Carlosmami skrev 2010-10-28 22:05:48 följande:
Ni emmaljunga experter
Jag har en quadrolift och fotsack som jag hade tänkt använda till vintern.
Lillen kommer ha ull underställ närmast kroppen, sedan något varmt och sen en vindfleeceoverall. Alltså inte en vinteroverall.
Räcker det med quadroliften då eller ska jag köpa en vinteråkpåse tycker ni?
hmm... beror lite på vart du bor, hur kallt det är och hur mycket det blåser, men jag skulle nog klarat mig.
Vi kör med vinteroverall när det blir riktigt kallt, men det blir varmt i liften, nu har vi bara haft lammskinn i liften och sen en fleeceoverall eller björnoverallen på bebis och en filt över och det har varit varmt och skönt även på kvällarna nu när det varit 0-gradit ute och blåst, då har vi inte haft locket på än.
Blir det superkallt så kanske du kan lägga på en filt extra.
Vi planerar att köpa en babysovsäck att ha när han ska sova ute i vagnen så det blir lättare att ta in honom sovandes och lyfta ur, men för promenader tror jag mer på kläder så man kan ta upp bebisen utan att den kanske fryser massor. Har du vinteråkpåse i liften så blir det nog så varmt att man får skära ner på kläderna.
Själv sitter jag i rullstol och förra året när det var superkallt så hade jag fleeceunderställ och sen vindtäta byxor och det blev inte speciellt kallt, då satt jag ändå i drag men bebisen slipper ju sånt i vagnen.