Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Turkiskpeppar: vi går oxå i Malmö och vi fick INTE välja utan dom sa att vi skulle göra FET. Vi har oxå 4 poäng kvar....

babyväntan: va kul med hus!! hoppas den ena lyckan följs an en annan :)

ego: själv känner jag mig väl typ som vanligt idag..men med ytterligare lite mer bitterhet över livet...
    vi har iallfall pratat med komunen idag och om två veckor ska vi dit och prata adoption och hur den processen går till. Känns skönt faktikst att dra igång det paralellt!

• spattanjansson

jomi: ja det känns faktikst riktigt bra. Nu säger många att man inte får börja med adoptions snurran om man hållr på med IVF, men jag får väl ljuga...Har INGEN lust att tappa massa jäkla tid på för mycket dumma regler....(om dom nu är dumma, jag har inte analyserat det något djupare).

ego: det är konstigt vad det går upp och ner..än en gång går man och längtar efter mens...ska ju göra långt protokoll nu, sist gjorde jag superkort typ och det känns ju hur jäkla långt som helst!!!! Men men..det kunde väl varit värre...det kan det väl alltid...

• spattanjansson

Bellman01: ooooooh va spännande. Jättegrattis :)  nu håller vi tummarna! vi behöver lite glada nyheter här snart :)

HJÄLP! idag har jag börjat blöda, jag fattar inte varför men det kanske någon av er andra kan hjälpa mig med. Jag fick ju avbryta mitt FET i måndags. Då hade jag käkat progenon och fått cinone under några dagar..MEN hade jag den 2 mars.
    Nu sa hon till mig att jag ska vänta tills jag får mens nästa gång..MEn det kan ju inte vara det som kommer nu för det var ju bara 16 dagar sen jag hade mens??
    Är det här någon slags mellanblödning?? Är det någon som har någon bra ide om varför jag blöder!?

• spattanjansson

mylisa82: Jammen du det där var ju typ lyyyyysande nyheter!!! Ska ringa RMC imorgon och se vad dom säger och förhoppsningvis så räknar dom denna och jag kan planera utifrån den, vore ju toppentoppen!
    Jag går ju i Malmö och till oss har dom sagt att vid sista gratisförsöket så sätter dom in 2 ifall man vill, annars så sätter dom oftast bara in 1....men ibland får jag uppfattningen om att dom inte alltid är så konsekventa med vad dom säger och olika personal säger olika saker....

• spattanjansson

mylisa82: förresten tack för svaret! Det är sååå skönt att kunda vända sig till er på den här tråden, man vet ju inte alltid riktigt vad det är som händer och då är det skönt att kunna fråga ifall någon annan varit med om samma sak :)

• spattanjansson

turkiskpeppar: mina tummar hålls oxå :)

ego: ringde till RMC idag och dom sa att det förmodligen var mens och att den brukar komma tidigt. Men dom ville jag skulle vänta tills nästa mens innan vi börjar så att mina äggstockar fick vila, så det är väl bara att göra som dom säger....

• spattanjansson

AnnaEmma01: så resonerar jag och min man oxå. Vi vill så gärna bli föräldrar, om vi sen inte kan tillverka dom själva utan måste adoptera så får det bli så...och håller med fullständigt om att blod INTE är tjockare än vatten..
    Lycka till! :)

• spattanjansson

Turkiskpeppar: fanken va roligt!! :)  Grattis grattis!!

själv kom jag och min man på idag att vi kan ju faktikst försöka själv den här månaden..om vi någon gång skulle kunna bli gravida själva så är det ju nu när man har varit nedreglerad så länge och inte har någon endometrios. Mannen blev jätteglad och jag såg att han tänkte inombords.... jaaa det innebär massor av sex :)

• spattanjansson

Loppanlängtan: grattis till förlovningen :)  sååå kul...att planera bröllop är fasiken nästan lika roligt som själva bröllopsdagen..fast inte riktigt såklart
    Men man går lite som på små rosa moln under hela planeringstiden, iallfall gjorde jag det! Vi hade 70 gäster och jag hann säkert inte prata med hälften.
    Angående procenten så vet jag heller inte summan. MEN läkaren i Malmö på RMC sa till mig att det är ganska vanligt att äggen inte överlever. OCH enligt henne var mina ägg av toppkvalité allihopa, det lät mer på henne som om det va otur typ och att man inte kunde förklara varför dom inte klarar att att tinas upp.

turkiskpeppar: imorgon är väl den stora dagen!! Jag håller alla tummar.

ego: shit vad jag längtar tills att komma igång igen. Hinner iallfall fylla 35 innan det är dax...börjar bli gammal. Den här gången ska jag få lite mer hormoner i början så jag kanske producerar några fler ägg. Vore skönt att ha lite mer ägg att lägga i frysen med tanke på hur det gick förra veckan....

hoppas ni har det bra allihopa! kram kram

• spattanjansson

Loppanlängtan: då är det bara att önska lycka till :)
    Angående progesteronet så har jag haft crinone båda gångerna...jag frågade om jag kunde få nått annat nu andra gången eftersom jag fick så jäkla klåda av den vid första försöket...men min läkare sa typ...att jag var tvungen att ha crinone.....nu hann jag ju bara ta den 3 dagar innan jag fick avbryta men jag kände då inget kli så det kanske var en engångtillfälle :)

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2