• Erkki

Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

Malin: jag förstår din känsla! Jag for till Stockholm med vänner när Isak var ca 4 månader och nojade massor men allt gick jättebra. Det är ganska tacksamt att fara med bebisar i den storleken, håll henne ur solen och se till att hon får i sig vätska så är det lugnt! Amma/flaska i start landning var tips som jag fick när jag skulle flyga för tryckutjämning.

Ha en trevlig semester!

Erica

• Erkki

Ja och Isak blir ett pytte-tåg Vi köpte ett August tåg så det var ju nästan som isabella!

• Erkki

här var det dött! Hoppas att alla får en trevlig midsommar och att vädret håller i sig!

Skönt med sommarlov nu också måste jag säga - även fast man har "jobb" att göra ändå på huset och utanför.

Grattis till Selma och Tilde som blivit 2 år!

vilka är på tur Theo och Klara om jag minns rätt?

Ha det!

• Erkki

Hoppas alla hade en trevlig midsommar! Det hade vi - firade men min kompis familj + en till kompis. Vädret var ju verkligen toppen! Det är man inte bortskämd med.

Kan ju också säga nu när vi börjat bli offentliga hemmavid att även Isak ska bli storebror! 4 januari så hoppas vi på att det kommer en bebis även i Stöcksjö.

Det är dock inte facebook el bloggoffentligt än - har inte sagt ngt på jobbet innan jag gick på semester och jag vet att blogg+fb läses av mina jobbkompisar.

Ha en fortsatt rolig sommar.

• Erkki

Tack för grattis! Jag mår rätt bra faktiskt, förra gången var jag ju inte illamående alls denna gång lite om jag ätit för dåligt. Är i vecka 14 nu tror jag. Men lukter suck - klarar inte ex kräklukt alls det var inte kul när isak var febersjuk och kräktes här för ngn vecka sen.... Tur det var på helgen så Andreas var hemma.

Gammliaträff låter jättebra - kanske nästa vecka?

Förslag på dag någon?

• Erkki

Skulle gärna träffas men det datumet passar inte alls tyvärr. Isak fyller år dagen innan och ska ha kalas för vänner och bekanta den 1 augusti. Så tyvärr kan inte vi då.

Tror att Isabella fyller 2 år den 1/8 också så misstänker att även de gärna ser ett annat datum?

Föreslår söndag 8 augusti ist (visst var det bara helgdatum som fungerade?)
    Hoppas det datumet kan fungera?

8/8 13.30 på Gammlia

Erica & Isak

• Erkki
    johanlina skrev 2010-07-26 12:49:24 följande:
    Bra initiativ! Vi kommer gärna!

8/8 13.30 på Gammlia

Erica & Isak
    Emmy & Klara
    Liselotte & Isabella
    Lina & Tilde

En fråga. Ni andra har också slutat med D-dropparna eller? Våran flaska tog slut för några veckor sedan men nu börjar jag fundera om man kanske borde ge något annat tillskott, känns inte som om Tilde får i sig så mycket grönsaker till maten direkt. Hur gör ni? 
    Isak är i stort sett vegetarian (enligt sig själv dock en väldigt lustig variant där korv och köttbullar är ok...) och äter helst bara grönsaker så jag känner ingen större oro alls samt att han gärna dricker mjölk och är ute mycket i solen. Hur är hon med frukt?
  • Erkki

Vad kul att vi blir så många! ska vi köra knytkalas som förra gången el ska var och en ta  med sig sitt eget fika?

• Erkki

Lina jag googlade lite snabbt och det verkar som att få i sig D-vitamin genom mat är ganska svårt utan att det är en vitamin som bildas när solen träffar huden så jag tror inte att du behöver vara orolig för att hon inte får i sig det genom maten.

Fet fisk och ägg innehåller en viss mängd men man måste äta ganska mycket för att få i sig det som jag förstod det så nu under sommaren är det nog ingen risk för brist av D-vitamin till vintern kan det vara det som jag förstod det.

• Erkki
    Humlansbebis skrev 2010-07-24 20:38:40 följande:
    Avvaktar med att skriva upp oss och ser hur dagsläget är... om man ska komma med ett eller två barn
    Håller tummarna för att du får komma med två barn så får vi se nytillskottet också!
Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)