• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

annakohler skrev 2010-08-16 11:19:09 följande:
    min sambo vill med ha svängbara hjul även jag eftersom jag får såna problem med handlederna om jag använder paraply och ska samtidigt svänga en vagn med 4 hjul
    Ett alternativ är ju att köpa ett begagnat chassi att ha på vinter om det blir en helvetesvinter igen eller man bor där det inte plogas. Så kommer vi nog att göra, för jag fixar inte att svänga en sån vagn med 4 stora hjul alls så det var inte så mycket snack om saken att vi ska ha svängbara. 

Här är det i alla fall så sällan som det är så mycket snö att det blir ett stort problem antar jag, för kommer jag fram med rullstolen som har mindre hjul än nitron så ska vagnen nog komma fram. De dagar som är så motiverar inte att ha en fasthjulsvagn året om.  
  • t0va

En fråga, en av mina vänner har beställt en CC dark grey och gjorde så i maj, nu har hon fått veta att den är försenad. När jag kollar på leveransschemat som är i länken så står det att 2010modellerna är slut. Betyder det att hon ska få en 2011-modell som har beräknad leverans v.36? 

För affären hade först nu hört av sig och sagt att vagnen var lite sen men inte hur mycket. Hon ska ha KS v.36 så det blir ju jättetajt om det blir mer förseningar.

någon som har koll på hur det kan vara? 

• t0va

Tackar, sa till henne att ringa affären och kolla, för när de hörde av sig så lät det som om det handlade om att vagnen skulle hinna komma i god tid och bara var någon vecka sen. Men det verkar lite som om det nog blir efter KS. 

• t0va

Det verkar lösa sig för min vän, nu så var vagnen helt plötsligt färdig för leverans. Så det ska var en 2010, och den ska komma i veckan. Så den har väl stått i ett hörn hos emmaljunga och inte kommit iväg då. Får hoppas att det stämmer så de får vagnen i tid. 

• t0va
    Zelmilainen skrev 2010-08-16 22:12:00 följande:
    ja. nu e d inte långt kvar tills ni får köra eran lilla i er nya vagn va?
    nope, imorgon kl. 9 ska vi vara på sjukhuset och lite senare så ska de karva ut honom. Håller på att fixa det sista nu och varva ner lite. Våran fina vagn har fått sin plats nu i vardagsrummet, så overkligt att det snart ska ligga någon i den. :D

Ska lära svärmor att sätta fast babyskyddet i bilen imorgon, hon kör in oss och ska även hämta oss så vi får se om hon fixar få ihop allt ;)  
  • t0va

Får ta och uppdatera er lite, i tisdags så kom vårat mirakel, en liten kille på 3180gr och 49cm lång. Snittet gick på 25min och efter 2 min var han ute så det var så snabbt och smidigt. Han mådde kanonbra och gör det fortfarande. Tyvärr mår inte jag bra alls, massa smärta och förlorade blod så de fick ge mig blodpåsar, är inte ok än utan mår riktigt dåligt och fixar inte att bära bebis och hålla i honom. Gör så ont då. 

Men en positiv sak är att det bästa köp vi gjort hittils är vagnen, vi gjorde så rätt i att hämta ut den i tid. Eftersom jag inte kan bära och knappt gå så ligger bebis mest i vagnen och jag hänger på den för att gå runt i lägenheten. Han sover i vagnen mest hela tiden, växlar mellan den och en kudde i bäddsoffan. JAg kan inte ligga ner än så jag halvsitter och sover, och då ligger han brevid i sängen eller vagnen.

Jag gick inte på sjukhuset utan stod bara lite, men så fort vi kom hem i fredags så hängde jag på vagnen och kunde förflytta mig runt och ha med bebis. Han älskar den verkligen. Vi har testat babyskyddet också, helt ok men han är nog precis på gränsen till att vara förliten, men somnar så fort vi sätter honom där. Klickade på den på vagnen när vi skulle hem och han låg så sött och sov.

Vi är supernöjda med vårat vagnval, jag kunde tom. knuffa den igår när vi var på återbesök på BB, trots mina smärtor i magmusklerna så gick det bra inomhus, inte fort men frammåt :D

Här är mitt och bebis första möte

http://img.skitch.com/20100820-gamis3nmd84etsk4erqhycbsph.jpg

http://img.skitch.com/20100820-k8ynxkctc8qai8k95phb456ek1.jpg

• t0va
    Laire skrev 2010-08-22 16:11:55 följande:
    Åh grattis! {#emotions_dlg.flower} Och beklagar på samma gång (över smärtorna )

Smart med vagnen, jag kommer ihåg hur mycket jag saknade "BB-baljan" då jag kom hem, men mitt slagskepp var inget som uppmuntrade sådana tankar   
    Precis vi pratade om att låna hem en balja men de var så kassa på vårat BB, hjulen gnisslade och drog skevt. Och vagnen hade jag provhängt på hemma lite. Fast om vi köpt ett slagskepp och inte en nitro så hade det kanske blivit annorlunda. ;) 
  • t0va

Har tråkiga besked, jag har fått en blödning i magen. Är därför jag har så ont, så imorgon ska jag sövas och opereras. Massa OT men så vet ni varför jag haft så ont. Kom precis hem från läkaren. 

Ännu mer tur att vi hämtade hem vagnen lär bli längre återhämtningstid för mig.

Funderade bara på en sak, vi har quadroliften i och jag tycker hela vagnen lutar massor bakåt. För bebis halkar ner, lägger vi honom högt upp så ligger han längst ner efter några timmar. Är kanske för att han inte väger så mycket, för den där spärren där man ändrar lutning är i lägsta läget.

jag drog ner liften lite idag så den står på kanten på fotstödet då blev det rakare, vi har ändå bara vagnen inne nu som han sover i och den sitter ju fast så den halkar inte ner.  

• t0va
    Zelmilainen skrev 2010-08-22 21:15:48 följande:
    testa att vika ihop en filt och lägga längst fram (under liften) så att det blir er plant.
    Smart, det ska jag prova, han älskar att ligga där men är så skuttig och halkar ner hela tiden. 
  • t0va

I vårat fall om vi enbart skulle gå efter våran bebis så tror jag han hade gillat en korg bättre än liften, han är så skuttig och snurrar runt massor redan nu och liften känns lite liten när han bara ligger och sprattlar. 

Men för min del så är lift bättre än korg och det är viktigast just nu. Får se hur det blir senare i vinter, vi har än så länge bara haft liften utan locket på och inte tagit ur den från vagnen. I och ur bilen verkar det fungera bra i alla fall.  

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5