• Aman05

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Sara, Blodomloppet gick braa.. men då körde jag ju "bara" promenadklassen 5 km i år Jag fick dock någon konstig mensvärk-känsla under min powerwalk så jag är rätt nöjd över at jag inte gav mig på att springa. Magen sa ifrån. Mysig kväll, bra väder och trevligt att fika efteråt. Jag gillar verkligen grejen med att göra samma sak som 7 000 andra Umebor samtidigt

Vi kommer (liksom förra året) att vara lediga båda två i 6 veckor, det känns jättelyxigt. Längtar. Men 10 veckor för dig Sara, wow! Det blir som förr i tiden då man hade sommarlov från skolan, nästan en oändlighet. Åh vad trevligt. Blir det någon Marockoresa?

• Aman05

Cajsa, fy vad otäckt. Theo är det fjärde barnet på kort tid jag hör om som verkar ha haft precis samma grej - kräkts och diarreat och åkt in på sjukhuset och fått dropp. Fyyyy. Hoppas verkligen att pärsen är över nu för er. Och att Theo äter upp sig rejält nu när han blir frisk! De blir ju så himla smala och klena, blöjorna sitter knappt uppe

Magen börjar äntligen bli rund och inte bara plufsig! Tycker själv att jag är jättefin Jag är verkligen inne i bästa perioden just nu, är pigg mår bara fint och störs inte speciellt alls av magen. Behöver inte ens extra järntabletter, jippi

Hörrni, en fråga! Några kompisar fick sin andra dotter igår natt och vi ska så klart uppvakta med present. Vad ger man till barn nr 2, som dessutom är av samma kön som syskonet? Har ni några bra tips? Vad har ni gett till de som redan fått barn tidigare och därmed "redan har allt"?

• Aman05

just det, lite klagan också.. Klara har hostat i 4 veckor och igår fick vi diagnosen bronkit i luftrören. Nu blir det penicillin en vecka. Vab vab vab. Inget av trådbarnen som har haft det va?

• Aman05

Erika - namntåg! Vilket bra förslag! Jag måste genast kolla om det kan finnas på Sagolika ting. Stort tack!

Liselotte - hmm, hoppas då inte det.. Som jag har förstått det är det skillnad på bronkit som barn får och bronkit som vuxna får. Vi får väl se! Hon känns bättre och bättre för varje dag i alla fall så håll tummarna för dagis igen på måndag

• Aman05

Visst fortsätter vi den här tråden om de nu har evigt liv?

Ja grattis och hurra hurra hurra för både Tilde och Selma i veckan! Hoppas att ni har roliga födelsedagar med mycket firande och paket!

Imorgon ska vi på sommarfest på Klaras dagis. De hyr in en karusell, det äts korv och fika och barnen ska "uppräda", dvs sjunga lite. Kan inte tänka mig något roligare än att gå på sådant här! Längtar 

• Aman05

Nä men det gick bra med vädret igår! Under sången och fikat var det gassande sol, sen drog det förbi en rejäl regnskur och så kom solen tillbaka igen. Allt hanns med på festen, karusellen, ansiktsmålning och på tok för mycket glass och kaka.

Ja du, att vara gravid och samtidigt fixa med boendet är ju klassiskt.. än så länge sitter vi still i båten men det skulle inte förvåna oss om vi råkar hitta ett drömhus i typ augusti och ska genomföra en flytt mitt upp i barnafödandet Hoppas inte

• Aman05

Liselotte - Jag frågade om karusellen så klart. 6 000 kr för 1,5 h. Så om du vill ordna ett födelsedagskalas för Isabella med det där lilla extra så vet du vad du kan lägga pengarna på

• Aman05

Stort och varmt grattis Erika! Vilken vecka? Hur mår du?

Vi kanske kan dra ihop en Gammliaträff i alla fall, precis som förra sommaren? Knytis. Det tyckte jag var supertrevligt och enkelt.

• Aman05

Hej hej från Vimmerby!

Den 1/8 kan vi inte så jag skriver upp mig på söndagen efteråt

8/8 13.30 på Gammlia

Erica & Isak
    Emmy & Klara

• Aman05

Äsch då, det blev visst lite manfall på fikaträffen på söndag! Men vi ses väl ändå, Erika och Liselotte? Hoppas att Cajsa också ansluter, med eller utan baby Hoppas att allt känns ok med magen fortfarande

Vi är hemma igen efter vår gamla vanliga sommartripp söderut, Stockholm och Vimmerby. Jag är så nöjd eftersom vi lyckades få in ett Blocket-fynd i Stockholm trots att vi bara var där 2 dagar, en Urban J-syskonvagn från 2007. Den är så snygg och snitsig
    Erika och Cajsa - hur tänker ni med syskonvagn, ska ni köpa/har köpt det eller blir det ståbräda för äldsta barnet? Eftersom vi går rätt mycket in till stan och till dagis + att Klara lär sova en gång på dagen även under hösten så kändes det självklart att vi behöver en syskonvagn

Lina - vitaminbrist är inget jag har tänkt på måste jag erkänna.. Jag tänker mig att hon får i sig det hon ska via maten. Klara är rätt mycket allätare

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)