Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
natta80gbg:TACK för uppdatering och positiva tankar, jag behövde det idag!
Spattan:
JO visst känns det alltid bättre när man inte är ensam!
hej tjejer!
Det blev nästan en månads paus från FL, först orkade jag inte, sen var jag bortrest följt av magsjuka, överbelastning på jobbet och sedan en vecka i Kroatien med min Mor.
Är nu tillbaka, utvilad, solbränd och full av östrogenpiller, har knaprat Progynon i 10 dagar. Ska på VUL inför FET imorgon, får se vad de säger.
Känner mig inte så laddad men när jag läser om pluss så känner jag mig lite mer positiv
GRATTIS nyplussade vänner och jag sörjer med er som det inte gått för, jag VET ju hur det känns!
VUL idag gick bra, det blir FET på onsdag nästa vecka. Lyckades ställa alla mina frågor till läkaren OCH få bra och konkreta svar, skönt!
Vår klinik gör stimulerat FET, anledningen är att ostim FET visserligen ger några felr graviditeter men risken för missfall är något större.Sammantaget ger då stim FET fler födda bebisar.... Har funderat så mycket på varför klinikerna gör olika så det svaret kändes BRA!
Kanske blir det 2 embryon tillbaka, beror på hur tiningen går! Spännande!
Fick oxå veta att vid stim FET kommer oftaste inte mensen förrän man slutat med Proggisar och östrogentabletter.....inte som vid ET där mensen för mig kommit innan TD alla tre gångerna. Bra att veta så man inte tar ut glädjen i förskott för att mensen dröjer!
Just det......glömde endobiten!!!
Ett fåtal av oss med endometrios har även "konstig" slemhinna inne i livmodern, det brukar kallas adenomyos. Detta ser man i så fall vid VUL, i alla fall säger "mina" läkare på kliniken det. Ni kanske minns när Trinity varit på speckliniken i Uppsala och hade slemhinna kvar i livmodern TROTS pågående nedregleringen. Då kan det tydligen vara svårare för ägget att fastna. Vid "vanlig" endometrios sitter det ingen endo inne i livmodern utan våra problem att bli gravida beror oftast på dålig äggkvalitet eller sammanväxningar. När vi väl kommit förbi det men att få ut fina ägg och sen fina embryon ska vi ha lika lätt eller svårt att få ägget att fästa!
Spattan:
Håller med om att det alltid är skönt med en plan!