• cissola

Yngre föräldrar i Örebro ??

TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-01 22:11:29 följande:
    Finns det fler YNGRE föräldrar i Örebro ? Eller kanske gravida ? Jag är själv 21 år och väntar tredje pojken till sommaren. Skulle vara kul att komma i kontakt med andra människor i liknande åldrar för att snacka skit med och kanske till och med ha träffar med ?
    Hej!
    Jag är gravid och väntar mitt första barn till sommaren.
    Vet inte om jag räknas som ung men jag är född 88. :)
    Såg att du skulle ha barn en dag innan mig, spännande! Har för mig jag har sett dig i en annan Örebrotråd också. Haha :)
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-05 17:07:47 följande:
    Hej ! Jag är också född 88. man är väl inte lastgammal då... Är det ditt första barn ?
    Haha ja precis ;)
    Jajamen, mitt första. Ska bli så spännande så.
    Är det ditt första också?
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-06 19:40:47 följande:
    Åh, va kul... Vet ni vad det blir ? Njee, detta blir min tredje... Här har man legat i vettu. Hehe. Men det är lika unikt och spännande varje gång. Just nu är vi också mitt uppe i en flytt. Öbo har strulat sig med in/utflyttningsdatumet, så just nu sitter vi lite i skiten. Är såååå stressad just nu...
    Ja, så himla spännande. Haha. Ja, det är en liten kille :D Vet ni vad det blir ?
    Åh, vad jobbigt. Ingen höjdare direkt. Vart ska ni flytta? :) Oj nu hände något med texten, haha. Jaja. Hoppas att det löser sig för er. Man blir ju så himla mycket mer stressad över saker nu tycker jag så jag förstår att du blir uppstressad o sånt. :)
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-07 14:16:03 följande:
    Åhh, va roligt ! Ja, vi skall också få en till kille. Triss i pojkar, det kommer bli kul i tonåren ! Vi skall flytta till baronbacken. Behöver en fyra nu när det kommer en till. Hoppas på hus eller liknande om ett par år, men det gäller att hitta något... Ja, allt löser sig. Det är mitt motto. Ingenting är omöjligt. Sen att man får gå med hjärtat utanför kroppen ett tag, det får man stå ut med... har du gjort nå roligt i helgen då ?
    Åh mysigt. Ja, precis. :)
    Jaha okej. Vi ska också flytta men har inte fått tag på någon bra lägenhet än. Bor jättebra just nu men alldeles för litet. Ja, precis. Sån inställning ska man ha. Önskar att jag kunde ha sån ibland men jag blir på tok för uppstressad. Haha. Så irriterande.
    Jadu, i helgen så jobbade jag tyvärr så jag hann inte med så mycket mer. Hittade du på nåt skoj?
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-08 12:07:12 följande:
    Okej. Njee, det är ju svårt att få tag på en bra lägenhet i dagsläget ju. Våran som vi skall flytta till, är ju en fyra, men betydligt mkt mindre än den vi har nu. Men sen kommer vi gå ner ca 500kr i hyra också, vilket man inte tackare nej till direkt. Så då är det ju värt det, ett tag iallafall, för det är ju bra planerad lägenhet med dem få kvm som finns... Okej, jag har packat hela helgen, så jag har inte heller haft tid för så mkt annat än det. Skall snart sätta igång igen...
    Ja, verkligen. Svinsvårt. Jag vill helst bo i ÖBO också men där kan man ju bara drömma om att få en lägenhet. Har ändå stått i kö sedan jag var 18 men det verkar inte spela någon roll.. :(
    Ja, vad skönt att ni sparar in lite pengar. Ja men då gör det ju ingenting, bara den är bra planerad liksom :) Haha, jag längtar lite till jag får packa faktiskt. För då vet man att man ska få större. Längtar tills vi kommer ifrån denna etta alltså.
    Så synd att våran lägenhet inte är större för den är verkligen perfekt. Vi har egen ingång till lägenheten och bor uppe på en gård ovanför ett hus. Så vi har plats med utemöbler o grejer utanför. Synd som sagt att den inte är större, men men :)
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-08 21:02:05 följande:
    Men då har du ju en hel del poäng ? Vi har haft en förbaskad tur varenda gång vi flyttat. Nu bor vi i ett skitområde, men det tog vi bara för att komma in till stan då vi bodde i Garphyttan förut. Ja, jag förstår att ni vill ha större. En etta blir kanske lite trångt, framför allt om man blir 3 personer liksom. I början gör det kanske inte sådan stor skillnad då bebisen är så liten, men den tar ju plats den med till slut... Vart är det du/ni söker lägenhet då ?
    Ja, men dem räcker inte tyvärr ;( Var bor ni nu då? Ja men det förstår jag. Skönare att bo nära stan. Trivdes ni i Garphyttan annars då?
    Ja precis, det går ju när bebisen är liten men jag är så hettsig och vill ha klart allt innan den kommer. Haha. :)
    Jadu, vi söker det mesta. Vill allra helst bo i Tybble/Sörby/Almby, är själv uppvuxen där och tycker att det är ett jättebra område. Men det är jättesvårt att få lägenhet där. Annars har vi sökt i Rosta, Väster där vi bor nu, Centralt, Söder.. Lite alla möjliga.

