Inlägg från: malex75 |Visa alla inlägg
  • malex75

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Grattis i efterskott till Tilde och Selma. Vi har också haft dagisfest. Isabella ville inte sjunga, hon skulle sitta i mitt knä istället men roligt var det. Vad kul att de hade ansiktsmålning och inhyrning av karusell på ert dagis Emmy. Undra vad det kostar.

• malex75

Ja grattis Erika. 

Vad hände med Lycksele djurpark? Hade varit så kul att ses i sommar. Det var så länge sen vi alla träffades nu. Själv jobbar jag 3 veckor till innan semester men vi kanske kan fara någon helg eller kanske bara picknick på gamlia eller något annat ställe. Behöver ju inte vara så avancerat. Vad tycker ni andra??

Humlansbebis: Var köpte ni Theos nya säng?

• malex75

Jag kan bara på helgen eftersom jag jobbar.

• malex75

Nu har jag ju semester så jag är mer flexibel nu. 1/8 går ju helt
    bort för oss eftersom Isabella fyller år då, precis som Erika skrev.
    8/8 funkar för oss.

8/8 13.30 på Gammlia

Erica & Isak
    Emmy & Klara
    Liselotte & Isabella

• malex75

Tack för gratulationen Erika.

Jag kan ta med mig bullar.

Hoppas vi får fint väder .

• malex75

Glömde ju säga grattis i efterskott till Theo och Isak. . Grattis!! Hoppas du orkar komma på söndag Kajsa. Sol idag, jippi. Vilket hemskt väder det var igår, så glad att vi var hemma i stan och inte i stugan. Vi åker dock ut ikväll och jag hoppas det blir mycket sol. Ses på söndag.

• malex75

Grattis Kajsa! Ja otroligt vad man glömmer fort hur det var när de var små. Men det är väl för att det händer så mycket med dem nu hela tiden tycker jag. Fast ömma bröstvårtor glömmer man inte i första taget .

• malex75

Men hej och hå här händer det saker . Grattis till er båda Annelie och Lina. Vad roligt.

Har också funderat på det där med vinterkläder och visst är det svårt att hitta kläder i deras storlek.

Var också nöjd med Polarns overall men vet inte vad det blir i år. Funderat lite på Kappahls men nu blev jag tveksam när du skrev att den var lite osmidig att gå i. Får se vad det blir.

• malex75

Nu har vi köpt overall, blev everest från Stadium. Vet inte om den är bra men vi håller tummarna. Hade också tänkt köpa Vikingskor till Isabella men hennes storlek var slut, tänkte köpa strl 25. Vad köper ni andra för storlekar??

Låter jättekul med fika på lördag. Vi åker i och för sig ner till Göteborg till veckan och har en del saker att fixa men jag tror att jag skulle hinna med en fikaträff. Men i nuläget verkar det bara bli du, jag och Emmy. Ska vi skjuta på det eller...??

• malex75

Ja här var det verkligen stiltje . Vi har också köpt Vikingskor, tur jag väntade för Isabellas fötter måste ha tvärvuxit.

• malex75

Grattis till lilla tjejen Emmy. Så en ljus tjej denna gång, för lite vitaminkickar på Station kanske . Var din tjej också ljus Kajsa?

Håller med om att vi borde ta något fika framöver. Tråkigt att höra att din mormor gått bort Sara. Ja livet bjuder på mycket glädje och sorg. Det fina är att man alltid kan bära minnena med sig.

Förstår att det är fullt upp med 2 barn därhemma Kajsa, jag som tycker att det är nog mycket med bara en .

NÄ nu ska jag se lite TV och äta lite godis.

Vad ska lilltjejen heta Emmy? 

• malex75

Vilket fint namn ni valt... Klara och Stina passar perfekt . Åh vad mysig det måste vara och en sån där förlossning skulle jag också vilja ha om det nu blir någon nr 2 för mig. Hur går det för Klara, vad säger hon nu när det ändå gått några dagar?

• malex75

Vad spännande Erika, snart dags . Vill passa på att önska alla en riktigt GOD JUL. Kul om vi blir fler från tråden på lekgympan.

• malex75

Oj, här har det hänt saker. Grattis Erica. Vad bra att du upplevde sjukhusvistelsen bättre denna gång. Isabella sover i alla fall 1-1,5 timme varje dag, fast det var förstås lite si och så under julledigheterna. Just nu så håller hon på att återhämta sig från magsjuka... börjar själv känna mig lite illamående och håller tummarna att det inte blir mer än så. En smårolig sak hände inatt.... vi trodde att det var Isabella som kräktes igen men det visade sig att hunden var den som kräktes. Han kräktes ner sin bädd. Vi kunde inte låta bli att skratta åt eländet och idag har han fått en ny fin bädd och han är helt återställd  

Tycker också att det vore skoj med en träff snart. Vi träffas ju i alla fall på lördag Emmy på lekgympan. 

• malex75

Grattis Lina, låter underbart med en drömförlossning.

Grattis till dig med Sara.

• malex75

Isabella sover också 1 timme på dagen, annars somnar hon vid 16 och då får vi aldrig i säng henne förrän 22-23. Ska också försöka avskaffa sovtimmen under sommaren och förhoppningsvis blir hon blöjfri då också.... men men vi får se hur det går med det.

• malex75

Ja det är verkligen glest mellan inläggen . Stort grattis Sara. Det skulle vara skoj om vi kunde träffas någon gång allihop i tråden, känns som evigheter sen. 

Hoppas alla mår bra, stora som små  

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)