Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Singoallaa skrev 2013-10-02 22:51:35 följande:
    Ja liggdelen är en PP sun supreme eller bör vara det. Det finns dessutom en fastsydd liten lapp/märke på sidan av liggdelen där det står thermo på, men vi har ej det i botten när man lyfter upp madrassen, bara en träplanka med hål i. Om emmaljunga inte har visningsex vad har jag fått med mig hem då? Önskar att jag vetat hur man lägger in bilder här hade mer än gärna fotat liggdelen och visat er. Tack till dig som kollade upp det i din barnaffär. Jag är helt vilsen i allt det här. Ja att de lurat oss råder det ingen tvekan om. Han försökte sälja en defekt sittdel också till oss där suffletten var helt sned och ojämn. Är så besviken på dem. avi som skulle ha handlat så mycket saker där, men nu är det kört åker till annan affär.

Den låter ju i det närmaste felproducerad, att de av misstag spänt PP tyg på en vanlig citykorg
  • stor grön drake
    Singoallaa skrev 2013-10-02 23:10:00 följande:
    Ja tydigen är supreme tyget också av bättre kvalite än de andra liggdelarna, det sa försäljaren också till oss. Allt känns så underligt fel. Man kanske borde ta och ringa Emmaljunga bara för att höra hur det egentligen ligger till. Någon upprättelse tror jag däremot inte vi kommer få från barnaffären.

Då ska du kontakta Konsumentombudsmannen eftersom du inte fått den vara de sålt till dig.
  • stor grön drake
    yodi skrev 2013-10-03 09:23:02 följande:
    låter helt klart som om det skulle kunna förklara saken.

Singoalla: har du kontaktat konsument ombudsmannen,  med tanke på att dom har sålt en vara till er med särskilda finneser för den varan och det senare visar sig att det inte alls är den varan och ni har inte alls fått fineserna ni har betalt för så tycker jag att det borde vara solklart att ni ska få en ny liggdel som faktiskt är den ni köpte.

Precis detta om konsumentombudsmannen försökte jag posta imorse, men iPaden verkar ha buggat
  • stor grön drake
    Singoallaa skrev 2013-10-04 09:58:46 följande:
    Ja men försäljaren fortsätter hävda att han visst sa detta till oss när han sålde liggdelen, vilket inte alls var så. Min man var ju med! Han nämnde ju alla finesserna dessutom och då valde vi ENBART bland dessa tre eller fyra som var supreme och struntade i att välja de vanliga citykorgarna. Tänkte att vi då likväl kunde få en bättre liggvagn för samma pris. Därav den gula färgen, ingen färg vi hade valt i vanliga fall men eftersom vi erbjöds tre eller fyra supreme liggdelar i olika färger (gul, grön, någon brun och någon med löv tror jag det var) valde vi den gula, men som sagt ingen färg vi egentligen hade valt, utan tänkte att vi lika gärna kan välja en supreme och strunta i färgen. Så som han själv skrev i mailet så står ord mot ord. Vad ska man göra? Jag har dessutom min BF dag idag, men känner inget i magen. Orkar man gå vidare nu så pass nära? Löjligt av honom var också att förklara för oss hur bra bemötande vi fått från dem som nu erbjudits att välja och vraka bland alla sittdelarna. Men hallåååå hade vi inte fått en defekt sittdel till att börja med från dem så hade vi ju ha sluppit åka tillbaka och reklamera den. Alltså han verkar inte klok. Ska jag vara tacksam nu menar han? Vi har betalat fullt pris för en barnvagn och så får vi med oss en defekt sittdel, en liggdel som inte är vad den skulle ha varit och regnskyddet som ska ingå till sittdelen följde inte ens med. Så vad ska jag vara tacksam över? Hade vi fått allt rätt från början hade jag ALDRIG behövt gå dit fler ggr i sådana här jobbiga ärenden! Köpte dessutom ett babyskydd från en annan säljare och den har det inte varit några problem med alls!

Konsumentombudsmannen! Även muntliga avtal gäller, han har gjort fel som tagit ert kvitto. Allt osar skumt, så kontakta dem!
  • stor grön drake
    yodi skrev 2013-10-05 10:20:57 följande:
    är det någon som har sett både super viking chassit och duo edge s chassit? och som kan vara snäll och förklara skillnaden för mig? har ni sett den nya limited färgen? funderar på en liggkorg i den färgen.  

Inte sett, men skillnaden är att SV är förstärkt och har möjlighet att fästa en sittdel till över framhjulen.
  • stor grön drake
    yodi skrev 2013-10-05 10:52:11 följande:
    och ändå så blir det billigare att köpa ett superviking chassi än ett duo edge s ( för mig i alla fall i dom affärerna jag har kollat med). tror du att det är någon synlig skillnad? affären här hemma är bra men den är liten så dom har inte så stort lager, dom har duo edge s men har inte fått in super viking än,  är rätt nyfiken på hur den ser ut live, får se om jag tar mig in till malmö senare i veckan till en lite större affär.   

Eftersom superbiking även säljs och bra kan köras tror jag nog att den förstärkningen inte synns mycket. Den är billigare pga att viking beställs i delar, precis som monkeyn innan, och man köper separat chassi, sittdel osv. DuoS blir det att de tar reservdelspris för varenda del på vagnen och slår ihop till slutsumman.
  • stor grön drake
    Edge skrev 2014-03-29 21:29:57 följande:
    Kan man köpa bara en ny suflett? Har en edge. Passar supersuffletterna? Pris?

Nej. Möjligtvis kan det gå att beställa som reservdel. Super anger en viss sittdel/chassikombination, det finns alltså ingen "supersuflett", utan nitro, edge eller vikingsuflett. Viking passar inte.
  • stor grön drake

Äsch, paller

Biggisarna har 97 cm lång liggdel <3

Stokke skrev 2014-07-02 18:42:00 följande:

Hej !

Jag har varit i Köpenhamn några dagar.

Har ni sett deras vagnar? De är gigantiska!

Ca 92cm i liggdelen. Emmaljunga har en modell som säljs i Dannmark, Big supreme tror jag.

• stor grön drake

Nu vet jag ju inte hur de nya chassina är, men när Supremechassit ännu hade lufthjul var det en dröm att köra. Helt underbart

Såg en mondial de lux på stan i förra veckan. Såg ut att ha precis samma sköna gung som min älskade biggis hade. Och sjukt snygg med de vita hjulsidorna dessutom

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5