Nyfiken gul skrev 2011-12-31 22:17:31 följande:
har någon ett riktigt bra tips på en ÄNDAMÅLSENLIGT syskrin? Jag syr rätt mycket och Just nu svämmar mitt över och jag får inte sakerna att hålla sig på sin plats.
problemet som jag ser det är alla sorters såna här små skrin alldeles för plottriga. Man får inte plats. Jag vill få med riktiga sytrådsrullar, nåldynor och måttband, resårband, knappar, lag-lappar, sidenband, rester av broderigarner, stryka-på-lappar, namnlappar, fingerborgar, prylar till symaskinen osv osv... Jag vill ha allt på ETT ställe och inte i fniljoner olika små askar och boxar.
Fiskelådor - går fetbort
Ryktlådor till häst - går fetbort
Verktygslådor av diverse utföranden - glöm det
så vad finns det kvar?
Har försökt med IKEA´s allehanda förvaringsboxar men där finns det ju inga småfack att sortera i så där funkar det inte. Jag ska inte behöva rota runt i alla grejor för att hitta en nål och tråd.
Nu funderar jag på nån form av gammal hattask eller liknande eller varför inte en resväska......
Tips någon hur jag ska tänka och vad jag ska satsa på för vettig förvaring?
JUST NU har jag mina sysaker i en byrålåda med miljarder små askar och boxar av olika slag = fullkomligt kaos.
Jag var på Stoff och stil igår och hittade vad som såg ut att vara precis vad du letar efter! Ett
stort syskrin i plast, nästan som ett A3-papper i storlek på locket, med plastlådor i flera lager underifrån. Man kunde köpa till fler plastlådor och klicka på underifrån för att få det hur stort som helst. Och det fanns insatspinnar så att man kunde dela av lådorna efter behov. Lådorna var dessutom så höga att man kunde ställa stora trådrullar upp.
Kollade Stoff och Stils hemsida men hittade det inte. Men det finns här (titta efter Click box jumbo samt tillbehör):
http://www.sykompaniet.se/contents/sv/d132.html
Billigare på Stoff och stil dock, under 300 kr. Ring dem om det verkar intressant, de kanske skickar även om den inte ligger på hemsidan.