Ja, det är så uuuunderbart nu när solen tittar fram. Man kan ju inte bli annat än glad :D
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-10 11:17:51 följande:
    Nee, okej... Vi bor i vivalla nu. Men vi känner det att området inte är så bra. Jag är själv uppvuxen här, men på dessa 20 år så har det förändrats väldigt mkt, och inte till det posetiva. Det är synd när det är så fina lägenheter. Vi trivdes väldigt bra i garphyttan. Vi bodde då i parhus, men det vart för dyrt med bensin osv. Jaa, där är det svårt att få en lägenhet nu för tiden. Till och med i ytterområderna för tusan... Jag skulle ju vilja flytta tillbaka till rosta som jag bodde förut, men det dröjer nog ett tag...
    Jaha ja okej. Ja men hör ju mycket dåligt om Vivalla så jag tror nog inte att jag skulle våga bo där. Sen kanske man har fördomar också, vet inte.. Ja okej, vad mysigt. Ja det förstår jag.
    Ja, väldigt svårt att få tag i lägenhet. Om vi inte får någon nu snart så funderar jag på att vi ska bo kvar här över sommaren och flytta sedan efter sommaren istället pga att vi bor så bra just under sommaren. Plats för utemöbler och allt och en jättefin gård att sitta och grilla på och greja :)
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-12 20:28:31 följande:
    Uscha vilken foglossning man har. Jag skulle lämna älsta hos min mamma idag, och skulle därefter ta bussen hem, men NEJ. Kom inte på bussen då den var tvärfull. Lite tråkigt när man betalat för en biljett. Så det var bara för mig att knalla hem med lillkillen i vagnen. Det har ju vart underbart väder ute, men min rygg klarar inte av en långpromenad, samt dessa oplogade vägar ! Men hem kom vi, nästan 1½ timma senare...
    Alltså det här med foglossning. Kan du förklara för mig hur det känns? På ett ungefär typ.. Är det bara i bäckenet man får det eller kan det komma i ryggen också? Har så fruuuuktansvärt ont i ryggen nu för tiden.. Kanske bara är för att det börjar bli tungt. Jag vet ju inte eftersom det är första barnet, haha :)

