Inlägg från: malex75 |Visa alla inlägg
  • malex75

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Tjingelingan: Oj, är Selma redan blöjfri på dagen. Stora tjejen. Har inte provat några fingervantar på Isabella. Svårt med vantar överhuvudtaget tycker jag. Isabella blir fort kall om händerna. Själv är jag väl inte helt återställd efter op men det går åt rätt håll .

Isabella har till och från haft feber, tänkte att det kanske berodde på mässlingsprutan men fick idag höra att det går RS-virus på hennes dagis. Så nu håller jag tummarna att hon bara har en vanlig förkylning.

Hur går det er andra med förkylda barn. Har det gett med sig än?

• malex75

Oj vad lugnt det var i tråden. Isabella är nu frisk igen, troligen var det RS-virus. På akuten sa det att de flesta svåra förkylningar nu är just RS-virus. Själv har jag väl hämtat mig ganska bra efter operationen men han blivit smittad av Isabella. Känner mig riktigt dunderförkyld, tänk att barnbaciller är så giftiga .

Humlansbebis: Vi hade samma problem med Isabella. Men vi lät henne gå kvar på gamla stället och sen så blev det ju jul och nyårsledigheter och så var vi hemma några dagar extra med henne så att övergången skulle bli smidigare. Funkade jättebra. Allt som allt var hon väl hemma 2 veckor om jag minns rätt.

Erkki: Men vilka sjuksvängar du råkat ut för. Hur mår du nu?? Bättre hoppas jag.

Fasterlaleh: Grattis så här lite i efterskott till lilla Lina. Tråkigt att höra att både graviditeten och förlossningen var jobbig. Har inbillat mig att förlossning nr 2 ska vara enklare och gå fortare.

Ser ni förresten "solsidan?" Så himla rolig serie.

Ha det så bra i solskenet idag.

• malex75

Skulle aldrig skrivit att Isabella blivit frisk igen . På natten mot måndag började hon hosta och snora igen  + feber. Längtar till sol och värme så de små får buffra upp med lite D-vitamin och motståndskraft.

• malex75

Grattis Emmy, fast jag visste ju redan om det .   Själv åt jag illamåendetabletter under min graviditet, hade inte klarat mig utan dem, spydde konstant hela tiden. Finns ju något medicinskt namn för det, men kommer inte ihåg vad det heter. Hoppas det går över snart för dig.

Humlansbebis: Aj aj vet ju hur ont gallan kan göra. Hoppas den håller sig lugn resten av graviditeten.

• malex75

Vi ska nog ut till stugan så jag kan inte heller komma på klädpartyt.

Jag hade utvecklingssamtal förra veckan. Men jag fick inte se några bilder . Måste fråga imorgon om det tar bilder överhuvudtaget.

• malex75

Ja en tripp till Lycksele låter skoj. Oj vad det har åskat och blixtrat. Isabella blev riktigt rädd. Själv är jag inte rädd för åskan utan tycker att det är ett mäktigt skådespel men det måste vara hemskt för dem som är livrädda. Imorgon blir det till och kratta i stugan, alltid lika roligt (visst hörde ni ironin ).

• malex75

Oj vad ni hunnit skriva i tråden tjejer. Grattis Erika. Jo och det var jag som hejade på dig utanför pennan, svårt att se kanske då jag hade huvan över huvudet.

Det verkar gå mycket magsjuka nu, Isabella har klarat sig än så länge, peppar,peppar men det går även på hennes dagis.

Aman:Bronkit i luftrören... är det något som hon kommer att dras med sen, jag menar, något som kan utvecklas till astma?

Jag och I kommer att ha 3 veckor tillsammans, vi delar upp så Bella får vara ledig länge.

Tyvärr har jag inga bra förslag på saker att ge till barn nr 2 men Erikas tycker jag lät bra.

Ser att tråden går ut imorgon. Ska se om jag kan försöka starta en ny....annars hoppas jag någon annan vet hur man gör.

• malex75

Håller tummarna. Däremot så lyckas jag inte fixa ny tråd. Säkert busenkelt men jag överlåter det till er andra som gärna får tipsa hur man gör.

• malex75

Fasterlaleh: Ja där ser man hur mycket jag vet . Cyper låter superhärligt. Hoppas ni får skoj. Kommer säkert att gå jättebra.

• malex75

Erkki: Var in och kollade på bokstavstågen. Sånt skulla jag vilja ha till Isabella, skulle bli ett väldigt långt tåg .

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)