebisen kommer. =)

• eec82
    Salamina skrev 2010-12-01 16:51:15 följande:
    Var och inhandlade syskonsits till min CityCross Prolime-09 på babyproffsen igår. Min bebis är dock inte beräknad förrän i mitten på Januari, men känns bra att vara förberedd .Sibelle verkar också tycka att det är kul i syskonsitsen :), har även testat med henne i vagnen bakom sitsen.

Jag tycker att det blir trångt och bökigt att få i Quadroliften  med sitsen på, och jag har iof inte heller behov av alla dess funktioner, så jag har beställt en vanlig mjuklift i annat märke istället. Gjorde misstaget att köpa en äldre Emmaljunga mjuklift på blocket.
    Den var alldeles för stor. Sibelle som är 20 månader ligger raklång i den och har det rymligt :)
    Så just nu har hon den och leker i . Hon tycker det är jättekul att bli buren i liften :)
    jag kommer inte behöva lyfta i å ur liften så den blir super för mig. Har en city korg jag kommer använda då vi inte behöver syskondelen. =)  Sen ville jag ha samma färg osv ifall/när man ska sälja den vidare.
  • eec82
    Uliise skrev 2010-12-01 18:46:43 följande:
    eex82: Har du bilder? :) Såg en city korg i PP black/blue på ett nitro-chassi och det var såå snyggt, väldigt bra färg det där.
    city korgen e dark grey, fick den av min syster. Men sittdelen e black/blue. Bilder kan fixas men isf imorgon blir så dåligt i inneljuset enbart kvällstid. =)
  • eec82
    svea87 skrev 2010-12-03 11:38:38 följande:
    Tack för svar:D Det e så jag tänkt jag hade ju CC till sonen och va super nöjd! Jag upplevde också att nitron va så lågt ner. Jag har tänkt och det blir nog en CC eftersom jag promenerar till förskolan så vill jag ha bra hjul till nästa vinter när jag ska gå till förskolan med sonen : )
    Nej det blir en CC!!
    jag älskar min nirto, hade en till sonen då han föddes å har nu skaffat en til kommande bebisen som kommer på måndag. =)  Tycker inte den e så jobbig i snön, el jo om de är 10 ds mysnö som de inte plogat bort. Men de är de sällan där jag e. Själv resonerar jag att klarar jasg den kosta vintern e de värt allt med rörliga gramhjul för mig då snön smält bort. Hatar att inte ha rörliga framhjul, testade att låna hem ett cc chassi från jobbet å testade. Men jag bor rätt nåra city å åker buss å så var dag, så ville ha en smidig vagn.

Så beror ju på behovet ditt, hur du bor å tänker använda den.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5