• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

framförallt är det ingen musik, sånt borde var förbjudet om man inte väljer själv att det ska spelas musik. 
    Mycket vettigare sida, ska bli intressant att se om det blir aningen bättre när de fått mer klart.  

• t0va
    lilla snöflingan skrev 2010-07-12 23:11:24 följande:
    Det står att nitron är 47 cm hög hopfälld. Jag trodde den var 37 cm? Har de ändrat eller bara skrivit fel?
    det kanske är med ryggen uppfälld
  • t0va
    lilla snöflingan skrev 2010-07-12 23:11:24 följande:
    Det står att nitron är 47 cm hög hopfälld. Jag trodde den var 37 cm? Har de ändrat eller bara skrivit fel?
    På den gamla sidan står det 37cm fortfarande, mätte våran 10-modell nu och det var mer 43cm med ryggen nedfälld, fast jag kanske gör något fel så det går att få ner ännu mer. 

Intressant att det helt plötsligt skiljer hela 10cm om det inte är så att de mätt med ryggen uppfälld.  
  • t0va
    lilla snöflingan skrev 2010-07-13 12:35:10 följande:
    Jag kommer till nya sidan på länken ovan och om jag skriver emmaljunga.se. Hur kommer ni till gamla sidan?
    Det har varit problem med sidan idag, lite beroende på när jag klickat så har jag kommit till nya/gamla sidan eller ett felmeddelande. Så de jobbar nog på med att få allt stabilt och funka, ibland kan man behöva ta ner nya sidan om det ska göras större ändringar i koden. 
    lilla snöflingan skrev 2010-07-13 14:50:58 följande:
    Jag mailade till Emmaljunga och fick detta svaret:

Som i allting så är det så att det kan bli tryckfel i både broshyrer och hemsidor. Så är det nog i detta fallet.

Hur ska jag tolka detta? Det ska nog stå 37 cm, eller? De har ändrat måtten på andra vagnar också, på scootern står det att den är 52 hög, istället för 43? Är det också fleskrivet då, eller har de börjat mäta på något annat konstigt sätt? Man tycker ju att det borde gynna dem att mäta på det "minsta" sättet.
    hmm... jag tänkte också så att de borde ju skriva det minsta måttet även om det innebär att man tex. ska ta och vika sufletten på 3 specialsätt som ingen visar osv. Så gör ju alla andra tillverkare, väljer det mått som gynnar dem mest oavsett om verkligheten är något annat. 
  • t0va

Sitter här med quadroliften och försöker bli klokare... Sittdynan som man sen kan ha för sig själv i vagnen sen går den att sätta fast i liften om man använder den som lift? Finns ju dragkedjor men jag får inte ihop det, och jag har ett vagt minne av att någon frågade samma sak för ett tag sedan. 

Att man bara kan sätta fast sittdynan om man har den pälsiga sidan uppåt och inte om man har den ljusare svalare sidan.

Om det är så tror ni att det kan behövas något mer i liften, för sitter den inte fast så tror jag att jag skippar den nu när det är så varmt ute ändå. Men blir det förhårt för bebis att ligga direkt i liften fast med ett lakan emellan. 

Tränar för fullt för att hitta bra lösningar så jag kan fälla ihop och upp vagnen :)  

• t0va
    stor grön drake skrev 2010-07-14 16:45:13 följande:
    vi hade ju fårskinnet vi, men ska du inte ha nått så skulle jag rekomendera en lagom liten hudde (för huvudformens skull)
    Jag funderar på ett skinn, kampanjar just nu för snälla släktingar om den biten ;) 
    Jo en kudde blir det nog, har inte köpt än men det verkar ju vara så att man bör ha det nu. Tackar.  
  • t0va
    livsmedel skrev 2010-07-14 16:49:27 följande:
    Den kostade, med tillbehör 8670 :-
    annakohler skrev 2010-07-14 14:55:04 följande:
    tycker 3000-4000kr är lagom för en begagnad vagn
    Ja, fast du måste väl ändå ha i beaktning vad det är för typ av vagn och vilken årsmodell det är? Eller är det bara jag som tänker så? Skulle ju aldrig betala mer än 3000 för en vagn från t.ex -06 men ju nyare den är desto mer är den värd. Så tänker jag iaf.

Nåja, jag har den ute ett tag till. Sänker den kanske till 5500 om en vecka eller två. Om den inte blir såld till det priset så säljer jag inte. Sambon skulle aldrig gå med på det då :-P
    Nej men så måste man ju tänka, vad det är för modell och villka tillbehör som finns till. Jag tror nog det är lite trögt just nu på vagnfronten under semestern, blir säkert lättare att få sålt när folk börjar jobba igen och man inte tänker på att det är semesterkassan man köper vagn för. 
  • t0va
    annakohler skrev 2010-07-15 14:02:30 följande:
    scootern är såld och efter 4år ska jag äntligen få en emmaljunga edge duo
    Grattis :) 
  • t0va
    Tuss73 skrev 2010-07-15 16:59:12 följande:
    Nu kanske jag är jättekorkad men i instruktionsboken för min Ozone står att man kan reglera korglutningen. Är detta detsamma som att reglera fjädringen? Vad gör själva korglutningen? Det ska finnas tre inställningar men hur vet man vilken man ska välja? Nån som kan göra saker och ting lite klarare för mig?
    Det där läste jag också till nitron, fick förklarat av en säljare att det var för fjädringen när barnet blir tyngre, men där vi köpte vagnen sa de att det var för något annat och man skulle inte röra den alls. 
  • t0va
    Tuss73 skrev 2010-07-15 19:07:02 följande:
    Säljaren sa till mig att det hade med fjädringen att göra när hon demade vagnen för mig. Men jag fattar inte vilken korg det är som ska luta? Varukorgen eller är det "korgen" som barnet sitter i? Och hur vet man vilken nivå som är mest och minst fjädring?
    jadu... kanske korgen man ger sin respektive när man försöker föda fram den där 5kg klumpen i magen. ;) 

Någon av säljarna här kanske kan förklara bättre, jag hittade inget om inställningar i manualen bara att det gick att ändra lutning.  
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5