• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

Carlosmami skrev 2010-10-28 22:42:17 följande:
    Tack så mycket!
    Jo jag funderade på att ha en filt.. men vad för filt är lagom med tanke på att liften kommer ha locket på och sedan ska jag ha fotsacken över liften.
    Tänkte ha en varm till långa promenader.. men vilken?
    och en lagom till när man ska gå korta streck som t.ex. hem till tunnelbanan och sedan till en afärr och sedan tillbaka.

Jag bor i centrala stockholm.

Jag ska nog köra på quadron och sedan en filt på... om jag hittar nåt bra..
    Det sägs att denna vintern kommer bli riktig kall.. isfall får jag nog köpa en begagnad vinteroverall..
    Bra fråga, men en i ull är ju aldrig fel. andas och håller värmen även om den blir fuktig. Men de kommer nog ligga varmt och skönt under locket även med en bommullsfilt. Vi bor i norrköping så det är ju ungefär samma klimat, fuktigt, kallt och jävligt ;) Så det är nog vinden som är vårat stora problem, inte extrem kyla. 
  • t0va
    Madebyday skrev 2010-10-31 18:25:04 följande:

Hej tjejer!!
    Med risk för att skapa ett litet uns irritation, då det jag tänker fråga nyligen tagits upp.
    Vill bara göra klart för mig hur det ligger till och hoppas att jag inte köpt fel grejjer!!!!

Det gäller Britax Baby Safe som skall passa på EL vagnar med adapter.

Är det bara BabySafe + SHR som passar på adaptern, eller går det BS + också?

Har nämligen precis, i eftermiddag, varit in på BabyProffsen och köpt ett BS+ och killen som hjälpte oss sa att den skulle passa (adaptern kommer vi hämta ut samtidigt med vagnen om ett par veckor)
    Men nu när jag läser vad tidigare skribent frågat, gällande denna, så uppfattar jag det som att det bara är + SHR som passar...(den med "knappen" på handtaget....)

Är jag dum eller? (Förlåt....)

I manualen för adaptern står det "

Andra bilstolar än Britax BABY-SAFE plus SHR får ej fästas på Adap tern." SHR är den med knappen, "Singel hand relese". Så vad jag har förstått av detta så har du fått fel information. 

• t0va
    Madebyday skrev 2010-10-31 18:34:37 följande:
    Tack!! {#emotions_dlg.flower}
    Inget roligt svar, men ett vettigt svar iaf. Då måste jag ringa dem imorgon. Tydligen inte öppet köp på babyskydd, men det är ju isåfall dem som jag gjort fel!!
    Tyvärr så har jag ju inte adaptern hemma och kan inte läsa det själv (kanske på EL hemsida?)...men jag hoppas dem är läs kunniga på Babyproffsen och kan läsa sig till det själva!!

Man blir ju lessen....
    Någon annan som vet något mer/annat?!
    Men om du har fått fel information så måste du ju få byta kan man tycka. Jag googlade lite och fästet till baby safe plus ser ut såhär. http://www.babys-mart.co.uk/itemdetl.php/itemprcd/Britax-TS-Adapter 
    och SHR  http://www.baby99.co.uk/view-prod/5/99746120141/baby-Mothercare-Spin-Britax-Adaptors.html
    Så det är ju inte lika. 

Om adaptern kan man läsa här http://www.emmaljunga.com/files/se/Britax_adaptor.pdf 

hoppas det löser sig för er. 
  • t0va
    Madebyday skrev 2010-11-02 10:54:23 följande:
    Citerar mig själv, tänkte komma med en liten uppdatering av vad som händer gällande ovan :)

BabyP ringde och meddelade att det finns adaptrar till SHR adaptern (förmodligen andra fästen som TOVA länkade i ett tidigare inlägg). Dessa skulle egentligen kosta 200 kr, men dem kommer alltså att ge oss dem som "ursäkt".
    Ska få sambom att åka dit på onsdag när vi båda är hemma och prova så att det verkligen passar.

När jag fått hem vagnen (om det passar och fungerar vill säga) ska jag ta bilder och lägga upp i BT, så att ni andra också får se Skrattande

Hoppas på gott slut Tungan ute
    Håller tummarna att det stämmer och blir bra :) 
  • t0va
    Mammas V skrev 2010-11-02 14:07:07 följande:
    jag älskade våran city cross. Men jag har dålig rygg så måste ha 3 hjul eller 4 roterbara. Gärna bra fjädring...tror ni ja kan hitta en emmaljunga till nästa eller är de kört?
    Nitron finns ju, den svänger superlätt. Så lättkörd att tom jag som sitter i rullstol kan köra vagnen och mig själv. 

Imorgon ska vi åka till sthlm och hämta citykorgen och city jet sittdelen, får se hur det ser ut.  :)
  • t0va

Hmm... kollade min quadrolift och vi har 5 hål. 2st högst upp, 2st på sidorna ungefär på hälften och sen ett stort längre ner. Är det det hålet längst ner för grendelen du inte har?

• t0va

herregud så rörigt med babyskydden, tänk om det kunde vara enkelt, men bra att vi fått info om vad som gäller. Nu har jag hämtat korgen ocg city jet sittdelen, den var lite sliten och glappar lite men för 300kr så är det lungt så kan vi prova och se om Theo gillar en sån sittdel. Korgen är superfin och han stortrivdes, han fick testa när jah gick in på ica och han låg och sprattlade, så vi kör nog den nu när det blir kkallare så han får mer utrymme än med quadroliften. Helt ok för 300kr den med :D

• t0va
    Zelmilainen skrev 2010-11-03 20:45:35 följande:
    tänkte mest att den dagen det blir dags för oss att köpa vagn vill jag verkligen ha en nitro. men mina föräldrar bor på landet, så hoppades att den skulle fungera bra där med om man har med. så slipper man köpa ett cc chassi.
    Mina föräldrar bor också på landet och min sambo har varit ute med vagn och barn i skogen och gått, både i joggingspåret och lite mer "stor stig" och gräsmatta. Då det var jätteblött i marken också och han tyckte det fungerade riktigt bra. Lerigt blev det i alla fall ;) 
  • t0va

Nu har jag lagt in bilder på vårat senaste köp, citykorg och cityjet sittdelen. 

Mammas V skrev 2010-11-05 09:45:24 följande:
    Jag vill se bilder på ozone med barn i
    Ingen ozone men nästan i bildtråden, ett barn i alla fall ;) 
  • t0va

Börjar ångra köpet av quadroliften, hoppas den funkar bättre sen. Jämförde nu med citykorgen jag köpte och det är gigantisk skillnad. 

http://img.skitch.com/20101105-eccu7rp8d6wp2ge87b8hhj39a.jpg Citykorg med lammskinn. 
    http://img.skitch.com/20101105-8wmjsg7d9kw573dx59fuekx3ap.jpg Quadrolift med lammskinn.
    http://img.skitch.com/20101105-fqp6u29fuih8xitc931geage1i.jpg Quadrolift.

Han ser lite olycklig ut där han ligger klämd i liften, men sen när han sitter så kanske den funkar bättre. Här har han ingen overall heller med den och locket så ligger han som en sill, det gillar han inte alls.  

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5