• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

eternalstar skrev 2010-06-14 00:11:52 följande:
    TTycker det är så svårt att avgöra om det är black croc eller den där "jeans färgen" ju!!
    aha, det var en sån färg också, men var det inte någon som skrev in villka färger som blir kvar. Står något om att det finns från sida 121 uppe i topic så letar du lite hittar du nog.
    eternalstar skrev 2010-06-14 00:18:51 följande:

Nån som vet när återförsäljarna kan börja ta beställningar på 2011-vagnarna??  Nu blev jag ju ivrig att beställa!

på emmaljungas hemsida står det att de tar emot beställningar nu på 2011, kanske bara är till butikerna men det tycker jag att du ska kunna göra en beställning på nu.
  • t0va
    jenny b skrev 2010-06-18 18:12:58 följande:
    behöver hjälp då personalen på mitt lokala babyproffs hade noll koll

spidern, vill höra ris och ros

tittade på en svart spider med lite mönster i tyget ( typ djur!!??! ) vad heter den färgen? hittar den inte på EL:s hemsida?

sen skavallrde nån om att brios sufflet ( till sittyn) passade på spidern? nån som vet?

snälla, svara mig..... 
    Vet inte vad det är för färg du sett, men här är de nya färgerna som kommer i höst. De som är på hemsidan är gamla och endel som de visar där har de slutat tillverka. http://www.emmaljunga.se/2011/

Kollade i min katalog och hittar inte någon svart spider som kan stämma in, är du säker på att det var en sån du tittade på? Någon annan som har bättre koll på färgerna kanske kan hjälpa dig.
  • t0va
    jenny b skrev 2010-06-19 10:24:45 följande:
    det var en spider, ringde till butiken nu och de visste inte hellre vad färgen hette men var helt säkra på att det var en spider... de skulle återkomma när de kollat upp färgen...
    spännande, du kanske har hittat något väldigt speciellt :D
  • t0va
    TinkyWinky skrev 2010-06-19 12:57:45 följande:
    puttar min fråga
    hmm... 1000kr mindre än nypris tror jag man kan börja med. Är Lime med nästa år också för är den inte det kanske det går att få ett högre pris. Har du inte jättebråttom så skulle jag testa att lätta upp den och sen ha marginal att sänka om någon vill pruta och det inte blir sålt direkt.
  • t0va

jag tror också man kommer långt med täcke och kläder i en hårdlift. Men det kommer säkert bli rea på åkpåsarna, inte helt fel om  man kan hitta en på rea och slå till för du kanske vill ha en senare ändå. :)

Vi funderade på hårdliften och hade tänkt oss ha fårskinn eller liknande i och sen täcke och locket, men det blev en quadrolift istället.

• t0va
    eec82 skrev 2010-06-23 18:49:22 följande:
    men själv tar jag nog en gång sommartid å en gång vintertid. ;) Är för glömsk. Men vintertid smörjer jag kankse oftare då jag iaf tar av hjulen å tvättar av vagnen då de är slaskigt å dant.
    det är som med min rullstol, försöker göra en sommar och en vintergenomgång i alla fall. För annars så blir det lätt som med vagnen att man inte får av hjulen när man behöver. Har stått med gummiklubba ett par gånger för att få av hjul när folk inte smörjt på ett bra tag.

Kan vara smart att ta det samtidigt som man byter sommar/vinterhjul på bilen,  då blir det gjort i alla fall 2 gånger/år. 
  • t0va

Hur lång tid tar det att montera ihop vagnen i affären? Försökte ringa och se till att de fixade ihop den så vi kan hämta i slutet av veckan, men nu skulle vi ringa samma dag. Förut har det alltid hetat att vi ska ringa några dagar innan. Kan inte säga exakt villken dag vi kan komma, beror på hur länge sambon tänker jobba över. Men det är väl typ bara att plocka ur lådan om den kommer i en sån, fälla upp och trycka på hjulen? 

• t0va
    Nomen skrev 2010-06-29 20:25:08 följande:
    Överpris ja...

Men jag som var riktigt nöjd med dem... är de så fula alltså?
    Nej jag tycker dem var snygga, blev sugen på en men hanen måste ju mutas först ;) 
  • t0va
    Nomen skrev 2010-06-29 20:46:22 följande:
    Ja eller hur? Så dumma tycker jag inte de är... (vill ju inte att mina barn ska åka runt i något fult... Flört)

Jag brukar muta gubben med att sälja något annat som man inte behöver...

Man kanske skulle sälja av lite skötväskor... Mamma skrattade åt min samling på hatthyllan, förstår inte alls - det står bara 3 st där... (med samma invändiga utrustning såklart!) Och så har jag beställt en Emmaljunga Style i svart... Å den är fiiin!
    jo, jag tyckte de såg praktika ut. Får se till att få hem våran vagn först, blir att hämta i veckan. Längtar så mycket :D
  • t0va
    Ssunshine skrev 2010-07-01 12:31:07 följande:
    Jag vill sälja min Emmaljunga nitro 2010 med ALLA tillbehör. Hur ska jag göra för att lägga ut den på familjeliv, är de bara köp och sälj som gäller?
    Är bara i köp och sälj som man får lägga ut anonser. 
    Fru T skrev 2010-07-01 12:32:35 följande:
    Ja ska alltså inte bara smörja hjulen utan även göra rent alltihopa för att sälja vagnen...
     Testa att ringa de i Linköping och fråga så kanske du slipper åka till norrköping. 

Idag ska vi åka och hämta ut våran vagn, ska bli spännande att se hur den går in i hissen... eller in går den men frågan är hur mycket sambo som får plats ;)  
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5