Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Tess: Nej va tråkigt :(  sköt om er! *kram*

Gräddnos: jaaa jag hoppas som attan att den rackaren ska krympa. Har nu sprutat suprefact i en vecka och fått min blödning..men jag ska ju fortsätta spruta på ett par veckor till. Känns dock ännu inte som att den skulle krympt nått :(  Ibland är det skönt att ha massa annat att tänka på så man inte ALLT kretsar kring det här. tror det är nyttigt för våra kroppar att vi försöker koppla bort det lite, annars är vi på helspänn hela tiden och det mår kropparna nog inte så bra av!

• spattanjansson

AnnaEmma01: du fick ju fyra ägg, det räcker ju med ett guldägg för att det ska bli en liten bebis! Håller tummarna!!

AnnaLisa: låter som om du får en nogrann undersökning och et är ju bra. Det är trist bara att det ska variera så mellan olika läkare. Att turen ska avgöra om man kommer till en läkare som gör nogrannare undersökningar är ju under all kritik.
    Jag tycker det har varierat massor hos olika gyn jag varit hos. Min första gyn vi gick till när vi märke att vi inte blev gravida var helt säker på att jag INTE hade enodmetrios, hos honom gick jag 1,5 år innan han gick i pension, bytte då automatiskt gyn och på 2 min hade han konstaterat att ja ghade endometrios..känns lite bittert så här i efterhand.

ego: idag fick jag reda på att en av mina bästa kompisar väntar bebis nr två. Jag tycker det är så jobbigt att man inte kan känna den där riktiga rena glädjen utan att den måste solkas ner av ett sting av avund :(
    Min man var på svensexa idag och då kom det fram att två av hans kusiner (den ena somska gifta sig) oxå ska ha barn. innebär ett bröllop nästa helg med 2 magar...Jag vill kunna enbart glädjas med andra men just nu har jag ingen ork att göra det.
    Min man tycker det är jättejobbigt att jag fått en ny cysta. Han vill verkligen inte att dom ska in och skära i mig igen som han säger, han vill hellre att vi försker med nedreglering länge länge. Men jag vet inte..jag vill göra de som går snabbast!!
    Nåväl, lite drygt 1 vecka kvar nu med sprutor, 2 ggr om dagen...min mage ser för jävlig ut...full med blåmärke och utslag, verkar inte tåla nålsticken så bra och får utslag av plåsterna...tur det inte är bikinisäsong ännu :)
    Sen ultraljud, hoppas fanskapet har krympt men jag känner inga större förhoppningar inför det. Varför ska man lixsom ha turen på sin sida nu??

skickar lite styrkekramar till alla så här i lördagsnatten :) *kram*

• spattanjansson

Bellman01: ja vi behöver verkligen lite positiv attityd här :)
    Hoppas du får börja med puregon

Jag och min försöker peppar oss själva genom att tänka att vi ju faktikst blev gravida på första försöket, vi KAN alltså bli gravida och har vi blivit det en gång så ska vi väl ta mig tusan kunna bli det igen!!

• spattanjansson

nattan80gbg: jag behöver oxå massa positiv energi :) tnx!

ego: min jäkla cystskit är INTE borta, det känner jag. Så nu lutar det åt ett surt besked nästa vecka :( antingen blir det fler väckor med suprefakt eller blir det remiss till operation.
    För övrigt så ser jag ut som fanken på magen. Jag får blåmärke av nästan varenda stick  och sen blöder jag massor efter sticken så jag får sätta plåster som jag får utslag till...TUR att bikinisäsonge INTE har börjat :)
    För övrigt så bara går jag upp i vikt...hela tiden...jag joggar och tränar men går ändå upp. Okej äter kanske lite mer godis än vanligt men o andra sidan tränar jag mer oxå.
    Senaste dagarna har jag haft grym huvudvärk, är det någon annan som har haft det när ni har sputat?

• spattanjansson

Loppan: skönt, eller inte att du hade huvuvärk oxå men att jag lixsom inte bara är jag :) och att det är det som är felet och inte att jag gått och fått  nått annat skit oxå till råga på allt :)

• spattanjansson

hej alla. skickar en liten helghälsning till er alla. Själv är jag inne i en liten depp-period.
    Känns tungt just nu. MEN försöker tänka positivt.

