Inlägg från: Ellabay |Visa alla inlägg
  • Ellabay

Emmaljunga tråd, Vol 5

hej! Jag har nu börjat ge mig ut i denna hemska och väääldigt djupa barnvagnsdjungeln. jag är så kluven och ena stunden vill ha den vagnen och i den andra den vagnen.

Nu vill jag fråga er som har emmaljunga citycross vad ni tycker om vagnen. Ge mig både ris och ros.
    jag ahr vart lite emot fyra fasta hjul då jag tycker det är bökigt att svänga med dom och vart inne på trehjul men nu är jag lite inne på fyra fasta ändå.
    man vet ju att det är kvalitet och stabilt.
    Men oj vilken djungel!!!

So tell me.. varför ska jag köpa en citycross? ;)

• Ellabay
    Zelmilainen skrev 2010-05-26 19:27:48 följande:
    annars finns det ju 4 hjulingar med roterande hjul fram. de går att låsa med.
    jo jag vet men jag vet inte vad jag tycker om den.. lite blandade känslor. Någon som har den nitro city vagnen alltså?
  • Ellabay
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-26 20:14:18 följande:
    jag har!
    berätta! Ris och ros. hur är den?
    Vi bor uppe i umeå och om vintern ska fortsätta såhär funkar de små hjulen i snön även om man kan låsa fast dom?
  • Ellabay
    danosani skrev 2010-05-26 22:59:43 följande:
    Ellabay, Nitro funkar helt okej en "vanlig" västsvensk vinter iaf, med kanske upp emot någon decimeter snö, men det här jäkla snökaoset som kom här i vintras var inte det lättaste vill jag säga. Vagnen stod inne i säkert över 1,5 månad tyvärr... Något irriterande om man inte har bil o körkort kanske I övrigt är den helt suverän.
    ja, det är de jag är mest fundersam över. Denna vintern här uppe som varav på tok för länge. tråkigt om de små hjulen inte kommer fram i snön. då är ju trots allt fyra fasta hjul de bästa.

jag tänker att med fyra fasta hjul är de inte jobbigt att styra vagnen så man måste trycka ner handtaget och flytta hela vagnen?
  • Ellabay
    AnnaH skrev 2010-05-26 22:33:55 följande:
    Ellabay: Har bara ros om City Crossen.  4 (fasta) hjul ger bättre fjädring.  Jag går mycket efter grusvägar och i snö (t o m skoterspår) med CityCrossen utan problem.   Sufletten på CityCrossen kan dras hela vägen ner utan att det blir öppet baktill vilket är toppen när solen står lågt som den ofta gör här i norrland.  Vagnen är riktigt tålig. Jag har använt min flitigt i två års tid, traskat i både snårskog och snömodd, och nu när jag städade den och smorde lagren känns den som ny igen. 
    hur tycker du den fungerar på stan? är nämligen själv från sthlm och har min familj där nere så vagnen ska vara enkel att ta med på flyget ner och köra på stan. inte bara i skogen och grusvägar. Är den lika bra där? :)
  • Ellabay
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-27 22:35:25 följande:
    Jag har haft city crossen på flyg utan några problem alls.
    bra för det är ett krav att den ska kunna fraktas "enkelt" då jag kommer åka hem till mamma och pappa ofta och man kan inte ha två vagnar på två olika ställen. :) Vi får åka och klämma och känna lite mera innan vi bestämmer oss..
  • Ellabay

när kan man beställa de nya färgerna på vagnarna? svart chassi låter inte helt fel. :)
    Är nu mer inne på en nitrocity. Tror den kommer passa oss bra.

• Ellabay

vi ska inte beställa förrän i slutet av augusti så jag håller tummarna att de svarta chassit finns för beställning då. :)

• Ellabay
    SaraKlippan skrev 2010-05-31 19:51:58 följande:
    Ska du vänta med att beställa din så länge... jag ska ha barn bara några dagar efter dig och ja ska nog beställa så fort man kan... tänk om man inte hinner att få den! 
    ja, jag ahr ju funderat på att beställa tidigare men känns alldeles för tidigt att beställa den innan augusti. 3 månader måste ju vara tillräckligt för vagnen att nå sin destination. Sen har jag ju inte tänkt tanken att bebisen kan komma innan BF. ;) Men jag vill haaaaaa svart chassi! :)
  • Ellabay

var och klämde och kände lite på vagnarna idag och vi är nog båda överens om att det blir iaf en emmaljunga. dom känns mest stabila och prisvärda.
    Antingen en citycross eller en nitrocity. :)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5