Inlägg från: livsmedel |Visa alla inlägg
  • livsmedel

Emmaljunga tråd, Vol 5

mammaveronica77 skrev 2010-06-30 18:35:50 följande:
    www.blocket.se/orebro/Barnvagn_Emmaljunga_Cit...
    Visst är väl detta lite dyrt? Eller?
    Såg att de rear-10:or nu, för 5300, visserligen ingen korg, men det behöver jag ingen.
    Ja, det där tyckte jag var dyrt för en 09a!
    Vera bera 100320
  • livsmedel
    Fru T skrev 2010-07-04 11:08:18 följande:
    Då va Nitron såld då 4000:- fick ja för den så nu är mannen nöjd. Gick snabbare än ja trott Solig
    Hon blev dessutom helt frälst i mina sittdynor så gjorde en beställning (vet inte om hon får pojke/flicka än) å sa att hon gör mer beställningar när bebis är ute å det börjar bli dax att sluta med liften

En bra start på dagen! ja förutom rivjärnet som satt sig i halsen på mig under natten å mossan som krypit ini skallen + att ena katten snart vart borta ett dygn
    Gör du sittdynor och säljer alltså?
    Vera bera 100320
  • livsmedel

Jag är så glaaad! Sambon har äntligen gett med sig så i sep/okt när det är dags för sittvagn så får jag köpa en city cross!

Hoppas bara vi får mondialen såld så jag kan uppfylla min önskan!!

Undra vilken färg man ska ta...hmm

GLAAAAD!

Vera bera 100320
  • livsmedel

Vet inte hur jag lyvkades övertala sambon men nu ligger iaf mondialen ute till försäljning.
    Jag la ut den för lite överpris men gjorde det mest för att ha ett spann. Hoppas den blir såld nu när de har utförsäljning av  tiorna!

Är också väldigt nyfiken på jeans black och pro coffe!

Vera bera 100320
  • livsmedel

Har haft ute min monidal på blocket sen i lördags kväll och ingen har hört av sig!
    Tror ni 5700 är för mycket för en mondial creme leatherette -10 med exclusive skötväska i samma färg?
    Det är ju typ 3000 billigare än vid inköp.

Vera bera 100320
  • livsmedel
    Zelmilainen skrev 2010-07-14 11:47:44 följande:
    vet inte vad andra tycker, men skulle aldrig betala nästan 6000:- för en begagnad vagn oavsett om den bara är några månader gammal...
    Vad skulle du betala då?
    Vera bera 100320
  • livsmedel
    lilla snöflingan skrev 2010-07-14 14:49:00 följande:
    Vad kostade vagnen ny? Tyvärr har köp barnvagn den för 6700, så du kanske måste sänka lite till? www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.... Eller vänta lite till, jag tror att det kan ta ett tag att sälja vagnar, speciellt i juli, du har väl inte bråttom att sälja den egentligen?
    Den kostade, med tillbehör 8670 :-
    annakohler skrev 2010-07-14 14:55:04 följande:
    tycker 3000-4000kr är lagom för en begagnad vagn
    Ja, fast du måste väl ändå ha i beaktning vad det är för typ av vagn och vilken årsmodell det är? Eller är det bara jag som tänker så? Skulle ju aldrig betala mer än 3000 för en vagn från t.ex -06 men ju nyare den är desto mer är den värd. Så tänker jag iaf.

Nåja, jag har den ute ett tag till. Sänker den kanske till 5500 om en vecka eller två. Om den inte blir såld till det priset så säljer jag inte. Sambon skulle aldrig gå med på det då :-P
    Vera bera 100320
  • livsmedel
    stor grön drake skrev 2010-07-14 17:26:38 följande:
    det kan vara värt att lägga ut en ny annons när du sänker, det var någon som sa att generellt brukar folk inte höra av sig på annonser äldre än 2 veckor, antagligen för att man tar för givet att den blivit såld.
    Jag la ut en nu och det har ringt 2 pers. Dock ville ingen ge mer än 5000 och så lite vill jag inte sälja den för. Eller, jag FÅR inte för sambon

Jag får ha lite is i magen.
    Vera bera 100320
  • livsmedel

Sådär då var mondialen såld. Känns skönt!
    Nu blir det vagn med lift!