*kram*

• spattanjansson

Tjoho, min cysta var borta!!! Äntligen lite flyt. Nu ska jag köra suprefact OCH puregon(börjar med puregon imorgon kväll). Ultraljud planerat den 24/5. Tack för era lyckoönskningar, dom hjälpte!

Anna-Emma: jag blev ju gravid på mitt första IVF och jag kände av det med en gång i stortsett. Brösten blev ömma och tunga, jag mådde illa och hade någon form av menslikande smärta. MEN det är ju typ hur olika som helst, en del mår ju aldrig illa och är ändå gravida så det är nog svårt att säga. Jag håller alla tummar för dig!

Anna-Lisa: jag har både gjort kort och nu långt. Men jag kom knappt ihåg hur korta funkade, men där började jag med suprefakt med en gång, nu fick man börja med suprefakt dag 21 istället....

Bellman01: verkar som om du och jag kommer att starta med puregon samtidigt. hur mycket ska du ta? Själv ska jag ta 225 så jag kan kanske få lite mer ägg än förra gången (fick då 8, 3 som befruktades med bra kvalite).

VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Anna Lisa, 32 år, 2 IVF sista blev mf (syskonförsök)
    * Loppanlängtan 33 år, gjort 3 ET som alla gett minus. Väntar nu på FET nr 1.

SPRAYARE
    * Bellman01, 33 år, IVF 3 (+ 2 FET), Suprecurstart 21/4

SPRUTARE
    *
    Gräddnosen, 31 år, IVF 2, Menopurstart 6/5
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med Suprefact
    * Trinity78, 32 år, IVF nr 3, Puregonstart 28/4, VUL 14/5
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar med Suprefact 30/4, dock längre nedreglering eftersom jag fått en ny cysta, start puregon 19/5

KNAPRARE

ÄP
    *AnnaEmma01, 23 år, 1 IVF, äggplock 11/4

RUVARE

* Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf), TD 27/4

GRAVIDA
    * Jomi, 31år, syskonförsök, TD 21/4
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD (16/3) 24/3
    * Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12

• spattanjansson

bellman01: har precis tagit min första puregon oxå...och även suprefact...jag tar lite mer än du...225. Förra gången tog jag 150 och då fick jag 8 ägg. 3 som befruktades och var av bästa kvalité (det blev ju en plutt oxå av det ena). Lycka till du med. Jag har för mig jag mådde illa förra gången så vi får se om det blir detsamma nu.

Turkisk: tack, det behöver jag :)

jomi: YES, raka vägen mot ett plus vore toppen :)

AnnaEmma: tack, ja det känns skönt att vara igång igen! Ja det är ett jäkla skit att läkarna och övrig personal måste ha semester!! Men på nått sätt så kanske dom har gjort sig förtjänta av det :) Och på nått sätt så rinner tiden ändå iväg ganska fort ändå när man väntar...jag tycker iallfall den har gjort det (okej det känns inte alllltid som det men ofta) :)

• spattanjansson

ååååh...varför får man aldrig vara glad. Efter att ha kört suprefact och puregon nu i två kvällar börjar jag helt plötsligt blöda idag...ursäkta detaljerna som följer men det ser inte ut som "färskt" blod utan är lite mer brunaktigt. Frågan är nu om det är rester av min cysta eller om nått annat är fel..har ringt till RMC och väntar nu på att dom ska ringa tillbaks. Men nått känns inte bra....har en klump i magen och blärk va jobbigt det känns...

• spattanjansson

turkisk/AnnaEmma01: ja dom trodde på RMC att det var cystan som spökade. Gick på toa efter det att jag skrivit mitt meddelande här och då kom det inget mer. Kom någon lite droppe idag på morgonen när jag torkade mig men sen har det inte kommit mer. MEN alltså jag känner lixsom att det här gången kommer det inte funka. Jag vet inte varför men nått känns lixsom fel. Kan inte förklara det är bara en känsla jag har! Vi får väl se på måndag om jag har rätt eller inte...

AnnaEmma01: kan inte minnas om jag hade huggningar MEN visst drog det och kändes och spändes och höll på. Jag minns iallfall att jag oxå hade ont långt ner...Och jag blev ju gravid :)  Men jag vet..man oroar sig för det mesta. Du har ju bara några dagar kvar nu innan du får besked! Håller alla mina tummar.

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2