• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

Zelmilainen skrev 2010-03-07 16:53:33 följande:
    hehe, ok. kanske var fler som undrade samma sak som dig... *L* vad vill ni ha för färg?
    oj, villken svår fråga. Inte rosa och ingen lysande färg, svart, grå, brun kan vi nog enas om. Fast vi hinner nog ändra oss femtielva gånger ;)

Har sagt att jag börjar titta lite men köper inget än, måste vänta någon månad till, vill få RUL klart först och det är 3 veckor kvar, så då blir det halvvägs.
  • t0va

Någon som har erfarenhet av babyskyddet 0+? Vi funderar på om vi ska välja en sån för att kunna sätta på vagnen eller om vi ska välja något annat. En vän hade det men gillade den inte alls. Fast det är samma som jämförde nitron med en paraplyvagn så trovärdigheten känns inte i topp.

• t0va

Nitron är inga problem alls att ha med när man flyger. Den är mindre än min rullstol och det är väldigt få gånger den inte kan hänga med. Är när det är pyttesmå flygplan.

• t0va
    Fru T skrev 2010-03-15 21:54:00 följande:
    ah låter bra att höra för även om vi inte BEHÖVER ha med vagnen så kanske ja vill det ändå, gillar inte alls resevagnar, dom käns så skakiga å plastiga å det är en sådan som står hos svärisarna... Vi har haft en resevagn som ja sålt som vi haft med på resor och chekat in i specialbagage å den har blivit välhanterad.. kanske lite smutsig av transportbanden men det får man nog räkna med (råka slarva bot den stora plastpåsen vi la den i när vi flög ner)
    Aha, ja den får man hålla hårt i.

Jag skulle aldrig köra med liten skranglig resevagn. Rullstolarna viker de inte ens ihop, så ofta finns det gott om plats men man tänker inte på det.
  • t0va
    agustina skrev 2010-03-21 21:27:17 följande:
    HJÄLP!! Någon som vet hur man ser skillnad på emmaljungas nya ståbräda för citycross eller scooter? Jag har fått en emmaljunga ståbräda av nyare modell av min vännina( jag tror att hon hade den på en scooter, kommer inte ihåg och tyvärr så är hon bortrest just nu när vi hade tänkt beställa vagn). Passar den då inte på en citycross? Såg nu att det det fanns 2 olika modeller av den nya ståbrädan, 1 till citycrossen och 1 till scooter 2.0. (Vi hade ju tänkt beställa en citycross). Hur sjutton ser man skillnad på dessa brädor utan att prova??????
    Brädan som heter 71000 passar till city cross, den som heter 71001 passar till scooter 2.0 enligt emmaljungas hemsida.

Klicka på en vagn och sen tillbehör och välj ståbräda så ser du villka modeller som passar till vad.
  • t0va
    Ellien skrev 2010-03-22 08:58:27 följande:
    Jag är kanske helt ute och cyklar, men jag trodde att själva brädan är samma men att det är olika fästen. Och att man kan köpa till olika fästen för olika vagnar.
    Precis, det tror jag med, att själva brädan är samma men att det heter olika är för att fästena är olika. Det låter mest kostnadseffektivt.

Prova att maila eller ringa emmaljunga och fråga.
  • t0va

Någon som använder emmaljungas babyskydd eller vet om det krävs ett långt bälte för att fästa den i bilen om man inte vill använda bas?

Har fått erbjudande av en vän att köpa deras och det skulle ju vara trevligt om den är vettig, så man kan fästa direkt på vagnen också.

Men jag har ingen aning om hur långt bälte som kan behövas och om vi har en bil med långt eller kort. De har ingen bil att mäta med nu heller.

• t0va
    eec82 skrev 2010-03-22 16:34:36 följande:
    i volvo bilar kan de va svårt men de flesta funkar. Men visst krävs de en bit bälte om man använder stolar utan bas.
    oki, vi har en gammal golf nu och svärmor en ford, men om man testar med ett annat märke och det går så "bör" det gå med emmaljunga också? Är inte hela världen om det inte går då får jag väl försöka sälja vidare. Jag mailade emmaljunga och frågade också får se om de kan svara.
  • t0va
    eec82 skrev 2010-03-22 16:41:10 följande:
    ja testa du med annat märke å se, funkar de så borde de fungera. Såvida du inte testar med britax gamla rock-a-tot stol för då får du ta till så du har marginal. Den krävde inte så mycket bälte nämligen.
    ja den verkar inte behöva mycket bälte alls. Får bli någon nyare större klumpigare sak så man får något i likande storlek att jämföra med. Så svårt sånt här är. Och inte finns de babyskydden i någon affär här som jag har hittat, verkar som om de inte säljs så mycket.
  • t0va
    eec82 skrev 2010-03-22 17:11:30 följande:
    jaha där jag jobbar finns de. Men de e i sthlm de.
    vart är det? Kan vara värt att ta sig en tur dit, ska ändå uppåt om ett tag.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5