Inlägg från: gravid74 |Visa alla inlägg
  • gravid74

*Snackis 10*

Ullen: Så fin han är, nästan så man blir sugen igen.

Idag har jag jobbat igen. Var på brandövning på Bergakungenssalar med min klass. Vi fick se Draktränaren gratis och mitt i var det brandövning då vi fick lämna byggnaden, men sen fick vi gå in och se klart filmen. Sämre kan man ju ha en dag på jobbet

Solaris: Hur går det med nätterna nu?

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • gravid74

Calibo: Trist för N, skönt ändå att han inte var där och kunde ta sig hem.

Vi har kompisar som ska till Rhodos imorgon men det ser mörkt ut. Tänk vad en vulkan på lilla Island kan ställa till med. Ett ganska intressant fenomen, man får en tankeställare att man inte kan ta allt för givet.

Igår hade vi barnvakt och U och jag var först på restaurang och sen var vi på Chalmersspexet. Det var kul men U var så trött stackaren så han somnade.

Nu ska jag och Axel gå på barnteater på vårt bibliotek.Det ska bli kul, sen har vi städdag i föreningen.

• gravid74

Inatt vaknade vi av att Axel hade en jättekonstig hosta och han andades tungt, misstänker att det kanske var ett lättare kruppanfall. Jag sov resten av natten i hans säng och han tar sån plats så jag fick knappt plats. Han fick vara hemma från dagis idag.
    Vi var dock hos tandläkaren med Anton. Vi fick godkänt Hon berättade om en 1-åring som var där förra veckan som haft synliga hål i alla sina tänder. Usch vad hemskt att vissa föräldrar bara öser in socker i sina barn. Cola i nappflaskan än väl inte helt ovanligt tyvärr i vårt tandläkarområde.

Lina: Jag jobbar 64 % onsdag-fredag. Så imorgon är jag också ledig

Imorgon ska vi till kirurgen på Östra med Anton för på förra läkarbesöket hittade hon inte hans ena testikel, men eftersom den funnits där innan är jag inte orolig.

• gravid74

Doktorn hittade testikeln och han sa dessutom att han var välbyggd
    Axel sa en rolig sak innan vi åkte dit. Jag berättade att Anton skulle till doktorn för att se om han hade båda testiklarna i pungen, för att förklara vad pungen var så sa jag påsen under snoppen. Efter en stund sa han. Vad har tjejer i sin kisspåse?

Axel är väldigt förkyld och trött idag så han somnade på spårvagnen hem och precis när vi skulle äta somnade han i soffan och sover där fortfarande så jag vet inte om jag bara ska lägga honom i sängen för natten eller om jag ska försöka få liv i honom och ge honom lite mat.

• gravid74

Här var det dött! Härligt väder idag, trist bara att jag fick ägna förmiddagen åt att sitta med Anton på Jourcentralen. Igår när jag kom hem från jobbet hade han hög feber och var väldigt påverkad av den och somnade hela tiden. Inatt har han rosslat och andats häftigt så jag åkte dit för att han skulle få inhalera lite men så visade det sig att han hade både lunginflammation och öroninflammation den lille stackaren. Nu har vi precis sovit middag han och jag så nu är han riktigt pigg

• gravid74

Usch Barbella, det är verkligen inte kul, hoppas att ni snart bli bra.

Igår blev vi jätteledsna för vi fick veta att våra grannar ska flytta vars son är Axels bästis. De bor mitt emot oss och killarna kan lätt springa över till varandra och de har alltid så kul. Det finns inga andra pojkar i Axels ålder i området. Han har en tjejkompis i området också men de leker inte alls lika bra. Hoppas att det flyttar in några med en pojke i 4 årsåldern.

Nu håller jag på att fixa lite i Antons rum så att han kan vara där och leka när han är portad i Axels rum.

• gravid74

Idag är jag hemma från jobbet och Axel är hemma från förskolan så hela familjen är hemma. Jag var alldeles matt imorse när jag gick upp men nu mår jag mycket bättre. I måndags kväll spydde Axel ner hela sängen och igår placerade han sig i soffan och låg där och tittade på TV och sov om vart annat. Idag är han mycket piggare som tur är. Nu tycker jag att vi har haft vår beskärda del av sjukdomar. Daggkåpa: Trist med askan, kul att ni hade en skön helg ändå. Jag är också sugen på charter till hösten men det gäller bara att övertala maken först. Solaris: Ja det är ganska tufft att lägga båda barnen själv. Särskilt om de inte vill somna i den ordningen som man själv har tänkt. Sitter och letar efter hotell i Stockholm i sommar men de billiga sommarerbjudandena på Scandic verkar vara slut 590 kr /natt och familj! Har hittat ett i Södertälje men det är ju en bit in till centrum därifrån.

• gravid74

Solaris: Tycker absolut att ni ska besöka Tekniska museet. De har två jättetrevliga barnavdelningar som även vi vuxna har väldigt kul på Vi var där förra sommaren och Axel pratar fortfarande om tekniska museet. I år ska vi på Vasamuseet för han har blivit jätteintresserad av det skeppet efter att vi läst en bok.

• gravid74

Har haft en härlig dag på stan med min kompis och hennes lilla tjej. Men jag måste vara helt förvirrad eller ha begynnande alzeheimers för det som jag åkte in till stan för att handla glömde jag att köpa, så det får snart bli en ny tur. Köpte i allafall en jättefin mössa till Axel på Villervalla.
    Behöver köpa nya BH:ar också, efter att jag slutat amma har mina bröst krympt och nästan försvunnit. De bh:ar som jag hade innan barnen kom fyller jag bara upp till hälften. Men vem bryr sig ,jag har fått två underbara barn istället   

Oj nu har Anton visst somnat i min famn och han har inte fått välling än.

• gravid74

Stackars Oliver. Vi hade lite liknande problem idag fast vi slapp åka till doktorn. Efter förra veckans magsjuka så hände något med Axels mage och sen i tisdags har han med jämna mellanrum velat bajsa men det har inte gått. Idag hade han varit så rädd för att bajsa för det gjorde visst ont, men när jag kom hem från jobbet hade han äntligen bajsat och han var så nöjd.

Idag när U hämtade på dagis var en fröken lite bekymrad för Axel har börjat bli helt hysterisk när han ska vara i större grupper, han gillar inte samlingen och idag när de skulle äta så klarade han inte av att sitta på en mittenplats men tillslut fick de honom att sitta på en kant. När vi går på rytmiken är han helt frånvarande och vägrar att delta och ibland klagar han på att det är för många barn som han inte känner. Hoppas att det snart går över för man blir ju lite bekymrad. 

Svar på tråden *Snackis 10*