Golden Robot skrev 2010-12-15 14:20:21 följande:
Ja, det vet jag :) Men det är mer sitsen jag vill åt, samt att vi tänkte att vi ändå skulle ha en extravagn hos mina föräldrar. Först hade vi tänkt oss Nitro City m a a att jag var "emot" ergonomiska sitsar, och ville kunna ha lift, men med lösningen:
Ozone City + City Cross + Citykorg
så får vi en stabil fyrhjuling med "vanlig sits", en smidig (och stabil) med svängbara hjul, samt att vi kan välja vilken sits som passar bäst av den "vanliga" och den ergonomiska. Får vi dessutom med en Citykorg med den begagnade City Crossen är det liksom bara en bonus. Och då kan vi ju använda den både på "extravagnen" och min favvo. Får vi inte med nån Citykorg så gör vi nog det enkelt för oss och använder "vanliga" sisten med lift på chassit med svängbara hjul. Själva Citykorgen är alltså lägst prioriterad...
Om man nu kan kombinera både Nitro/Ozone-chassit och City Cross-chassit med båda sitsarna och Citykorgen så får vi ju ganska många variationsmöjligheter med en sån lösning :)
Låter vettigt, jag tänkte som du om ergonomiska sitsar, så vi köpte nitro och quadrolift men sonen växte ur det rätt så fort, efter 3 månader blev det trångt i quadroliften, så jag köpte en begagnad citykorg och även en sits från city jet, som är föregångaren till ozone. Om jag hade vetat det jag vet idag skulle jag kört på din kombination. Sonen älskar att sitta i den ergonomiska sitsen, han är 4månader och vägrar att ligga ner så hade vi köpt en korg för nypris skulle det nog känts lite surt nu, men 300kr för en begagnad kändes helt ok.
Får se nu när han blir större och kan sitta själv i nitron om han gillar den också, men nu blir det i city jet för där kan han sitta även om han inte kan sitta utan stöd. i Nitron halkar han ner och blir som en ostbåge.
Jag tycker det känns skönt att ha en vanlig sitdel också, troligen kommer han sova ute sen på förskolan och då är det nog inte helt fel med en som är lite större och har gott om plats för sovsäck och allt som ska vara på vintern.