• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

mamma på vift skrev 2010-09-28 15:21:10 följande:
    Hej!
    Jag undrar om någon vet hur brett ryggstödet är på en Emmaljunga Citycross? Hittar inga uppgifter om det någonstans. Vet att sittdelen är 90 cm lång men inte hur bred
    Tack på förhand!
    Ryggen är ca 30cm bred, 40cm hög och sitsen är ca 25cm djup. För jag antar att det är samma sits som på nitron. 
  • t0va

När vi köpte vagnen fick vi med en gratis service inom 4 månader, tänkte utnyttja det nu är på babyland. Någon som vet om man beställer tid och de servar medans man väntar eller om man måste lämna in vagnen över dagen? Är ju inte helt lätt att vara utan vagn ifall det ska ta tid.

• t0va
    Lattjo skrev 2010-10-04 07:49:46 följande:
    När vi lämnade in vagnen på Babyland för service fick vi vänta i tre dagar tror jag det var innan vi fick tillbaka den.
    oj, fick ni en lånevagn då undertiden?
    Tänkte försöka åka vägen förbi idag och kolla hur de gör hos mig men vänta så länge låter ju jättekrångligt.
  • t0va
    sagofröken skrev 2010-10-05 20:52:59 följande:
    Förstår att det var en knepig fråga jag ställde Glad Men är det någon som vet vart man kan lämna in vagnen för "service" om man -inte- har garanti, alltså betala för att de kollar på den och fixar om något är fel? Vill gärna ha det gjort i god tid innan bebis kommer Glad
    Våran nitro så lutar sittdelen mot handtaget så när bebis ligger i liften och sover så halkar han ner så man måste lyfta upp honom under natten. Händer speciellt de gånger när han ligger och sprattlar. Så vi fick tips om att lägga en filt mellan liften och fotstödet så liften inte lutar. Är kanske samma sak för dig. Eller lutar det väldigt mycket?

Kan ju vara så att fjädringen om det finns sånt att ställa in är inställt åt fel håll
  • t0va

Hur varm är vinteråkpåsen? Hittade för 350kr nya på utförsäljning men funderar på om det är ett vettigt köp eller om vi ska leta vidare. Funkar den även när det inte är svinkallt om den nu är jättevarm?

• t0va
    Mrs girl skrev 2010-10-15 08:09:54 följande:
    gå in i bildtråden så ser du hur jag gjorde i min quadrolift. tror säkert att det du sa räcker, om inte så ta ett täcke å lägg i.
    Sådär tänker vi också göra i vinter, blir nog smidigast med en sovsäck i så gör det inte så mycket om det blir blött och smutsigt. Är lättare att tvätta en sovsäck än en stor åkpåse. Hittade en åkpåse i fleece men den var i så ful färg så det lutar åt sovsäck. Perfekt även sen när vi ska ut och campa i sommar.
  • t0va
    myran82 skrev 2010-10-18 21:42:56 följande:
    Jag tycker det är besvärligt att fälla ihop våran citycross nu när vi har sittdelen på. Handtaget fastar i sufletten och jag är rädd att sufletten ska gå sönder.
    Såg i dag att sufletten blivit sne efter att sambon hade fällt ihop vagnen i helgen och klagat över att det knappt gick.
    Gör vi kanske fel när vi fäller ihop? Ska man göra på något speciellt sätt med sufletten?
    Samma problem för oss med Nitron, den är oftast i liggläge men tar i ändå, verkar vara så och kanske bara att hoppas att inget går sönder. 
  • t0va
    myran82 skrev 2010-10-18 22:34:47 följande:
    Det spelar ingen roll om jag drar upp ryggstödet eller har det i ligglägge (eller något mittenläge) heller utan det är längs ut på sufletten det tar emot. I stålramen eller hur man ska förklara.
    Då är det som med våran, man måste trycka försiktigt så hantaget kommer förbi sufletten annars så trycker den ner på sufletten och det känns som om den ska vika sig. 
  • t0va
    tickelina skrev 2010-10-21 20:38:18 följande:
    Hur ska ni bädda i eran citykorg?
    Jag ska nog ha en åkpåse i ull, någon som vet bra märke?
    Måste man ha någon typ av handuk vid huvudet, ifall ungen skulle kräkas?! :S
    Vi har lamullsfäll i quadroliften och en handduk under huvudet och sen fillt på honom. Men i hans lilla åkpåse så har vi en handduk också för han kräks enhel del, är lättare att byta den när vi är ute än att han ska behöva ligga och vara fuktig i nacken. Ikeas små handdukar är perfekta vi 40st små och 20st vanliga i kökshadduksstorlek :) 
  • t0va

Var på babyland idag och bokade tid för service av vagnen, sån service. Vi får låna en vagn undertiden om vi vill men de fixar allt på en timme, låter nästan förbra för att vara sant. 

Nu har vi gjort om liften till åkpåse, han är visserligen bara 2 månader men vill verkligen inte ligga ner, så han halvligger ett hack upp fast utan selen för den drunknar han i nu. Lammskinnet gör att det blir ombonat och tajt ändå. Han älskar verkligen sin vagn. :)  

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5