Luktärten skrev 2011-07-16 21:21:44 följande:
Igår kom mannen med förslag på att vi skulle fixa kontoret. Inte mig emot. Tyvärr har vi helt olika inredningssmak så att det är till att kompromissa hela tiden. Jag tror dock att det blir bra.
Det kommer att bli ett långt skrivbord med plats för två arbetsplatser. Sen blir det 5 st 800cm Billybokhyllor med dörrar på nederdelarna. Tyvärr finns det inte dörrar i ek som är i fullhöjd, så det blir öppna överhalvor. Tidigare dilemma är förutom att det är mycket skrot i våra bokhyllor så har helt öppna hyllor gett ett väldigt rörigt uttryck.
Nu ska även här rensas. Varenda pinal ska gås igenom innan de får en plats i de nya bokhyllorna. Det är nästan så jag hoppas på regn imorgon också så att vi kan skruva och fixa.
Jag hade gärna passat på att byta golv och tapeter när vi ändå håller på, men det är klart då hade hela semestern gått åt. Det får bli vid ett senare tillfälle även om det blir lite dubbelarbete iom att allt måste ut från rummet igen.
Vi har haft billy med dörrar bara där nere och det höll sig prydligt. Vi fyllde överdelarna med böcker som inte användes så mycket utan höll sig hyfsat snyggt och såg till att ha pärmar, tidskriftshållare, förvaringslådor och annat som lätt blir stökigt nere bakom dörrarna.
En fördel är att det der snyggare ut (tycker i alla fall jag). Fyra meter helt täckta bokhyllor får lätt en garderobskänsla. Om man inte kör glasdörrar såklart... Men då syns stöket igen.