• twix

Hur gick förlossningen för er efter kejsarsnitt?

NinaTherese skrev 2010-03-11 19:13:57 följande:
    Kan faktiskt ge er andra hopp nu :)Nu är lillan född. 100310 kl 03.23 kom hon till världen på skellefteå BB med hjälp av sugklocka :) Men är såååå nöjd att föda henne "vanliga" vägen :) Gjorde inte alls så ont som jag hade föreställt mig att det skulle. Och vilken skillnad på tiden på förlossningarna....med Melvin hade jag 16 timmars värkar och öppen 8 cm som sen slutade i snitt...med lillan gick vattnet 22.30 hemma...5 timmar senare var hon ute :)Var verkligen en positiv överraskning att det gick så pass smidigt o snabbt som det gjorde och vilken skillnad hur man mår efter...tar verkligen tid att återhämta sig efter ett snitt...Sprack däremot massor och läkaren sydde i ca 1 timme efter förlossningen men så här två dagar efter så har jag otroligt nog bara lite ömmande när jag sitter. Hoppas allt går bra för er andra med :)
    Grattis till lilla tjejen!!! Skönt o höra att det gick bra och att du är så positiv till din upplevelse. Det ger en verkligen hopp. {#lang_emotions_laughing}

Jag blev också snittade efter många låååånga timmar och då var jag öppen 10 cm, men både jag och sonen var så medtagna så det blev snitt. Det kommer bli 14 mån mellan våra barn så jag känner oro över hur livmodern kommer klara en vanlig förlossning. Är rädd att den inte återhämtat sig eftersom det är så tätt emellan graviditeterna.

Hade du epidural vid förlossningen??
    Sa dom något om att du blev snittad så nyligen och hur livmodern orkar??
    ♥ ♥ (¯`°?.¸♥ Vår älskade Leo kom 090301 ♥¸.?°´¯) ♥ ♥
Svar på tråden Hur gick förlossningen för er efter kejsarsnitt?