stor grön drake skrev 2010-06-27 08:33:48 följande:
Funkar det inte att säga "Älskling, du hade rätt..." med lite rådjursögon till?
Min man suckar bara när jag tittar på vagnar... Vi köpte ju en extravagn eftersom vår edge tar allt utrymme i bilen. Vi tänkte att den även skulle funka i båten, men nu när båtsesongen är här har jag insett att den blir för stor hopfälld, så vi "behöver" en paraplyis iallafall... Men ska försöka hitta en begagnad. Bilvagnen köpte vi ny (och den är underbar!) och edgen är ärvd, så vagnkontot är egentligen inte så stort i pengar mätt (sen finns även mormors gamla vagn, balkongvagnen, mannens gamla sitty och en riktigt gammal sittvagn his farmor/farfar...)
och jag börjar bli mer än less på sport chassits varukorg. på midsommar hade jag en kasse leksaker+kläder, en kameraväska och ett soltält och den var 3cm ovaför marken... jag garanterar, det var inte ens 5 kilo i korgen... Så störande! Och så är det något lurt med bromsen, eftersom axeln är bananformad. Och däcken läcker luft (märks vid trappor, inte i körning) och det börjar kännas som att fixa allt så kan man lika bra köpa en annan vagn. Men jag älskar den ju... Får se, den kanske får bli dagis vagn i höst istället...
Haha jo det funkar lite men han säger bara att nästa gång (nästa barn) får han bestämma..men jag vill ju inte vänta! Dessutom ska vi inte ha syskon än på några år..
Ja, det där med tygvarukorg är ju inte så bra. Vi har classic crome chassi och den varukorgen är guld!
Vårt vagnkonto är ju lite större, blev ju närmare 9000 för vagn och exclusive skötväska.
Det som är riktigt bra med vagnen är ju lufthjulen också, det blir så bra gung!
Får se hur jag gör...möjligtvis kan jag ju sälja vagnen i sep/okt när dottern kan sitta.
Vad tror ni man kan begära för en mondial duo kombi -10 i creme leatherette och exclusive skötväska? Har sett några ute för 6500 men de har ju varit ute ett tag som sagt.
Är det någon av återförsäljarna som kan svara på om creme leatherette är en populär färg?