• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

Pratade med min man igår om vagn, vi har ju nästan bestämt oss för en Nitro, men han sa återigen att om vi ska köpa begagnat så måste vi kolla upp årsmodell för han hade hört från flera, villka vet jag inte att det varit endel problem med vagnarna. 

Tydligen mest med hjulen, de små fram som ska ha haft dåligt fäste och gått sönder. Någon som hört något sånt? För vi funderar främst på att köpa begagnat om vi hittar någon när det börjar närma sig. 
  • t0va
    Zelmilainen skrev 2010-03-02 20:48:21 följande:
    den vagnen kom ut ny 09, så det finns inte så många årsmodeller att ha koll på. vad jag har för mig så är det nitrons föregångare cc360 som en del haft problem med ang bla hjulen, den har ju tagits bort ur sortimentet nu... dock finns det inte så mkt begagnade nitro ute så ha koll efter d i tid.
    Det var så jag sa också men han var övertygad om att det handlade om nitro... men jag tror nog mer på er och mina egna efterforskningar. 
    Japp jag har redan börjat ha lite koll, om vi inte hittar något lämpligt så köper vi nytt ändå. Men vem vet vi kanske har tur frammåt våren. 
  • t0va
    Zelmilainen skrev 2010-03-02 20:55:09 följande:
    det är ju bara att maila emmaljunga och fråga från vilket år nitron kom ut och sen ev oxå om dess föregångare cc360 var den som hade vissa problem. så kan du skriva ut det från datorn och ge han i handen svart på vitt, hehe.
    Smart :D
    Jag har ju redan krossat en av hans källor som ratade nitron och sa att den var i klass med en 10år gammal paraplyvagn. ;)
  • t0va

Nu vet inte jag har edge ser ut mer exakt en går det inte att hänga upp en korg med typ buntband eller liknande om man vill ha något istället för tygkorgen? 

• t0va
    stor grön drake skrev 2010-03-03 15:54:30 följande:
    den blir då lika låg som tygkorgen, och sätter man fast den  på hjulaxlarna är den ivägen för ihopfällningen...
    kass, får hoppas att de kommer på någon lösning senare, tyg känns lite sisådär. 
  • t0va
    BejbyBoo skrev 2010-03-05 10:20:58 följande:
    Hallå alla Emmaljungafantaster! Jag är numera ett stort fan av Emmaljunga sedan jag i januari bytte vår Bugaboo Cameleon mot en Nitro City. Jag älskar den nya vagnen, med ett undantag - varukorgen... Jag visste redan innan jag köpte den att den var lite svårtillgänglig, men hade nog ändå inte fattat precis hur omöjligt den är. Man får ju inte i någonting!!! Allra minst om dotter sover i vagnen så att ryggstödet är nedfällt (hon är vänd mot mig). Jag har funderat på om det går att göra om fästena till korgen så att den hamnar lite längre ner och på så sätt blir lättare att komma åt. Men vet inte riktigt hur jag ska göra så att det blir hållbart. Är det någon som gjort någon ändring, eller lever ni bara med det?!
    Nu vet jag inte hur det ser ut men om du vill göra om det så är mitt tips att be en skräddare sy längre band, om den nu sitter fast med band. Så det blir hållfast och ordentligt. De brukar inte ta många kronor för att göra en sån ändring.
  • t0va
    LindaLii skrev 2010-03-07 15:13:10 följande:
    Ja man ska verkligen syna noga om man köper från blocket, folk fuskar med allt möjligt. Har man lite koll på årsmodeller och annat så ser man alltid folk som skriver en eller två årsmodeller nyare än vagnen är! Trist!
    jo, precis. Vi är ute efter en begagnad, så jag kollar marknaden redan nu även om vi inte ska köpa än. Så kanske vi inte går på en så stor nit sen.

Mailade om denna annons och frågade om det var en nitro eller en vagn med svängbart handtag, får se vad jag får för svar.
  • t0va
    Zelmilainen skrev 2010-03-07 15:32:15 följande:
    skriv gärna här sen. vore intressant att veta.
    Japp det var en cerox och nu är det ändrat i annonsen. :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5