Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

June: va tråkigt :( hoppas den lilla eskimåen överlever. Hela den här karusellen är ju en enda stor pendling mellan hopp och förtvivlan.

Ego: sprayar för fullt. Har kommit ut lite "rester" från mig. Tyvärr hugger det en del fortfarande på vänstersidan så jag tror inte det går så bra. Men men, ingen mening att spekulera. På tisdag vet vi!!

• spattanjansson

Gräddnos: vet inte varför den inte funkar som den ska. Är på väg till Malmö nu. Tyvärr tror jag den växt istället för krympt trots synarela, har huggt ganska mycket senaste dagarna :( känns helt hopplöst!

Loppan: gu va roligt!!!! Äntligen lite positiva grejer!!!! Kraam

• spattanjansson

Gräddnos: tyvärr är det osannolikt...jag hade ingen cysta innan jul...önskar nu vi hade startar då!!
    Var det du som ville ta en till eller var det läkaren?? om inte vi startar idag får vi vänta i över en månad till eftersom vi ska på semester om en månad!

• spattanjansson

Gräddnos: smart tänkt!!
    Själv gick det faktiskt rätt bra. Leif sa att det kunde hugga och göra ont när cystan krymper och den var på väg bort men den var ännu kvar. Så mer spray en vecka till och sen på tisdag börjar vid med gonal-f!'
    Det bästa med hela dagen var att maken fick ta blodprov och han Hatar sprutor :) tycker det var skönt att han fick badet lite jobbigt för en gång skull!!' men summa sumarum så tyckte Leif att livmoderslemhinnan såg superfin ut så han såg ingen anledning att vänta!!

• spattanjansson

Ica: jaaaa jag föreslog för läkaren att maken skulle ta gyn undersökningen idag. Men ingen av dom tyckte det var en bra ide!!!

Gräddnos: det känns superskönt!!!! Fast det kunde såklart känts ännu bättre om den varit helt borta!

• spattanjansson

VÄNTRUM

* Gräddnosen, 31 år, 2 ET + 1 FET, nedreglerad inför IVF 3
    * JaMA08, 32år, ÄP beräknat v.8 2011 (1;a Ivf)
    * Bäbifabriken, 34 år, väntar på lång nedreglering inför IVF i maj 2011 (snittats i aug -10, måste läka 9 mån).
    * Förväntansfull82, 28 år
    * Barnsugen, 32 år, gjort 3 FET (RMC Malmö), gravid 2 ggr men MF båda ggr. Väntar på ny IVF i feb.
    * Djurparken 77:a 1 IVF/ICSI,  står nu på p-piller inför IVF 2 feb 2011
    *Svedjan, väntar på IVF försök nr.2 
    *Junie, väntar på att börja knapra piller inför Frysinförande nr1. (ska ha blödning först) 

SPRAYARE
    * Spattanjansson, 35 år,  IVF 4, sprayar med synarela/suprecur.
    * JaMA08, sprayat sedan 090610
    * ics, 26 år,  sprayar suprecur 4ggr/dag sedan 2011-01-06

SPRUTARE
    * Loppanlangtan, 77:a. Gjort 3 full-IVF och 2 FET. Gravid 1 ggr men MF vecka 4+5. Sprutare Menopur.

ÄP

RUVARE
    * Ninjan, TD 29/11
    * Smulan 81, 29 år, TD???

GRAVIDA
    * Bellman01, 33 år, 4:e IVF  och 2 FET,  TD 2/10
    * Trinity78, 32 år, gravid naturligt efter tredje misslyckade IVF-försöket 
    * AnnaEmma01, 23 år, 1 IVF, TD 1/6 
    * Jomi, 31 år, syskonförsök, TD 21/4
    * Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12

FÖDDA BARN EFTER IVF I DENNA TRÅD
    * Bäbifabriken, 34 år (33 då jag blev gravid). 1:a IVF TD 13/12 2009. En pojke född 19/8 2010.
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF, TD 14/12. En pojke född 18/7 2010.
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD (16/3) 24/3. En pojke född 7/11 2010

• spattanjansson

Loppanlängtan. Grattis till budvinsten, superbra att ha något annat att tänka på!! Själv har jag börjat plugga lite på distans, det kommer säkert hindra en och en annan tanke från att snurra runt!

• spattanjansson

själva fick vi en kuuul räkning idag. 28000   jippi...blev dock förvånad för det står att vi ska göra ICSI och det förstår jag inte varför det står. Det gör man väl bara om det är strul med mannens spermier??

• spattanjansson

Djurparken: men vi har ju lixsom inte ens pratat om ICSI så jag tycker det verkar konstigt....det enda dom har pratat om är AHA och det hoppas jag få testa!
    Hoppas att bådas cystor krymper..jag tror min är kvar ännu men det är ju 5 dgar kvar till jag börjar med sprutorna!
    Min man är alltid med på alla besök, vi bestämde från början och göra allt tillsammans och det har vi faktiskt hållt. Så jag tycker du gör helt rätt i att "tvinga" med honom :) 

• spattanjansson

JaMa: 600 kcal om dagen!!!!! det låter väääääldigt lite! Du tränar inget?

ego: hemskt va alla ska resa! KUUUUL vi behöver göra kuliga saker själv åker jag ju till Italien om 4 veckor och åker skidor! Och till sommaren blir det 2-3 veckor i Italien som alltid :---)  Behöver kanske inte säga att jag älskar Italien :)

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2