Inlägg från: Vanillie |Visa alla inlägg
  • Vanillie

Varför svider det och bränner inuti bröstet efter amning?

Vår tjej är snart 3 veckor och det högra bröstet funkar hur bra som helst att amma från men i vänster bröst svider det och bränner det i bröstet efter amning. Varför?

Smärtan sitter inte i själva bröstvårtan. Den är fin och utan sår men i hela bröstet svider/bränner det! En konstig känsla och det gör rent ut sagt skit ont!
    Smärta kommer efter varje amning och sitter i nån timme. Nu har jag slutat amma från det bröstet. Men det funkar väl inte i längden att bara amma från det ena..!

Alice
  • Svar på tråden Varför svider det och bränner inuti bröstet efter amning?
  • Vanillie

Tack för tipset!! Här har vi testa med lite ersättning i flaska i två dagar och det har känt mycket bättre när jag inte ammat fullt så mycket som jag brukade!
    Men jag ska testa med värme!

svamp inne i bröstet låter verkligen inte kul! Jag hoppas på att det inte är nått sånt. Men läste att man får det om barnet typ har torsk på tungan och det har hon inte. Så jag hoppas att det ömma beror på annat!

Alice
  • Vanillie

tack för alla svar.. ska till BVC på torsdag så då ska jag prata med dom där! Det har dock blivit lite bättre nu men ska iallafall ta upp det och se vad dom säger!

Alice
Svar på tråden Varför svider det och bränner inuti bröstet efter amning?