Inlägg från: Tillalamm |Visa alla inlägg
  • Tillalamm

Prematura barn och magproblem

Ni som är prematurföräldrar - har era för tidigt födda barn haft mycket magproblem? I så fall - vad har ni gjort åt det och hur gamla har barnen varit då problemen lättat?

Min son är född i v 33 (är tre månader nu) och har hela tiden haft problem med magen. Han har inte kolik, men verkar ständigt ha ont i magen (ligger och kröker sig, gnyr och krafsar med fingrarna). Han får Nutramigen ersättning, eftersom det misstänktes att han inte tål komjölk. Dock är det ingen större skillnad oavsett vilken ersättning vi använder.

Någon med erfarenheter?

• Svar på tråden Prematura barn och magproblem
  • Tillalamm
    skogstok skrev 2010-03-25 20:39:04 följande:
    Jag kan tycka att det är konstigt att det inte forskas mer på detta. Det finns ju i dagsläget inget som verkar hjälpa riktigt bra. Vi har också testat med både minifom och semperdroppar, men han blev som bäst nu när vi tog bort båda dropparna samt D-vitamindropparna.
    Håller verkligen med! Så han blev bättre utan droppar och d-vitamin? Intressant, för jag ger ju också d-vitamindroppar - kanske är det dem han reagerar på. Ger ni d-vitamnin i någon annan form?
  • Tillalamm

Jag ger inte heller järndroppar - visste inte att man ska det. De sa inget om det på neo.

Svar på tråden Prematura barn och magproblem