Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
myslisa: Tack för tummar! De behövs verkligen!! Kram
myslisa: Tack för tummar! De behövs verkligen!! Kram
annaemma: Beklagar den dåliga passagen och önskar stort lycka till med era försök!! Har ni ställt er i adoptionskö eller väntar ni till efter försöken?
Tack alla som hållt tummar för mig! De gjorde nog susen, för imorse fick jag för första gången se hur ett plus ser ut Vågar dock inte lita på att jag är gravid förrän rmc ger mig resultatet på nästa blodprov. Kanske är mitt hcg fortfarande för lågt även om det är tillräckligt högt för att ge utslag på ett urintest. Men det känns ju betydligt hoppfullare idag i alla fall
Kommer bli en fortsatt nervös väntan... men har bestämt mig för att försöka njuta så länge jag inte ser någon mens eller hör något negativt från rmc.
jomi: Tack! Hoppas du har rätt Försöker att inte ta ut något i förskott, vill vänta in rmc:s svar innan vi firar. Men tankarna flyger iväg med mig hela tiden
Helt overkligt!
AnnaEmma: Tack! Vet tyvärr inget om adoption. Hoppas det ska lösa sig för er! Kram
Tack för alla gratulationer! Det känns helt ofattbart med ett plus! Men släpp inte era tummar förrän jag fått mitt slutgiltiga svar på onsdag är ni snälla. Även om allt just nu talar för att vi lyckats, så kan ju kroppen luras, mitt hcg var ju sådär på gränsen för att kunna ge utslag på ett urintest vid förra blodprovet, men ändå för lågt för att rmc skulle våga säga att det var en graviditet. Det är en nervös väntan nu, men vi njuter samtidigt så länge vi inte hör något negativt
spattanjansson: Haha, kan tänka mig att din man blev lycklig . Stort lycka till, håller tummarna stenhårt för att ni ska få lyckas på egen hand! Hade ju varit helt fantastiskt! Jag har faktiskt hört att man lättare blir gravid månaden efter ett mf för kroppen är inställd på att vara gravid. Hoppas det stämmer!
AnnaEmma: Ja, det är mitt första IVF.
Loppanlängtan: Välkommen hem och grattis till förlovningen
jomi: Hihi, vilken omtänksam dotter du har
Loppan och jomi: Jag har faktiskt njutit en del, har inte riktigt kunnat låta bli . Men sista dagarna har mensvärken blivit allt intensivare, så nu börjar oron ta över igen. Har förstått att det är ganska vanligt med lite molande mensvärk i början av en graviditet. Men det här är inget molande längre utan känns till och från riktigt ordentligt så jag nästan blir svim-färdig. Men det kanske är så att vi med endo kan få mer värk vid en graviditet också... Hoppas bara inte det är mensen som är på gång!
Loppanlängtan: Det är RMC i Malmö du tillhör va? Hoppas det, för i så fall har vi två toppen-embryon i frysen Låter jättemysigt med ett litet bröllop! Själv hade vi 35 gäster och det tyckte jag var ganska mycket, hann inte alls med att prata med alla ordentligt. Men det var helmysigt ändå! Att gifta sig är en underbar upplevelse och en dag att minnas för livet. Hoppas allt blir som ni önskar!! Kram
Loppanlängtan: Ok, då mindes jag fel. Hoppas dock fortfarande på att slippa använda frysta embryon.
spattanjansson: tack för tummar! Det ska bli så skönt att äntligen få besked!! Även om jag lär bli helt knäckt av ett minus. Hoppas allt kommer gå vägen med ert nästa försök!!
Fick ett underbart telefonsamtal från min man vid 13.30 idag! Han berättade att rmc ringt och gratulerat!! Har dock jobbat ända tills nu, så har inte riktigt kunnat glädjas fullt ut, försökt hålla tillbaka leendet hela eftermiddagen
. Men nu är jag hemma och bara njuter!!! Helt ofattbart!! Önskar såååå att ni alla ska få uppleva detta snart! Tummar till alla!
VÄNTRUM
* Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
* Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
* Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
* Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
* Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
* Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
* Tess, 31 år, 1a IVF slutar i minus, väntar på nästa mens inför FET.
* Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade upptining, startar på nytt igen vid nästa mens)
*AnnaEmma01, 23 år, inväntar IVF 1
SPRAYARE
* Jomi, 31 år, syskonförsök 2, spraystart suprecur 3/3
* Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, spraystart Suprecur 26/3
SPRUTARE
* MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
* Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
*Jomi 31år syskonförsök 2, Gonal-F +suprecur
KNAPRARE
* Bellman01, 33år, äter Progynon + ruvar
ÄP
RUVARE
* Myslisa82, 27 år, IVF 2 TD 15/3
* Babyväntan, 29 år IVF 1 2 embryon TD 25/3
* Bellman01 33 år: FET nr 2, ruvar på 2 embryon. TD 29/3
GRAVIDA
* Lilloppan09
* Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
* Muhina, 29 år, TD 8/2