• Aman05

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Såg just på Rapport, tycker vädret ser lovande ut till helgen!

Syskonvagnen vi har köpt är stooor, men det går väl inte att komma ifrån när det är två barn som ska rymmas i den. De sitter bredvid varandra, inte ovanpå varandra (som jag tror de gör i P&D-vagnen?) Det jag gillar med Urban är att den känns hyfsat smidig trots storleken, lätt att ta loss liggdelen och lätt att fälla ihop. Bra när man bor i lägenhet...

Jag tar med mig någon kaka av något slag på söndag! Vad kul!

Och så ett stort grattis i efterskott till Isak!

• Aman05

Ska vi ses 13.30 på samma ställe som förra året då? Framför museet

Nu ser ju inte vädret lika lovande ut längre, tyvärr! Det kanske får bli inne-fika

• Aman05

Nämen GRATTIS Cajsa! En liten Hedvig! Så liten och fin ser jag i din blogg. Och vad lik Theo!

Var det en enklare förlossning denna gång? Tre krystvärkar lät ju inte fel (jag höll ju på i två timmar med Klara), hoppas också att värkarbetet under dagen ändå gick bra trots att det verkar ha tagit några timmar. Och hoppas att amningen funkar nu, du borde ha passerat de värsta dagarna! Så himla mysigt ni måste ha det där hemma! Jag tar gärna emot tvåbarnsrapporter och tips framöver

Jag är i vecka 32 och mår helt ok. Väldigt mycket roligt sprattel och liv i magen! Är less på att jag får sammandragningar så fort jag gör minsta lilla ansträngning men det är ju inget att göra åt.

• Aman05

Jaa! En till graviditet! Stort grattis Annelie!

Lustigt, började faktiskt precis idag prata om vinterkläder och skor med en kollega. Är det verkligen redan dags trots att vi är i augusti fortfarande...?
    Vi var nöjda med Vikingskorna vi köpte förra året så det blir förhoppningsvis likadana i en större stl. Overall vet jag inte alls hur vi gör med. Vi körde ju på en förhållandevis billig variant förra säsongen, köpte på Kappahl och var väldigt nöjda med det mesta. Dock kändes den overallen nästan för varm, eller, hon blev så himla orörlig i den eftersom den var så välfodrad. Vet inte hur vi gör i år, men man får väl börja scanna utbudet då..
    Är det någon fler än jag som har reagerat på att just den storleken Klara befinner sig i just nu alltid verkar gå åt "först" i affärerna? Det finns alltid plagg i storlekar under henne och över henne men inte alltid just i hennes storlek. Fast det var väl babyboom år 2008? Och därmed extra många Umeå-barn som konkurrerar om samma storlek?

Fy, fr o m den här veckan har graviditeten börjat kännas riktigt tung. Dels lever babyn om inne i magen dygnet runt (ska bli intressant om hon kommer sova något alls när hon kommer ut!), och dels så börjar magen vara i vägen så himla mycket. Det är verkligen medicinbollskänsla nu. Ni vet, bara man ska vända sig i sängen på natten så får man ta sats och "hiva" sig över till andra sidan.. 7 veckor kvar till BF!

• Aman05

men vad är det här! Du också Lina! Gud vad roligt! Och extra kul att n har samma datum, du och Annelie!
    (Man börjar ju undra vad som egentligen hände i somras exakt 9 månader innan den 7 mars?? Var det midsommarafton eller nåt? )

Jag har tänkt jobba ända in i kaklet, till den 8 oktober (BF är 16 oktober). Tror att jobbandet gör att tiden som är kvar kommer att gå hyfsat snabbt. Hoppas att jag orkar med bara! I helgen ska jag plocka fram Klaras gamla babykläder från vinden (stl 50? Eller vad använde man där i början egentligen?) och se om jag behöver komplettera med något. Jag hoppas nästan det, ååh vad mysigt att köpa minikläder igen. Och miniblöjor!

Jag är gärna med och ses någon helg framöver! Hur har ni det t.ex. första helgen i september? Eller, jag kan för tusan varje helg hela september, jag lär inte lämna stan alls..

• Aman05

Tack för inbjudan till 11 september Erica! Jag och Klaris kommer gärna men det vore kul om vi blir fler! Vad säger ni andra? Eller finns det fler förslag på datum?

Ja nu är det bara 6 veckor kvar till BF för mig. Jag börjar känna mig lite nervös inför det som komma skall. Nu blir det en ny period av vaknätter och trötta trötta trötta ögonlock igen... Jag önskar att jag vore bättre på att somna om efter att jag blivit väckt på natten! Jag blir så himla pigg så fort jag väcks och kan ligga vaken uppemot 2 timmar innan jag lyckas somna om.

Cajsa - fin bild i tidningen! Ni såg så glada och lyckliga ut

• Aman05

Feber och vab här i två dagar, så vi får nog hur som helst hoppa över en träff på lördag.

Lina - vad bra med kallelse till folktandvården. Vi har inte fått någon ännu! Jag skulle gärna gå dit och höra mig för om vikten av tandborstning. Just nu när Klara trotsar och absolut inte låter oss borsta något alls vill jag veta om vi ska tvångsborsta (känns helt fel för mig) eller om det är viktigast att vi fortsätter med rutinen tandborstning varje morgon varje kväll, trots att det just nu inte blir så mycket borstat Hon suger i sig tandkrämen i alla fall...

• Aman05

Nu har vi också köpt overall och vinterskor! Didrikssons Tignes och Viking play! Jäklar vad skönt att ha det gjort

• Aman05

Cajsa: det är lugnt här än så länge! Jag jobbar veckan ut och sen har jag BF 16 okt!
    Det känns inte som att något är på gång att hända än så länge utan jag är inställd på att gå över några dagar även denna gång. Men nu är det ändå verkligen nära! Jag längtar så mycket efter min lilla tjej

Hur går det för er? Har alla tvåbarnsrutiner satt sig vid det här laget? Har du inte några bra tips till mig?

• Aman05

nää... stämde inte alls för mig Det var så mycket som kändes annorlunda med graviditet nr 2 så jag var säker att det var en "ny sort" där inne, en pojke. Men icke, en flicka enligt ultraljudet!
    (Eller, det vet vi ju inte säkert ännu, men det syntes inte till någon snopp iaf. )

Har också hört bra om det där Skohuset (heter det så?) på Ersboda, iaf att de har bra barnskor till bra pris. Har dock aldrig varit där själv

Jag var hos barnmorskan idag, lilltjejen har nu äntligen börjat borra ner sig. Fixerad/ruckbar..

Lycka till på ultraljudet Annelie!

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)