Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

annakohler skrev 2010-07-14 15:19:51 följande:
    jo men dem rear inte ut alla färger tyvärr
    men sonen kan inte ha vinter kläder eller åkpåse i scootern alldeles för litet vid benen....går inte men sambon verkar ju så himla skeptisk
    jag skulle hellre väntat tills det kom en annan färg då. reade de inte ut några andra färger?
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-07-14 20:55:22 följande:
    Varför skulle du inte köpa begagnat?
    vagn och bilbarnstol är de enda saker jag ALDRIG skulle köpa begagnat. dels för att vagnarna i princip alltid ser använda ut vilket jag avskyr, men dels för att garantin inte förs över till nästa köpare. sen vill jag ha en ny vagn.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    annakohler skrev 2010-07-15 14:02:30 följande:
    scootern är såld och efter 4år ska jag äntligen få en emmaljunga edge duo
    skulle ni inte ha en city cross?
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-07-15 14:24:15 följande:
    Bilbarnstol kan jag förstå varför man kanske inte vill köpa begagnad, men vagn? Just vagnar tycker jag sällan ser särskilt använda ut. Om man kollar på blocket svämmar det ju över av superfina vagnar, som kanske använts max ett halvår innan ägaren tröttnat och/eller kommit på att man har andra behov.  Och på den tiden hinner det inte hända särskilt mycket med vagnen. Köpte själv en city korg 09 som var använd i 4 mån för halva fullpriset samt en city cross 08 där enda felet var nötta däck (som jag ändå ska byta) Självklart finns det ju gamla skitvagnar också, men det mesta är väldigt fint.
    även om de kanske är superfina så ser de i princip alltid använda ut nånstans och det gillar jag inte. jag vill att det ska se nytt ut, kännas nytt, etc och det tycker jag ej det gör med en begagnad vagn. sen om man köper en bagagnad vagn som bara är använd en kort period så skiljer det oftast inte så mkt i pris till att köpa en ny och då kan man lika gärna göra det och få precis det man vill ha. 
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    annakohler skrev 2010-07-15 14:31:39 följande:
    jo men fick inte en i borlänge alla vagnar som kostade så lite är sålda sa dem idag....så vi sökte lite på blocket...
    aha, ok. hoppas ni blir nöjda då jag skulle dock viljat ah en mindre, hehe. men huvudsaken e ju att ni som ska ha den e nöjda...  
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Sissi82 skrev 2010-07-16 16:45:56 följande:
    åh jag blir alldeles snurrig... har nämligen hittat en beggad på nätet en 08 för 1000 är det ett okej pris tycker ni? den såg fräsh ut på bild softpink var det men inte med ngn fotsack dessvärre-är en fotsack till en softpink svårt att få tag på tro?
    det är ju om du hittar den oxå beg... med tanke på att färgen utgått...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Sarah84 skrev 2010-07-17 09:43:46 följande:
    Vad är skillnaden mellan 2010 & 2011 på scootern? Mer än vissa färger?
    Hur pass ostablit är fotstödet?
    Scootern vi hade till dottern, gick hon ju ofta på då hon själv skulle klättra i & ur. Men de funkar inte alls på den nya modellen eller?
    det ät av plast och tål max tre kilo, så nej, det rekommenderas inte att de klättrar eller sitter på det. då får väl klättra på sidan av chassit istället eller nåt. det går bra det med
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Sarah84 skrev 2010-07-17 12:51:49 följande:
    Tål de endast 3 kilo? Oj.. Då kommer ju emmaljunga få in en uppsjö av vagnar som gått sönder eller? Visst att de går att klättra i från sidan. Men barn är grymt snabba & inte alltid man ser. & det räcker ju att man missar en gång, så är ju fotstödet åt fanders.

Ne de kan de ju inte ha tänkt igenom då de "gjorde om" vagnen
    japps, de tål endast 3 kilo om jag inte minns helt fel. dessvärre...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Sissi82 skrev 2010-07-17 19:45:43 följande:
    hmmm man kan inte länka annonsen hit.. så? men ser ut som att den har lucka... men jag vet inte om jag vill ge 1000:- för en årsmodell-08 om jag kan få en 2010 eller 2011 för 2500 eller mindre.....
    du kan lägga in länkar till annonser i trådarna såvida det inte är en egen annons, dvs nåt du själv ska sälja
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

aha, ok. då missuppfattade jag, sorry

Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5