Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hör med återförsäljare, det finns nog reservdelar, men kan hända att den måste bytas i verkstad och det kan bli dyrt.

JENNY 79 skrev 2013-01-25 22:25:47 följande:
    Är de värt att laga / går den att laga ? Jag kan få köpa en väninnas classic sport årsmodell 2008/09, men delen som regulerar rygstödet har gått av på ena sidan ( ser ut som ett slgs kugghjul). Kan man få fixat de?

• stor grön drake

Dynor i memory foam ska vara bra. Det jag gjorde med min sittdel var att vika upp fotstödet helt, lyfta knäbågen och trycka in fotstödet under, och så lägga ner bågen bakom. Där hålls fotstödet, och barnet kan ta emot sig med fötterna och glider inte ner.

gullvivorna skrev 2013-01-30 10:36:44 följande:
    Hej! Tips önskas! Har en Emmaljunga Nitro City som jag förstått har samma sittdel som flera andra EL vagnar. Vår grabb vill absolut inte ligga längre utan sitta, bara skriker i vagnen om liggande:( Han sitter jättebra utan stöd utanför vagnen men i stora sittdelen fullkomligt försvinner han  o bara glider ner... Inte blir det bättre av att han är liten i växten också, en liten plutt ;) Funkade någorlunda då det var -15 för då hade han overall + åkpåse men nu när +.... Just nu använde vi inte vagnen, tar honom i selen för korta promenader men så kan vi ju inte hålla på... Var inne  i nån butik för att höra om råd/dynor men de hade inga tips. Hittade en Teutonia dyna jag tänkte skulle funka men de menade bestämt att det inte gick i vår vagn... Försöker ju bulla upp men inget blir så "fast" att han inte glider... Kikat på begagnad ozone del men svårt att hitta...Även kikat på att köpa en begagnad Teutonia Fun el likn att ha tillfälligt. Alt att sälja vår helt o hållet då sittdelen ju endast är använd 2v o chassit 5 mån men är inte det jag vill... Grabben är 5 mån o storleksmässigt 4... När funkade det för era barn o hur stora var de så att säga? Tips på dynor/annat som funkar? Ffa nu när det går mot mildare för vår grabb kommer inte växa i vagnen i första taget...

• stor grön drake

Exakt så menat jag
    Här finns memory foam dyna, fanns även en billigare utan sidostöd, men tänkte att de kanske är bra när han är så liten www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-tillbehor/sittvagnsdynor/sittvagnsdyna-inovi-memory-foam-12.html

gullvivorna skrev 2013-01-31 06:59:01 följande:
    Stor grön drake: Kan man få upp fot stödet så mkt alltså. Förstår jag dig rätt om jag skriver att det då alltså står rakt upp med bågen som stöd bakom?

• stor grön drake
    gullvivorna skrev 2013-01-31 14:14:10 följande:
    Stor grön drake: Ska prova! Tack! :)

Vet ni om City Jet sittdelen funkar på de nys chassina? Kompis som säger hon har en gammal i sitt förråd o överdelen ser ut lite som en ozone
    passar utmärkt! jag har med en gammal jet sittdel sparad till nästa gång
  • stor grön drake
    gullvivorna skrev 2013-02-01 09:22:19 följande:
    Stor grön drake, Fruktmixen:Tack! Får bli den då. Dock är den kamouflagefärgad ( vill inte trampa ngn på tårna bara inte vår färg) och jag är inte så pysslig så jag vet om jag kan ta mig an att färga den... Ngn som har färgat sin EL? Hittat guide på nätet men verkade kanske lite mkt jobb
    Det är ganska mycket jobb, tyvärr. vet att det finns en tjej i stokholm som färgar åt en, vänta lite, ska googla...
    hittar inte nu, återkommer senare
  • stor grön drake

Det har säkert med storleken på testdocka att göra, dvs 15 kilos dockan får ej rum

myran82 skrev 2013-02-03 11:24:06 följande:
    Jag har hört att viktgränsen för citykorgen är 9 kilo men kan inte hitta källa till det någonstans. Någon som med säkerhet vet hur det är? Sonen är snart 7 månader & väger ca 10 kilo och trivs väldigt bra i den fortfarande.

• stor grön drake

Scooter har bygeln lite högre upp och annorlunda placerad, den har metalldotstöd och metallkorg. 2.0 har lite djupare liggläge i de senare modellerna, avsmalnande plastfotstöd och tygkorg.

Tristani skrev 2013-02-06 15:43:06 följande:
    Hej igen alla emmaljunga älskare! Tack för era tidigare svar :) nu undrar jag vad skillnaden är på en Scooter och en Scooter 2.0. 2.0 är väl från 2010?

• stor grön drake
    AnnC skrev 2013-02-08 14:41:36 följande:
    Tack för svaret!
    Efter att jag tittat närmare nu så inser jag att man kan få tag i city jet billigt och att den sittdelen passar på nitton. Någon som har erfarenhet? Sitter sittdelen bra? Läste att den kunde vicka/glappa lite på city jet chassit, gör den det på nitro också? Någon skillnad på årsmodeller på sittdelen?
    tror jag svarade dig på facebook
    På de två årsmodeller som finns av jet är det ingen skillnad, men mellan jet och ozone finns en del.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5