Vera bera 100320
  • livsmedel
    lolo21 skrev 2010-08-12 15:23:03 följande:

Idag var jag i min lokala babyproffsen-butik o tänkte kika lite på vagnar:)
    Kommer ju behöva både en syskonvagn och en vagn till bebisen.
    Är sugen på en classic sport ju, men det hade dom ingen hemma. Inte heller någon syskonvagn med fyra fasta hjul, det fanns tydligen bara brio double wave kvar som görs, så det blir att leta begagnad emmaljunga.
    Butiken hade heller inte kataloger, de var slut och skulle dröja innan de kom in igen...
    "Kolla på nätet" tyckte dom, men jag ville ju provköra och jämföra.. svårt att köpa en vagn i blindo liksom.

Iaf fanns ju edge där och cc, så jag kunde kolla lite färger. Jag blev väldigt kär i silver check med vit quadrolift i sånt läder-material, guud så snyggt. Så en sån fast en classic kan jag gärna tänka mig.. men jag vill ju som sagt gärna köra den först..

Är det nån som har sett classic i färgen creme leatherette eller vad den heter? är den snygg?

Jag hade en mondial i creme leatherette och skulle inte rekommendera dig att köpa den färgen.
    Tyget har jättedålig kvalité, blir smutsigt lätt och det blir liksom repor i tyget av minsta lilla!
    Färgen är snygg men tyget har kass kvalité!
    Vera bera 100320
  • livsmedel
    AnnaOctavia skrev 2010-11-25 23:37:02 följande:
    har precis köpt en Emmaljunga Mondial Duo Combi till våran bebis som kommer i april.
    skriv gärna vad ni tycker om den ni som har den eller funderar på att köpa den =)
    Vilket tyg valde ni?
    Jag hade en mondial i creme leatherette och det tyget var inte alls som jag väntat mig!
    Trodde det skulle vara me som black croc (inte färgmässigt såklart:) men det var jätteplastigt och repades så fort man kom åt det. Blev även sprickor i tyget vid remmarna på skötväskan.
    Men vagnen är bra och helt underbar att köra! Minuset var väl att den var stor och precis fick plats i bilen.
    Sålde den efter 4 månader då jag var så missnöjd över tyget.
    Vera bera 100320
  • livsmedel
    Oleanna skrev 2010-11-26 07:50:15 följande:
    Vilken sköterska hade du?? Jag funderar på svarta style eller en i rent skinn( inte emmaljunga)
    Jag hade en emmaljunga exclusive i creme leatherette, kanske skulle skrivit det
    Vill också pepeka att white leatherette tyget är mycket bättre och mer likt skinn, precis som black croc men det tillverkas ju inte längre.
    Vera bera 100320
  • livsmedel
    CoolJen skrev 2010-11-26 10:35:02 följande:
    vet du hur white croc är?
    Ja, det är mer likt black croc i tyget och mer "skinnigt" om du fattar
    Känns direkt när man jämför creme leatherette och white croc att leatheretten är plastig.
  • livsmedel
    livsmedel skrev 2010-11-26 10:47:54 följande:
    Ja, det är mer likt black croc i tyget och mer "skinnigt" om du fattar
    Känns direkt när man jämför creme leatherette och white croc att leatheretten är plastig.
    Kan tillägga att jag inte vet hur tyget är kvalitetsmässigt men en kompis till mig har en black croc och i det tyget finns inga repor efter ett års flitigt användande. Tippar på att white croc är lika slittåligt.
  • livsmedel
    fridajonsson skrev 2010-11-26 21:59:55 följande:
    White leatherett tillverkas ju fortfarande. Är White Croc som inte finns kvar.
    Nu var det ju iofs black croc jag talade om, som ju inte finns kvar
    Vera bera 100320
  • livsmedel
    Uliise skrev 2010-11-28 14:13:49 följande:
    White croc är numera utbytt mot white leaherette, vilket tror du är bättre?
    Då tror jag white croc är bättre!
    Men då utgår jag ifrån att de ändrat tyget helt och inte bara bytt namn från white croc till leatherette.
    Nån återförsäljare kanske vet?
    Vera bera 100320
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5