Inlägg från: Fins Mamma |Visa alla inlägg
  • Fins Mamma

Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...

Flickmamma skrev 2011-07-14 23:34:04 följande:
    Hej och grattis! Vad ska du plugga? Nyfiken jag är!! Arbetsskada, jag är studievägledare!
    blir förskollärare, arbetar idag som barnskötare men man sitter väääldigt osäkert som barnskötare i dagens barnomsrog...
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

Har gjort en fin lista- motivation att stryka saker på det, har ju kaos här hemma, så ahr delat upp plocket i 10,15,20 och 30 minuters pass....

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

nu ni! här har jag fyllt en stor sopsäck på morgonen. nu ska den ut, minst 3 till ska ut!

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Luktärten skrev 2011-07-16 21:09:32 följande:
    Visst är det en skön känsla...Tycker det känns befriande att få kasta, skänka eller sälja grejor.
    japp! älskar den känslan, när det blir tomt i skåpen ;)
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Luktärten skrev 2011-07-16 21:21:44 följande:
    Igår kom mannen med förslag på att vi skulle fixa kontoret. Inte mig emot. Tyvärr har vi helt olika inredningssmak så att det är till att kompromissa hela tiden. Jag tror dock att det blir bra.

Det kommer att bli ett långt skrivbord med plats för två arbetsplatser. Sen blir det 5 st 800cm Billybokhyllor med dörrar på nederdelarna. Tyvärr finns det inte dörrar i ek som är i fullhöjd, så det blir öppna överhalvor. Tidigare dilemma är förutom att det är mycket skrot i våra bokhyllor så har helt öppna hyllor gett ett väldigt rörigt uttryck.

Nu ska även här rensas. Varenda pinal ska gås igenom innan de får en plats i de nya bokhyllorna. Det är nästan så jag hoppas på regn imorgon också så att vi kan skruva och fixa.

Jag hade gärna passat på att byta golv och tapeter när vi ändå håller på, men det är klart då hade hela semestern gått åt. Det får bli vid ett senare tillfälle även om  det blir  lite dubbelarbete iom att allt måste ut från rummet igen.
    fast då allt är uppmräkt och genomgått då så är det ju inga problem, bara att lyfta ut ;)

själv satsar jag på att få ut så mycket skit som möjligt nu, och helskotta vad vi har saker! har fyllt 6 säckar med tvätt och ändå är garderoberna fulla! 
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Herkules skrev 2011-07-17 07:18:09 följande:
    Vi flyttar! DET är nog mitt bästa utrensningstips förresten ;o)
    jag har ju insett att vi int ekommer flytta de närmaste 4 åren ( börjar plugga heltid i aug) så det kan jag inte anamma.. däremot så städas alla garderober ut av den tanken, alltså, so om man skule slytta
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

en av mina stora irritationsmoment är alla småskvättar i schampo o balsamflaskor. har idag köpt 3 olika pumptvålhållare. superskönt, nu hälls alla småskvättar i =D

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

usch- lite halvkrasslig nu, känenr mig superhängig och så fick jag en inflamation i axeln. så mitt städande har inte direkt blivit av =(

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Ramborg skrev 2011-07-21 19:27:26 följande:
    Idag har vi röjt uthuset!

Tyvärr började det ösregna så vi kom inte iväg till tippen. Så hela tvättstugan är belamrat med diverse gamla prylar som ska till återvinning. Känns lite beige att jobba en hel dag och så ser det värre ut i hemmet än förut...
    vaad bra ni är!

förstår Er dock! Inte kul med halvfärdigt
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    Flickmamma skrev 2011-07-22 23:53:45 följande:
    Måste få göra ett inlägg här! Har varit på IKEA och köp 5 st 2-pack CD- lådor och snart sorterat alla våra skivor. 8 boxar är fyllda och inställda i ett våra vitrinskåp och samtidigt passade jag på att ta bort allt som jag inte vill ha längre ex gamla lexicon. Vem använder det när det finns google? Alla mina fina inredningsböcker la jag på hyllan under vårt sidobord i vardagsrummet. Snyggt och praktiskt eftersom jag gillar att sitta och bläddra i dem. Håller även på att sortera ut mitt studiematerial från lärarhögskolan som nu bara står och tar plats. Har inte velat göra mig av med det men bestämt mig för att ha det på mitt kontor på skolan. Känns lite befriande!
    är det annars böcker från lärarutb. så får du rätt rba med pengar för dem nu på beg.sidorna... folk har börjat fått sina kursplaner o söker reda på blcker ;)
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
Svar på tråden Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...