Inlägg från: Fins Mamma |Visa alla inlägg
  • Fins Mamma

Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...

här behöver jag också komma in, behölver rensa, har8 garderiber+ diverse byråer o smååskåp ändå är det saker överallt o dessa förvaringsställena är fulla. och dottern fyller år om 13 dagar så det är verkligen kaos här hemma!!!

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

har börjat emd små myrsteg här hemma. orken finns inte annars efter en rejäl depprision här. så nu har jag faktiskt tagit mig lite i kragen för att få ordning här hemma. ser verkligen ut som ngt hämtat från rent hus :(

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    AnnelieTyresö skrev 2010-05-07 18:15:40 följande:
    Men va roligt Finsmamma :)Vad har du roat med dej för städning?
    just nu bara basic som diska osv... o sorterar lite i bestiklådor osv.. precis börjat

men jag har satt upp ett stort papper på köksdörrn där alla små steg noteras, då ser jag att det händer något.. o då blir jag mer motiverad
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

på ett annat forum ahr de sytartat en tävlingstråd, tex en skriver : torka ur kylskåpet. den som då hunnit gjort det först får skriva ett nytt uppdrag!

tänk vad roligt!

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

har en underbart bra plan till i em: ska slänga minst 5 kassar med skräp. det kan då vara vanligt skräp eller trasiga leksaker! fy tusan vad jag är bra ;)sen funderar jag på det där med att dela in rummet/lägenheten i olika zoner... ska jag nog göra här snart...

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

jag ska ev flytta! skönt som tusan. tänkte passa på att slänga/sälja ALLT jag inte vill ha, har satt ut 36 annonser på tradera nu med försmå barnkläder, ska kasta ner ltie i insamlingen nu när jag går förbi ;)  hoppas att inom ett halvår ha ett rent o städat hem!!!!

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    camas skrev 2010-06-14 20:07:21 följande:
    åh va kul! grattis till flytt :)
    ja försök att bli av med allt du inte vill ha...

vad heter du på tradera? *inte för att jag behöver mera saker* ^^
    Filip 041227 och Tea 080401
    står på min pres ;)

blev långpass på jobbet idag så har itne hunnit lagt ut mer tyvärr.. blir på torsdag tror jag
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    aster skrev 2010-07-01 22:22:50 följande:
    Appropå lakan är jag väldigt nöjd över följande åtgärder:

Vi hade väldigt mycket underlakan.
    1. En del var trasiga eller hade fula fläckar, dem slängde jag. Jag såg till att inte ha fler lakan än vad som fick plats i skåpet.
    2. Sen färgade jag alla enkellakan, det är barnen och gäster som använder dem. Jag vill gärna använda vita lakan,så jag behöll dubbellakanen vita. Tack vare färgskillnaden behöver jag aldrig riva ur fel lakan ur skåpet. 
    3. Jag har börjat vika lakanen på ett systematiskt sätt så att det blir jättesnygga högar av likadana fyrkanter.

Nu är det så mycket roligare att ta hand om tvätten och jag får alltid fram ett fräscht lakan till en gäst. 
    vad duktiga ni är, ska också göra mig av med alla udda påslakan osv, har redan gjort mig av med alla enkellakan då vi har 120sängar både jag o dottern....
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma
    fruganL skrev 2010-07-01 23:29:44 följande:
    Ja, dåligt vikta lakan tar löjligt mycket plats!

Men verktygslådan med skruvar och muttrar och shit väntar jag på platsförslag till. På hallgolvet kan den ju inte stå i all evighet! =)
    jag har haft mitt i städskåpet. eller under diskbänken?
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Fins Mamma

sådär, lite välförtjänt semester, dock så blev det lite svarta  moln över det hela då vi ej fick min efterlängtade lägenhet...
    men flyttplanerna fortsätter. så rensningen också ;)  ska dock rensa kylskåpet o köket först idag tänkte jag och laga lite mat ;)

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
Svar på tråden Ge mig dina bästa städtips! Total oordning här hemma...