-
Jasså! My badstor grön drake skrev 2010-05-10 17:26:11 följande:Man får inte annonsera här, varken köpes eller säljes. Lift i Mondial/edge funkar dock superbra!
-
EL cerox då?gullunge1 skrev 2010-06-26 20:04:17 följande:nån som vet vart min drömvagn finns?
vill ha EL sittvagn, men det går inte att ställa styret på den och så ska den vara från 6 månader med bra viloläge. scootern blir för stor ihop fälld, vill ha som en extra vagn i bilen och bara älskar däcken på city cross, scooter, sittvagnen m.m.
dumt att det inte e ställbart styre på dom ju =( -
Måste bara fråga er som också är vagnstokiga, hur får ni era partners att gå med på vagnbyte?
Vi har en emmaljunga mondial i creme leatherette och jag blir mer och mer missnöjd för varje dag. Det är absolut inget fel på vagnen, den funkar tip top men den uppfyller tyvärr inte mina krav. Jag ångrar så att jag inte köpte en cc eller en cerox med quadro eller hårdlift då det är så mycket mer praktiskt! Grämer mig över detta varje gång jag ser vagnen, typ. Det stora problemet är att sambon inte låter mig byta vagn...hur göra?
-
Missnöjd med färgen mest, om jag hade valt en black croc hade jag nog inte varit så missnöjd faktiskt. Annars är det en kanonvagn, har absolut ingenting att anmärka på. Den rullar kanon och lilltjejen trivs jättebra i den. Litet minus är att den är så stor men det visste jag ju när jag köpte den så jag får ju skylla mig självSaraKlippan skrev 2010-06-26 21:40:58 följande:Vad är det som du är missnöjd med? Jag funderar på att skaffa en sån... intressant att höra vad det är du är missnöjd med. :)
-
Jo det är nog mest lift jag saknar. Dock så börjar ju lilltjejen bli stor (tre månader) så jag antar att hon snart växer ur en hårdlift eller en quadro.stor grön drake skrev 2010-06-26 21:54:53 följande:Är det bara liften du saknar? Köp en sån då Vi har haft mjuklift i våran edge, och det har varit underbart. Skippaden nu till sommaren då det blev för varmt, emn kikatr lite på beggade hårdliftar, för det är ju så behändigt med lift...
Jag är jättesugen på en cc eller en cerox i happy pink, är det föresten någon som vet om cerox kommer i happy pink? Fanns ju ingen sån på hemsidan.
Kan hända att jag väntar några månader till dotern kan använda sittvagn och att jag då byter.
Så himla lätt att vara efterklok. Skulle ha lyssnat på sambon när han sa att vi skulle ha vagn med lift... -
Haha jo det funkar lite men han säger bara att nästa gång (nästa barn) får han bestämma..men jag vill ju inte vänta! Dessutom ska vi inte ha syskon än på några år..stor grön drake skrev 2010-06-27 08:33:48 följande:Funkar det inte att säga "Älskling, du hade rätt..." med lite rådjursögon till?
Min man suckar bara när jag tittar på vagnar... Vi köpte ju en extravagn eftersom vår edge tar allt utrymme i bilen. Vi tänkte att den även skulle funka i båten, men nu när båtsesongen är här har jag insett att den blir för stor hopfälld, så vi "behöver" en paraplyis iallafall... Men ska försöka hitta en begagnad. Bilvagnen köpte vi ny (och den är underbar!) och edgen är ärvd, så vagnkontot är egentligen inte så stort i pengar mätt (sen finns även mormors gamla vagn, balkongvagnen, mannens gamla sitty och en riktigt gammal sittvagn his farmor/farfar...)
och jag börjar bli mer än less på sport chassits varukorg. på midsommar hade jag en kasse leksaker+kläder, en kameraväska och ett soltält och den var 3cm ovaför marken... jag garanterar, det var inte ens 5 kilo i korgen... Så störande! Och så är det något lurt med bromsen, eftersom axeln är bananformad. Och däcken läcker luft (märks vid trappor, inte i körning) och det börjar kännas som att fixa allt så kan man lika bra köpa en annan vagn. Men jag älskar den ju... Får se, den kanske får bli dagis vagn i höst istället...
Ja, det där med tygvarukorg är ju inte så bra. Vi har classic crome chassi och den varukorgen är guld!
Vårt vagnkonto är ju lite större, blev ju närmare 9000 för vagn och exclusive skötväska.
Det som är riktigt bra med vagnen är ju lufthjulen också, det blir så bra gung!
Får se hur jag gör...möjligtvis kan jag ju sälja vagnen i sep/okt när dottern kan sitta.
Vad tror ni man kan begära för en mondial duo kombi -10 i creme leatherette och exclusive skötväska? Har sett några ute för 6500 men de har ju varit ute ett tag som sagt.
Är det någon av återförsäljarna som kan svara på om creme leatherette är en populär färg? -
ok, tack!Zelmilainen skrev 2010-06-27 09:29:33 följande:de färgerna som finns på länken www.emmaljunga.se/2011 är de som gäller för nästa år. finns de inte med så kommer de heller inte ut...
-
Ja, jag tycker ockå det låter mycket. Vi hämtade ut den i Januari i år och är använd från mars och framåt. Finns en bild i mitt galleri, den är lite dålig men.annakohler skrev 2010-06-27 10:25:04 följande:ingen aning men 6500kr är nog lite väl....hur länge har ni haft den?? har du bild skulle vara kul
-
Skitsnygg, och vilken fin dyna!!Fru T skrev 2010-06-29 17:54:52 följande:la in en bild i bildtråden, tagen med mobilen men ska försöka ta en bild med systemkameran nån da så det blir en mer rättvis bild på färgen för den är inte riktigt så lysande som det ser ut där..
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html -
Jag tror jag har bestämt mig för att behålla mondialen och satsa på en ny vagn till nästa sommar istället..då blir det en scooter i happy pink eller pro bordeaux!
Ska iaf köpa en vinteråkpåse i happy pink så det blir lite mer färgglatt