Hoppas det blir bättre med din rygg! :)
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-15 20:44:38 följande:
    Detta är första gången jag har foglossning, så jag är inte HELT säker på att det är de jag har, men eftersom det kom nu under grav, så antar jag det. Jag har ofta superont på högra sidan nere vid svanken. typ precis ovanför skinkan eller vad man skall säga. Sen strålar det ut i benen typ. Varje gång jag överanstränger höger ben eller böjer mig frammåt så gör det väldigt ont. Häromdagen kunde jag inte ens resa mig från soffan, allra minst sätta mig ner när jag så gott som kommit upp... Vart har du ont i ryggen ?
    Oj vad längesen jag skrev.
    Jah okej.. Ja men det är precis så jag också har. Har svinont i svanken sen strålar det ner i skinkan. Usch :/ Är det bättre med din rygg nu då? :)
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-22 19:31:06 följande:
    Jaa. Enligt min Bm så var det inte foglossning jag hade. Utan Ichias. Eller vad det nu heter. Ont gör det, oavett namn... Hur har din helg vart ?
    Jaha okej, då har jag väl samma sak tror jag. Usch och fy.
    Jodå min helg har varit både bra och dålig. Var på teater och åt jättegod middag på Lerbäck med min familj och min sambo. Sen resten av helgen har jag bara legat och vilat för jag har haft så ont i ryggen. Kan varken sitta, gå, stå, ligga.. Usch, det tar på krafterna..
    Hur har din helg varit? :)
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-23 18:40:11 följande:
    Usch då, låter inte kul alls... Jo, den har vart bra, typ. Har mkt att göra med flytten. och mer kommer det att bli. Barnen har vart sjuka så jag har vart hemma med dem. Men det rullar på. Imorgon blir det jobb igen, och fortsatt packning...
    Ja det förstår jag, ni skulle flytta ganska snart va? Vi var och kollade på en lägenhet igår som verkade jättebra så vi får hoppas att hon vill byta med oss men jag har inte allt för stora förhoppningar. Vad tråkigt att dem var sjuka :(
    Vad jobbar du med? :)
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-24 20:15:05 följande:
    Jaa, nästa vecka på torsdag. I helgen skall ja måla ungarnas rum och börja flyttstäda lite, så får vi hoppas på en tidigare inflytt så man slipper allt just den torsdagen. Våran bovärd har strulat till det helt med inflyttningsdatumet. Vi är 3 hyresgäster, från 3 olika ställen, som skall flytta precis samma dag, och lämna nycklar precis samma tid. Ujuj... Jag jobbar som ledsagare.   Perfekt jobb för mig just nu.
    Åh vad skönt när allt är klart sen :) Åh, det lät inte som något höjdarläge direkt. Det är det som är jobbigt med byten.. Vi fick faktiskt en lägenhet igår så jag är svinglad! Stjärnhusen som vi önskade! Woho. Inflytt 1 juni, skönt som sjutton att ha det klart innan bebisen kommer. Jaha, vad roligt. Jag jobbar också som ledsagare, eller jag har precis slutat eftersom vi ska ha barn och så och jag känner att tiden inte räcker till.. Hur gammal är din brukare? :)
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-25 16:04:08 följande:
    Åhh, va roligt. Grattis ! Jasså ? Ja, jag jobbar bara 50tim/mån. Så det är ganska lagom. Hon är typ 62år, så hon är inte gammal.
    Jaha okej. Ja, jag hade bara 15 timmar eller något sånt i månaden men eftersom jag har ett annat jobb så blev det för mycket så jag sa att jag inte orkade vara ledsagare längre. Särskilt nu när man är gravid. Ujujuj. Haha.
    Jaha okej, spännande :) Hur går det med flytten då?
  • cissola
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-03-29 12:32:17 följande:
    jaa, två jobb är nog inte det roligaste. Jisses vad du står i... Jo, det går väl bra. Flytten sker idag, och ungarna har precis åkt. Jag har inte lyckats packa ner allt då vi inte har kartonger så det räcker, så det kommer ju ta lite extra tid att åka tillbaka med tomma kartonger ikväll för att packa dem, men det mesta är klart iallafall... Sambon kommer om ca 15-20 min med flyttkärran, så då smäller det...
    Har ni hunnit komma iordning något hemma än? :)
    Spännande att komma till nytt ställe. Längtar så tills vi har allt klart med flytten också. Dock är det två månader kvar tills dess men månaderna går så himla fort nu för tiden så det lär ju bara svepa förbi :D
  • cissola

Hur går det för alla? Är det någon som är inne här fortfarande? :)

Svar på tråden Yngre föräldrar i Örebro ??