• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

Marika skrev 2010-09-11 19:31:38 följande:
    Förlåt om jag tränger mig på, men är inte City Cross vagnen bättre än Twin Nitro på vintern? 4 lika dan hjul o inte dom små som Nitro har framtill, bara har fått för mig att Crossen skulle vara bättre på vinterväglag.....
    Har börjat titta på en sån på blocket men dom är ju nästan lika dyra som en ny......om man nu vill ha en fin, o det vill jag!
    vintertid säkert skönare om man bor där de e oplogat ibland, men övrig tid hade jag inte velat ha en city cross dubbel. Om du ska ha en ny får du vara snabb då de utgått å finns fåtal 2010 kvar att handla.
  • eec82
    gullunge1 skrev 2010-09-14 11:14:54 följande:

såhär ser den ut när ja INTE har nåt i den... va kan de va, 5 cm kanske ner till golvet... såfort man har nåt litet i så åker den ner mera
    Sitter alla fästen rätt då? de som är i mitten? Som håller upp korgen lite? Tycker de där var i lägsta laget så hade jag inte på min vagn iaf. Borde ju annars hjälpa med en ny varukorg de som kom i mitten av 2010 å finns på 2011. Om du kollar i deras katalog el på hemsidan så der de inte så låga ut. Men sen får man ju inte lasta mer än 5 kg el så i varukorgen.... även om den pallar mer.
  • eec82
    Mymemlan skrev 2010-09-15 21:21:44 följande:
    Vad skulle man kunna ta för en city cross (2010) i dark grey med en svart mjuklift från carena + en fotsack. Pedantskött och utbytt suflett för nån månad sen. Vagnen uthämtad i januari 2010. Vet inte om jag ska sälja den, men lite intresserad för såg många olika priser på blocket.

Svårt vi säljer ut i butik nu där jag arbetar för 3200:- men då är de ju utan tillbehör. Å helt nya.

• eec82
    Uliise skrev 2010-09-16 00:02:23 följande:
    Sportchassi hjulen funkar alltså inte på CC-chassit? Attans! Där rök min idé... Men varför?

Ska ändå ta en tur till Barnens hus imorrn och fråga lite, typ - "Hej, jag har en jättekonstig fråga men skulle du kunna prova edgens hjul på CCn där borta? Eller kanske lufthjulen på Happyn?" Tss, jag lär göra bort mig. Flört
    haha du e inte konstig. Konstigare kunder har jag allt haft. =)  Många som vill testa olika ideér.
  • eec82
    Nomen skrev 2010-09-16 08:12:09 följande:
    Ooh vilka priser! Var jobbar du någonstans?
    i sthlm mer vill jag inte skriva här!
  • eec82
    tulle17 skrev 2010-09-16 11:05:07 följande:
    Kolla hjulen! Dom nya -11 har nya fästen på hjulen.Dom gamla tryckte man in knappen mitt på hjulet.Dom nya trycker man från sidan.:)
    fast de ändrades redan 2010, i mitten. Men ska ju vara nya suffletfästen med, utan pluppen på. Sen ser du ju på chassit då de e tillverkat. MEn instruktionsboken brukar inte vara inplastad. Handtaget men de brukar vi iaf ta bort då vi monterar till kund.
  • eec82
    Mymemlan skrev 2010-09-19 18:30:49 följande:
    Vi har ju ett måndasexmplar av emmaljunga city cross som sagt var. Bromsen är jättetrög att få i, och när det är blött ute så får man banka ner den med handen några gånger innan den går ner. Vi har tidigare fått ett hjul utbytt pga att det släppt från fälgen = det knastrade och hade sig hela tiden. Nu är det så igen. Vi har även fått hjulaxeln bak utytt för den gnisslade och hade sig. Jag misstänker att hela chassit är skevt för i just då vi köpt vagnen hade vi sånna problem med vagnen att den gnisslade så dom drog åt en massa skruvar i början, och därifrån har problemen fortsatt. Nu är ett hjul sådär igen och det känns som att bakhjulen vobblar lite. Vi har nog fått laga vagnen 3-4 ggr for lite olika problem nu...

Kan det vara att chassit är skevt eftersom det dyker upp nya problem eftersom. Problemen är inte ordnade i följd däruppe, men alla dom problemen har avlöst varandra.
    be dem skicka ner vagnen till emmaljunga om de inte gjort de. Så kan de göra en bedämmning. Annars gå in å förök kräva ett nytt chassi. Går ibland, men då brukar emmaljunga först vilja kolla på de gamla. Å skicka med alal pappren å turer den varit inlämnad. Trist då de blir så ju.
  • eec82
    Mymemlan skrev 2010-09-19 22:33:29 följande:
    Vi har inte behövt lämna in den, vi har varit till barnens hus, dom har kollat på vagnen och sagt att dom ska beställa delar. Sen har dom ringt oss och vi har åkt dit och dom har bytt delar. Så vi har fått ha en defekt vagn under tiden. Väldigt trist, vi köpte ju en ny vagn för att den skulle funka =/ Ska be om en lånevagn och be dom skicka ner den så dom kan fixa den nu så den funkar ordentligt sen!
    ja de tycker ja du ska göra. Hoppas de löser sig så du blir nöjd.
  • eec82
    myran82 skrev 2010-09-22 20:33:51 följande:
    Vet ni om man kan beställa nya hjul till city cross på nån hemsida?

På babyproffsen i kommunen närmast oss vill de ha nästan 1000 kr för fyra hjul & det är inte billigt  Obestämd
    dyrt då de rekomenderat ska kosta 149:- / hemsida e isf blocket el tradera el liknande då emmaljungas produkter inte får säljas via hemsidor.
  • eec82
    Stumpan82 skrev 2010-09-24 09:30:56 följande:
    Vet du om man kan laga sufletten då? Det är ett av det svarta fästena som har lossnat som håller fast sufletten i chassit
    ja e bara att beställa som reservdel. Gå in till närmsta återförsäljare de kan hjälpa dig.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5