Bluemint skrev 2010-05-12 19:48:10 följande:
Hur förvarar ni era mediciner och dylikt? Alla små pillerburkar, kartonger, rör, gasbindor, plåster, kirurgtejp osv. Just nu har jag dem i ett köksskåp i en enda röra. Plastkorgar? Necessärer? Finns ju fina medicinskåp, men våra grejer ryms inte i ett sånt och har heller inte plats för något. Jag vill ha medicinerna lättillgängliga men ändå undangömda i ett skåp. Hjälp?
Jag är så nöjd med våra nya medicinskåp. Precis som för er så räckte inte de pyttesmå skåp som går att köpa. Jag har ibland undrat om det bara är vi som har så mycket mediciner att de känns totalt underdimensionade, men vi är tydligen fler
.
Skåpet är 21 cm djupt och vi har två stycken ovanför toaletten. Det gäller bara att komma ihåg att stänga toalocket ifall att något trillar ner
. Jag använder också Glis lådor, de är jättebra till det mesta i badrummet. För att barnsäkra så har vi köpt två stycken kombinationslås och monterat på luckan. 5-åringen lurade ut att koden var 112 så nu har vi bytt till 911
.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40137826
Plåster och övrig sårvård har jag i en låda i skafferiet i hallen, lätt åtkomligt i och med att plåster även verkar ha en smärtstillande effekt för små barn
.
Termometrar, salvor och doseringssprutor har jag i var sin liten låda i skötbordet, för det använder vi relativt ofta.