Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...
just nu har vi en ful 10 liters blå plasthink i badrummet. så fult och tar "massa" golvyta...
vart förvarar ni kritor/block/pärlor/tuschpennor/pyssel?
Nu har vi dem i en genomskinlig plastlåda på sonens rum. vilket innebär att han river o sliter i det o det hamnar pärlor över allt.
vart tycker ni det är ok att man har 2 marsvinsburar?
om ni kommer hem till nån som har två burar, vart vill ni då att de ska stå i hemmet?
Likaså med kattlådor då vi har 3 st?
kattenernas vattenskål o matskål?
jag blir bara så trött på allt plock o jag vill ha det mera avskalat o stelt... nu ligger det prylar överallt och harbokhyllor o skrivbord utan möjlighet att stänga så att det "försvinner"... hur löser man det?
*Vi har pysslet i vardagsrummet i Billybokhyllor med glasdörrar. Pyssel i mängder! Det funkar ganska bra, även om det vore smidigare utan dörrar. Men det ser mer ordningsamt ut med dörrar, plus att lillebror inte ska komma åt grejerna. De har typ var sitt hyllplan (40 cm) där vi lägger färdiga teckningar på hög. Sedan rensar jag ut ibland. Jag skriver namn och datum innan jag lägger dem i högen. De pysslar på matsalsbordet. Allt är tillåtet förutom permanenta täckfärger, då är vi i köket. Jag har vaxduk på bordet som jag fäster med clips. Ibland vill jag slippa se pysslet och då städar vi undan på bordet, men oftast får de ha det där några dagar/någon vecka i sträck. Pärlor på en hylla. I teorin få rde bara leka med en sorts pyssel i taget, men det efterlevs inte . Godiskartonger som finns gratis att hämta i godisaffärer är jättebra att förvara olika pysselgrejer i.
*Kattlådor och burar har jag ingen åsikt om. Det är väl bäst att ha dem där det är lätt att städa och matskålen där golvet tål vatten. Kattlådor brukar inte lukta om de sköts väl. Däremot luktar väl burar ofta?! Minns inte riktigt.