Inlägg från: Ellabay |Visa alla inlägg
  • Ellabay

Emmaljunga tråd, Vol 5

idag var vi och kollade på en EM citycross 06a fast användes inte förrän 07.
    Den är svart och ser knappt använd ut. Pedantiskt skött om man säger så. Till sittvagnen fick vi citykorg (också den svart) fotsack, myggnät utöver de i vagnen och skötväska för 3700 kr.

Kanske överpris vad jag läst här på tråden men vi blev överraskade över hur fräsch den var och sen betalar pappa hälften så vi behöver endast betala drygt 1800 kr.

• Ellabay
    Uliise skrev 2010-07-21 10:21:36 följande:
    Ja det var ju surt, jag som trodde Babyland skulle vara så proffsiga. Själv är jag uppvuxen i norrland, kanske därför jag tycker det låter hyffsat nära med tre mil.
    jag är från sthlm och tyckte då att tre mil är lååååångt. Men nu bor vi i umeå och åker 30 mil till närmaste ikea. Så tre mil är ett stenkast numera ;) haha
  • Ellabay

hej! Vi har en CC från 07 som vi köpte beggad. Jag älskar citycrossen men tyvärr är sufletten till vagnen under all krtitik numer. den är slapp och ser förjävlig ut. Tips på vad jag kan göra? hört lite att en ny suflett ska kosta 1500 kr?

dessutom är jag lite småsugen på en scooter 2.0 eller S. vi har en bugaboo som vi varvar mellan emmaljungan men tror jag ska gå över helt till EL. 

• Ellabay

Madebyday: härligt o höra! Det har nämligen vart ett stort störningsmoment ett bra tag nu. Får åka förbi babyproffsen o se vad de kan göra. Spelar de någon roll om jag köpt den beggad?

• Ellabay

Dock letar jag efter en nyare sittdel till CC. Men de betyder ofta att man måste köpa en hel vagn. :P men den som söker den finner... Förhoppningsvis.

• Ellabay
    livet med barn skrev 2011-12-13 09:46:03 följande:
    CC, är det city cross? är helt ny i emmaljunga världen =p
    stämmer bra. :)
  • Ellabay

Nu harjag äntligen bestämt mig!
    Ska sälja bugaboon vi har och köpa en nitrocity men ev en ny så man får precis den sittdelen man vill ha och varva nitro chassit med CC chassit. På sommaren vill jag ha svängbara hjul och på vintern fastahjul så detta blir nog prima. Annars funderade jag på att köpa scootern men vill kunna välja mellan bakåt eller framåtvänd. Sen att både nitron o CC tar stor plats i bilen får jag ta. Man får packa smart när man ska på bilresa. ;)

Vad trorni om den ideén? Fler som har både CC chassi o nitro chassi?

• Ellabay

Det är inte rätt vagn för oss känner jag. Jag ogillar den inte utan tycker om den väldigt mkt men jag föredrar en vagn som är stadig o ordentlig. Buggan känns så skör. Den var toppen när dottern var mellan 5-7 månader då sitsen är ergonomiskt men nu är emmaljungan toppen för henne.

• Ellabay

Nja så kort tycker jag inte att den är. Bugaboo frog är kortare me fem cm. Kanske den du provade?

• Ellabay

Ja, citycrossen är ju en självklarthet för mig på vintern som bor uppe i västerbotten. :)
    Sen när snön försvunnit eller om man ska strosa på stan så är nitron bäst. Tror minsann det får bli såhär. :)
    Ska först o främst få bugaboon såld och det vet man inte när det blir. :)

• Ellabay
    gruspinne skrev 2011-12-29 23:22:13 följande:
    haha ja jag har fått min sittdel såld ;) en som är intresserad av chassit med nu så snart hamnar jag väl här utan vagn helt ;)
    inte då. du valde att behålla chassit. ;)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5